Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei, de fleste nå har vel snap og det har jeg og min mamma også. Hun snapper så og si ingenting og legger aldri noe på story.

Jeg derimot er veldig aktiv på snap, både på fester, sosialt og generelt ellers. Det er mye jeg ikke ønsker at kolleger eller familie skal se, ikke for at det er ille ting - men jeg er voksen og jeg har behov for et privatliv.

Min tante la meg nylig til på snap og jeg glemte å skjule historien for henne. Jeg la i kveld ut en snap av noe min tante nå har kommentert til min mor, og da var helvette løst..

Mamma er 60 år, jeg kan ikke forstå hvorfor dette er sååå nedtur for henne. Hun har nå fjernet meg fra snap og mener slike venner trenger hun ikke og bla bla. Kjempesur for at hun ikke får storys av meg, enda jeg virkelig sender henne snap hver dag og ellers også inkluderer henne såå mye i livet mitt. Ringer hver dag omtrent og ja vil absolutt si vi har hyppig kontakt.

Det jeg egentlig lurer på er om det er feil av meg å ikke ville inkludere alle? Personlig føler jeg at det må være opp til meg hvem som skal se hva og ikke. Igjen, kolleger er holdt utenfor både på snapstory og på insta story. Jeg legger ikke ut sjokkerende ting om noen tror det, men det er ikke alt jeg føler nær familie og kolleger trenger å se.

Tanker?

Anonymkode: 6d46b...538

Videoannonse
Annonse
Gjest Trynefaktor
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei hei, de fleste nå har vel snap og det har jeg og min mamma også. Hun snapper så og si ingenting og legger aldri noe på story.

Jeg derimot er veldig aktiv på snap, både på fester, sosialt og generelt ellers. Det er mye jeg ikke ønsker at kolleger eller familie skal se, ikke for at det er ille ting - men jeg er voksen og jeg har behov for et privatliv.

Min tante la meg nylig til på snap og jeg glemte å skjule historien for henne. Jeg la i kveld ut en snap av noe min tante nå har kommentert til min mor, og da var helvette løst..

Mamma er 60 år, jeg kan ikke forstå hvorfor dette er sååå nedtur for henne. Hun har nå fjernet meg fra snap og mener slike venner trenger hun ikke og bla bla. Kjempesur for at hun ikke får storys av meg, enda jeg virkelig sender henne snap hver dag og ellers også inkluderer henne såå mye i livet mitt. Ringer hver dag omtrent og ja vil absolutt si vi har hyppig kontakt.

Det jeg egentlig lurer på er om det er feil av meg å ikke ville inkludere alle? Personlig føler jeg at det må være opp til meg hvem som skal se hva og ikke. Igjen, kolleger er holdt utenfor både på snapstory og på insta story. Jeg legger ikke ut sjokkerende ting om noen tror det, men det er ikke alt jeg føler nær familie og kolleger trenger å se.

Tanker?

Hva er hun sur for? At tante fikk se og ikke hun?

AnonymBruker
Skrevet

Ja det og det faktum at hun nå skjønner at hun ikke får sett storysene mine. Jeg burde jo fjernet tante til å begynne med, men det glemte jeg da dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Kan forstå henne. Jeg sender heller ikke til alle, men prøver å sende til alle som jeg vet snakker sammen. 

Som eks kollegaer sender jeg det samme til alle. Eller venner får det samme. 

Familie får det samme også, eks tanter og mor. Er noen ganger jeg sender til søskenbarn, men ikke tanter. Noen ganger får bare mor, men ikke tanter. 

Det er om å gjøre å ikke gjøre det så synlig at noen bli ekskludert. For eks hvis jeg vet at mamma og tante er på hyttetur sammen, så sender jeg det samme til begge to.

Anonymkode: ac658...d7d

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du skjule storyen for noen ? Det innebærer jo at de mor og enkelte andre aldri får se story fra deg 

Kan du ikke bare sende enkle snapper til flere, hvis du bare vil at noen få skal se det?  

Anonymkode: ac658...d7d

AnonymBruker
Skrevet

Alle sorterer mottakere etter relasjon og hva man snapper, gjør de ikke ? Trodde hvertfall det var vanlig...

Synes det var en innmari barnslig reaksjon fra din mor å fjerne seg som venn. 

Anonymkode: 4039f...a4d

• Liker 1
Gjest Trynefaktor
Skrevet

Kan du ikke bare forklare henne det? Kanskje hun bare ble såret over å ha blitt utelatt?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Trynefaktor skrev:

Kan du ikke bare forklare henne det? Kanskje hun bare ble såret over å ha blitt utelatt?

Det tror jeg også kan være greia her. Mor fikk ikke, men søsteren(?) fikk. Det er å bli utelatt av sin egen datter. Og så skjønner hun jo at hun har blitt utelatt før også.

TS, du må jo bare forklare moren din at noen ganger er det greit å sende til bare venner og ikke familie og at du glemte å ta bort tanten din, det var ikke for å ignorere eller utelate bare mor, men du skulle egentlig bare sende til venner. 

Dette går sikkert over. Hun er sår og lei seg, tror jeg. Og da er det bedre å virke sur og sint, for det er ikke så sårbart å vise. 

Anonymkode: 577c6...ed0

• Liker 1
Gjest Trynefaktor
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg også kan være greia her. Mor fikk ikke, men søsteren(?) fikk. Det er å bli utelatt av sin egen datter. Og så skjønner hun jo at hun har blitt utelatt før også.

TS, du må jo bare forklare moren din at noen ganger er det greit å sende til bare venner og ikke familie og at du glemte å ta bort tanten din, det var ikke for å ignorere eller utelate bare mor, men du skulle egentlig bare sende til venner. 

Dette går sikkert over. Hun er sår og lei seg, tror jeg. Og da er det bedre å virke sur og sint, for det er ikke så sårbart å vise. 

Det tror jeg og :) 

AnonymBruker
Skrevet

Ja sant. Jeg deler så ekstremt mye med mamma, men det er visse ting hun ikke trenger å se. Jeg har henne i to egne grupper hvor hun ser storys, så hun ser storys iallfall!

Jeg forklarte henne det dere nevner over, men hun vil ikke forstå rett og slett.

Hun får jo dessuten masse snap av meg hver dag både direkte og i de to gruppene vi er sammen i(storys og snap).

Men hun føler seg vel litt utelatt da, og jeg håper det går over. Ønsker jo ikke at hun skal føle det heller! 

Takk for svar:)

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja sant. Jeg deler så ekstremt mye med mamma, men det er visse ting hun ikke trenger å se. Jeg har henne i to egne grupper hvor hun ser storys, så hun ser storys iallfall!

Jeg forklarte henne det dere nevner over, men hun vil ikke forstå rett og slett.

Hun får jo dessuten masse snap av meg hver dag både direkte og i de to gruppene vi er sammen i(storys og snap).

Men hun føler seg vel litt utelatt da, og jeg håper det går over. Ønsker jo ikke at hun skal føle det heller! 

Takk for svar:)

Da har du forklart og hun må bare komme over det. Det går over. Jeg skjønner at hun ble lei seg og såret, men jeg skjønner ikke at hun skal gå og være sur over lang tid pga noe sånt. Det virker litt barnslig, syns jeg. 

Skrevet

Hei! Jeg vil absolutt ikke si at det er feil av deg å ikke inkludere moren din/familie i alt du gjør på fritiden.. Alle har noen sider ved seg selv som familien ikke vet om, og de har ofte best av å ikke vite om det. Dette er noe din mor bør forstå og respektere, og er absolutt ingenting hun behøver å være sur for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror enkelte foreldre forventer litt vel mye fra sine barn. Nå har ikke jeg snap, men om jeg hadde hatt det ville jeg ikke forventet å få innblikk i absolutt alt. Akkurat som mine barn ikke får innblikk i alt i mitt liv. Noe som er helt normalt.

Du får spørre henne om hun delte alt med sine foreldre. Kanskje hun da skjønner at hun overreagerer?

Anonymkode: 6f9b9...88b

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er helt enig. Jeg involverer henne SÅ mye ellers, daglig og i alt, så jeg synes jeg bør få ha noe alene. Det handler ikke om å skjule noe fra henne, men ha et privatliv.

Takk for støtte :) Hu er blid i dag haha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...