Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #1 Skrevet 6. mars 2005 Hvorfor gnir katter seg inntil bena på oss mennesker? Mine katter gjør det på alle. En ting til, er det tid for pelsskifte nå? Han feller som bare det.
Angelizer Skrevet 6. mars 2005 #2 Skrevet 6. mars 2005 Det er for å markere på oss. De har kjertler rundt munnen som produserer stoffer som de bruker som luftmarkører. Det brukes ofte som en del av hilsningsritualet.
Gjest Aurélie Skrevet 6. mars 2005 #3 Skrevet 6. mars 2005 Det er kattens måte å hilse på/sosialisere med oss mennesker.
Maya22 Skrevet 7. mars 2005 #4 Skrevet 7. mars 2005 Ved at en katt gnir seg opp til bena dine,betyr også "jeg eier deg"..
Lia Skrevet 7. mars 2005 #5 Skrevet 7. mars 2005 Hvorfor gnir katter seg inntil bena på oss mennesker? Mine katter gjør det på alle. En ting til' date=' er det tid for pelsskifte nå? Han feller som bare det.[/quote'] Det er riktig som de andre sier - det er kattens måte å hilse på. Dessuten så viser den også eierskap til deg på den måten. Angående pelsskifte - det er snart vår og katten begynner å miste "vinterfrakken" sin. Det er derfor han røyter så fælt nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå