AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Er det noen her som har vært/er pårørende til en person som sliter mentalt? Det er en nær familiemedlem som sliter med alvorlig depresjon, PTSD, BDD og panikklidelse og sosial angst. Vi har hatt det i familien vår i nesten 10 år. Jeg har prøvd alt jeg kan tenke meg. Ingenting fungerer. Denne personen virker så langt nede nå, at jeg kan ha forståelse for at h*n vil forsvinne. Jeg pleide å være en sosial og livsglad person. Men det siste året har jeg involvert meg mye, stått nær denne personen og virkelig prøvd å ta hånd om det og prøve å gjøre ting bedre. Det jeg merker er at h*n har klart å påvirke tankene mine. Jeg har blitt mere og mere introvert, har fått pessimistiske tanker om livet og fremtiden min og blitt ekstrem oppmerksom på hvordan andre betrakter meg. Det er faktisk utrolig slitsomt. Jeg elsker jo h*n, det er jo familien min, men jeg er så utrolig lei nå. Sist ble jeg med i psykolog-timen, og da uttrykte jeg stor bekymring for selvmord. Det viste seg at h*n ikke engang hadde fortalt psykologen om hvor alvorlig situasjonen var. Jeg er helt utmattet. Medisinene h*n tar funker ikke. Har også prøvd å ringe hjelpelinjen. Det var godt å snakke med noen, men de kunne ikke gi meg tydelige ´´ordre´´som jeg kunne følge heller. De støttet meg, og fortalte hvor snill familiemedlem jeg var som viet så mye av sitt liv og seg selv til å hjelpe denne personen. Men det hjelper liksom ikke å høre det lenger, har så utrolig dårlig samvittighet for at jeg har fått tanker om at h*n kanskje bare forsvinner snart eller flytter vekk så vi slipper dette. Føler meg som et monster. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 528dd...6bf
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2018 #2 Skrevet 13. juli 2018 ingen med tips eller erfaring? Anonymkode: 528dd...6bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå