AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Hei! Har hatt en katt som har tapt vek, mistet glans i pelsen og spiser som en hest. Ringte da dyrlegen for å få time og dermed resept på ormekur. Dyrlegen her er utrolig opptatt av resistens og gir ikke ut ormekur uten videre. Siden katten alltid har blitt godt fulgt opp valgte han å konkludere over telefon. Ormekur ble gitt for frem dager siden. Problemet nå er at katten har diare og kaster opp. Hun virker rar. Siste to dager har magen fått en rar form. Jeg har forsikring, har alltid betalt for timer og aldri vært hysterisk, men nå føler jeg virkelig at noen burde se på henne. Problemet er at han ikke vil. Har mistet katt til kreft før og er selvfølgelig redd det skal skje igjen. Kan jeg insistere eller bør jeg ringe til en annen dyreklinikk? Anonymkode: 876e8...ced 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Men i alle dager,hvorfor vil han ikke ta inn katten? Ga han noen grunn? Jeg ville tatt kontakt med en annen veterinær Anonymkode: def7f...0e3 16
wintergirl Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Bare ta med pus til en annen veterinær du. Syns h*n høres ut som en sløv vetrinær.Håper det går bra med pus❤ 4
McFlurry Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 Jeg ville prøvd å kontakte en annen dyrlege... dette høres uprofesjonelt ut, og det virker ikke som at dyrlegen din tar deg og katten din på alvor. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men i alle dager,hvorfor vil han ikke ta inn katten? Ga han noen grunn? Jeg ville tatt kontakt med en annen veterinær Anonymkode: def7f...0e3 Regner med det er pga andre dyr som haster mer. Vet det er mye kastrering i området nå... aner ikke. Ringer nabokommunen i morgen tidlig. 7 minutter siden, wintergirl skrev: Bare ta med pus til en annen veterinær du. Syns h*n høres ut som en sløv vetrinær.Håper det går bra med pus❤ Har alltid hatt et så godt inntrykk, det er derfor jeg tviler. Men magefølelse stemmer som regel, og her føler jeg det ligger noe mer bak en orm.. Anonymkode: 876e8...ced 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Regner med det er pga andre dyr som haster mer. Vet det er mye kastrering i området nå... aner ikke. Ringer nabokommunen i morgen tidlig. Har alltid hatt et så godt inntrykk, det er derfor jeg tviler. Men magefølelse stemmer som regel, og her føler jeg det ligger noe mer bak en orm.. Anonymkode: 876e8...ced Da hører du på magefølelsen å reiser til en annen dyrlege. Du kjenner katten din best. Anonymkode: be062...1e5 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #7 Skrevet 9. juli 2018 Dra til en annen! God bedring til pus Anonymkode: f0599...821 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #8 Skrevet 9. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da hører du på magefølelsen å reiser til en annen dyrlege. Du kjenner katten din best. Anonymkode: be062...1e5 Takk for back-up. Var igrunn det jeg vill ha! 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dra til en annen! God bedring til pus Anonymkode: f0599...821 Takk! 😄 Anonymkode: 876e8...ced 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #9 Skrevet 9. juli 2018 Hadde glatt reist til en annen dyrlege! Man bør følge magefølelsen når man tror noe er galt med dyret. Lykke til! Anonymkode: 44e23...f52 3
_popcorn_ Skrevet 9. juli 2018 #10 Skrevet 9. juli 2018 Du virker på ingen måte ut som en "hysterisk" katteier som springer til veterinær for filleting. I første omgang er jeg enig i at dette kan være orm, og gi ormekur, men at katten endrer oppførsel, kaster opp, får diare og endrer form på magen, det er absolutt mer enn god nok grunn for en sjekk... Ser du orm i kassen? Jeg hadde en liten frøken i fosterhjem som var så full av orm at det ikke skulle vært mulig. Hun slet med diare, men ikke oppkast. Det var aldri endring på mageformen, og 2 dager etter ormekur var gitt så levde det bokstavelig talt i kassen. Om katten din har orm, og det er gitt kur for 5 dager siden så burde du mest sannsynlig sett effekt ut av det. Jeg ville ha insistert på å få komme inn uansett, og om dem fortsetter avvise si rett ut at da drar du til en annen veterinær, for du mener katten din har behov for undersøkelse! 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #11 Skrevet 9. juli 2018 52 minutter siden, _popcorn_ skrev: Du virker på ingen måte ut som en "hysterisk" katteier som springer til veterinær for filleting. I første omgang er jeg enig i at dette kan være orm, og gi ormekur, men at katten endrer oppførsel, kaster opp, får diare og endrer form på magen, det er absolutt mer enn god nok grunn for en sjekk... Ser du orm i kassen? Jeg hadde en liten frøken i fosterhjem som var så full av orm at det ikke skulle vært mulig. Hun slet med diare, men ikke oppkast. Det var aldri endring på mageformen, og 2 dager etter ormekur var gitt så levde det bokstavelig talt i kassen. Om katten din har orm, og det er gitt kur for 5 dager siden så burde du mest sannsynlig sett effekt ut av det. Jeg ville ha insistert på å få komme inn uansett, og om dem fortsetter avvise si rett ut at da drar du til en annen veterinær, for du mener katten din har behov for undersøkelse! Nå blir jeg redd. Jeg vet venninna til katten har orm, for der henger orm i rumpe og hale. Derfor så jeg det som sannsynlig at min hadde det samme, og derfor ville jeg ha behandling. Katten røyter en del og det er forståelig om det er hår som skal opp, men det kommer ingenting. Helvette. Sorry ordbruken, men jeg er dritredd. Anonymkode: 876e8...ced
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #12 Skrevet 9. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå blir jeg redd. Jeg vet venninna til katten har orm, for der henger orm i rumpe og hale. Derfor så jeg det som sannsynlig at min hadde det samme, og derfor ville jeg ha behandling. Katten røyter en del og det er forståelig om det er hår som skal opp, men det kommer ingenting. Helvette. Sorry ordbruken, men jeg er dritredd. Anonymkode: 876e8...ced Ser ingen tegn til orm. Anonymkode: 876e8...ced
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #13 Skrevet 10. juli 2018 Min katt gikk fra 4,5 til 3,0 kg på to mnd og spiste godt mens det pågikk. Var veldig sulten, god apetitt og virket fin og stabil i magen. Gikk noe på do ute, så vet ikke alt. Var stort sett seg selv, men noe sløv. Trodde det var pga varmen. Det var kreft i mage og tynntarm 😕 Anonymkode: a0852...a47
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #14 Skrevet 10. juli 2018 Altså, trodde noe sløv var pga varmen, oppsøkte dyrlege to ganger i perioden med vekttap, fikk ormekur første gang og røntgen og prøver som viste kreft andre gang. Anonymkode: a0852...a47
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #15 Skrevet 10. juli 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min katt gikk fra 4,5 til 3,0 kg på to mnd og spiste godt mens det pågikk. Var veldig sulten, god apetitt og virket fin og stabil i magen. Gikk noe på do ute, så vet ikke alt. Var stort sett seg selv, men noe sløv. Trodde det var pga varmen. Det var kreft i mage og tynntarm 😕 Anonymkode: a0852...a47 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, trodde noe sløv var pga varmen, oppsøkte dyrlege to ganger i perioden med vekttap, fikk ormekur første gang og røntgen og prøver som viste kreft andre gang. Anonymkode: a0852...a47 Da har vi vel dommen. Ligger våken og tenker. Hun ligger i fanget og elsker livet. Det er hardt, men håper dyrlege i neste kommune kan ta oss imot. Anonymkode: 876e8...ced
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #16 Skrevet 10. juli 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har vi vel dommen. Ligger våken og tenker. Hun ligger i fanget og elsker livet. Det er hardt, men håper dyrlege i neste kommune kan ta oss imot. Anonymkode: 876e8...ced Jeg syns ikke du skal ta sorgene på forskudd det må ikke være verste tilfelle, men få en annen veterinær til å se på katten i morgen. For nå, prøv å få deg litt søvn, så du er godt uthvilt til i morgen, når dere skal avgårde. Helt absurd at veterinæren ikke vil ta dere i mot, dette bør, og skal være, ditt valg! Stor klem, og god bedring til pus Anonymkode: 69034...bd8 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #17 Skrevet 10. juli 2018 Hei! Her ville jeg nok byttet dyrlege om jeg var deg, det høres ikke ut som om dyrlegen tar deg seriøst. Du kan ringe klinikken og be om en annen dyrlege. At katten spiser som en gal, og er blitt tynn kan være tegn til mye. Er veterinærstudent selv og tenker at dette absolutt er noe som bør sjekkes opp, slik du beskriver det. Kan også forstå det slik at den allerede har fått ormekur. Det kan godt være orm av en annen type enn det din har fått behandling for. Ring til en annen dyrlege og hør om det er greit om du leverer avføringsprøver som de kan undersøke - det skal da tas avføring tre dager etter hverandre. Når jeg gjorde dette så ble bedt om å sette avføringen i frysa til det skulle bli levert. En annen ting som jeg tenker automatisk er at om dette er en gammel katt - så er dette veldig kjente symptomer på hypertyreose. Et annet kjent symptom på dette er økt aktivitet. Min egen katt har dette og hun har veldig dårlig pels, spiser ekstremt mye men går likevel ned i vekt. En katt på 14 år som er blitt ekstremt aktiv det siste året. Anonymkode: 95617...550 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #18 Skrevet 10. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns ikke du skal ta sorgene på forskudd det må ikke være verste tilfelle, men få en annen veterinær til å se på katten i morgen. For nå, prøv å få deg litt søvn, så du er godt uthvilt til i morgen, når dere skal avgårde. Helt absurd at veterinæren ikke vil ta dere i mot, dette bør, og skal være, ditt valg! Stor klem, og god bedring til pus Anonymkode: 69034...bd8 Takk❤ er kjemperedd, men vi håper på deg beste. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Her ville jeg nok byttet dyrlege om jeg var deg, det høres ikke ut som om dyrlegen tar deg seriøst. Du kan ringe klinikken og be om en annen dyrlege. At katten spiser som en gal, og er blitt tynn kan være tegn til mye. Er veterinærstudent selv og tenker at dette absolutt er noe som bør sjekkes opp, slik du beskriver det. Kan også forstå det slik at den allerede har fått ormekur. Det kan godt være orm av en annen type enn det din har fått behandling for. Ring til en annen dyrlege og hør om det er greit om du leverer avføringsprøver som de kan undersøke - det skal da tas avføring tre dager etter hverandre. Når jeg gjorde dette så ble bedt om å sette avføringen i frysa til det skulle bli levert. En annen ting som jeg tenker automatisk er at om dette er en gammel katt - så er dette veldig kjente symptomer på hypertyreose. Et annet kjent symptom på dette er økt aktivitet. Min egen katt har dette og hun har veldig dårlig pels, spiser ekstremt mye men går likevel ned i vekt. En katt på 14 år som er blitt ekstremt aktiv det siste året. Anonymkode: 95617...550 Hun er 13 mnd. Har pratet med dyrlege nå. Han spurte og gravde en hel del om det meste og da kom jeg på at det var en byll i buken da hun ble kastrert(dyrlegen vurderte å åpne henne igjen pga dette noen uker etter).Han jeg pratet med nå tror det er en vannbrokk det er snakk om. Har time kl 14, så vi drar snart. Er så glad vi fikk komme rett inn 😄 Tusen takk for så mange gode svar! Nå håper jeg vi finner ut av det! Anonymkode: 876e8...ced 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #20 Skrevet 10. juli 2018 Kanskje du skulle vært mer hysterisk? Neida🙈 Men jeg synes det er rart at dyrlegen ikke tok katten inn. Der jeg gikk før fikk jeg komme med katten nesten uansett hva det var. For å si det sånn, jeg dro dit en gang med katten som hadde en virusinfeksjon. 3000,- rett ut av vinduet En annen gang dro jeg dit med den andre katten som hadde fått en liten kul på nakken. Viste seg å være chip'en som hadde vandret og kapslet seg inn. Kunne jo ikke vite om det var alvorlig eller ei før dyrlegen hadde fått sett på kattene. Anonymkode: 27bba...c3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå