Gå til innhold

Når en venninne har kjærlighetssorg, mens hun egentlig burde ha feiret

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal jeg være mest mulig støttende overfor en venninne som ble singel for en stund siden? Jeg forstår at det er kjipt å bli forlatt av mannen sin, og er der for henne når hun ønsker noen å snakke med, men i dette tilfellet er mannen faktisk en lat og grådig drittsekk som hun vil ha det bedre uten. Han var ikke voldelig eller utro, men han utnyttet henne økonomisk og følelsesmessig, og behandlet henne som en hushjelp. Er det noen måte man kan hjelpe henne å se saken fra en litt annen side på, og dermed komme lettere over bruddet? Jeg kan jo ikke si rett ut at han er en ubrukelig dust?!

Anonymkode: 684a9...fcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne gå igjennom de vanlige fasene, det er det beste på lang sikt 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(...) Jeg kan jo ikke si rett ut at han er en ubrukelig dust?!

Jo, det kan du absolutt.

Anonymkode: 39f3d...6b5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg være mest mulig støttende overfor en venninne som ble singel for en stund siden? Jeg forstår at det er kjipt å bli forlatt av mannen sin, og er der for henne når hun ønsker noen å snakke med, men i dette tilfellet er mannen faktisk en lat og grådig drittsekk som hun vil ha det bedre uten. Han var ikke voldelig eller utro, men han utnyttet henne økonomisk og følelsesmessig, og behandlet henne som en hushjelp. Er det noen måte man kan hjelpe henne å se saken fra en litt annen side på, og dermed komme lettere over bruddet? Jeg kan jo ikke si rett ut at han er en ubrukelig dust?!

Du kan minne henne på alle de negative tingene ved han slik at hun kanskje lettere kommer over sorgen over at han er borte. 

Er ikke sikkert hun ser det samme nå, men over tid så vil hun sikkert det om det er så ille som du skisserer. 

Hva er det hun savner? 

Anonymkode: 57503...95f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri forstått meg på folk som har kjærlighetssorg, men har heller aldri blitt dumpet. Kanskje jeg burde ha fått den erfaringen...?

Minne henne på alt som var dårlig, og også de tingene som nå kan bli bedre. Nå kan hun finne en som er med og drar lasset og bygger henne og de som par OPP!

Anonymkode: dce34...54f

• Liker 1
Gjest boblebrist
Skrevet

Det er mye man kan sørge over når man har kjærlighetssorg. Selv om man innser at mannen var en dust, er det fortsatt en fremtid der som man så for seg, som det aldri ble noe av, måneder eller år kastet bort på noe som ikke fungerte. Og det gjør vondt å bli valgt bort, selv om man blir valgt bort av en idiot.

Hvis dere er nære venner hadde jeg forøvrig ikke hatt problemer med å kalle en spade for en spade, og sagt at hun har det bedre uten 90 kg med egoistisk daukjøtt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor nytt er bruddet da? Det er jo helt normalt å sørge, selv om mannen var en egoistisk dritt, og hun har nok elsket han, hatt håp om at han skulle endre seg, og han var sikkert ikke sånn da de møttes. Med ett brudd så er det mye sorg, det er en framtid som ikke ble som man ønsket, og ikke minst alle årene man kastet bort, hvor dum man føler seg. Det er mange følelser.

Da jeg ble skilt fra min mann, var jeg som ønsket bruddet, men det var fordi han var utro, hadde vært det to ganger, jeg tilga første gang, men ikke andre. Men det var jo fortsatt en sorg jeg måtte gå igjennom. Selv om jeg og syntes han var en stor drittsekk.

Anonymkode: e5bb3...9e9

• Liker 2
Skrevet

Bare støtt henne gjennom prosessen. Ikke noe vits å helle salt i såret. Når tiden er inne vil hun uansett innse at han er en dust. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...