AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Del Skrevet 9. juli 2018 For min del så har jeg begynt å like kebabtallerken mer. Spiser det 1 gang i mnd kanskje. Anonymkode: 57447...4fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stella Rose Skrevet 9. juli 2018 #2 Del Skrevet 9. juli 2018 Har ikke spist kebab på flere år, og kebabtallerken har jeg aldri spist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Del Skrevet 9. juli 2018 1 minutt siden, Stella Rose skrev: Har ikke spist kebab på flere år, og kebabtallerken har jeg aldri spist. Hvorfor? Anonymkode: 57447...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #4 Del Skrevet 9. juli 2018 Jeg spiste kebab lenge før det var vanlig i Norge. De beste var i London og i Fredrikstad (helt sant) på 80tallet. Etter det, har alle forsøk på å spise kebab vært en megastor skuffelse. Så jeg spiser det nesten aldri. Anonymkode: 5f7b9...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Del Skrevet 9. juli 2018 Spiser det når jeg er i utlandet. Kan ikke huske å ha smakt kebab i Norge jeg syntes var god. Anonymkode: 76ab5...3ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stella Rose Skrevet 9. juli 2018 #6 Del Skrevet 9. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Anonymkode: 57447...4fb Ingen kebab sjapper her jeg bor, nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #7 Del Skrevet 9. juli 2018 Kebabtallerken har jeg aldri spist. Spiste kebab sist en gang for kanskje 6-7 år siden da jeg var 21 og helt ny for utelivet, og folk på død og liv skulle på Bislett Kebab. Nå spiser jeg det aldri. Skal jeg ha junkfood på nattestid tar jeg heller pizza eller en burger. Anonymkode: f6660...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #8 Del Skrevet 9. juli 2018 Beste kebab ever: 1979: Liten bydel nord for London. Vi var sultne som ulver, og fant et bittelite skilt utenfor noe som så ut som et vanlig bolighus. Noe det også var. Vi banket på, og kom rett inn på et kjøkken der det sto 1 bord med 4 stoler. Tyrkisk mann og kone sto ved grytene og tilberedte et fantastisk måltid for oss. Ingen over, ingen ved siden. Ingen engang i nærheten. Etter dette ble alle forsøk på et kebabmåltid i Norge en mega nedtur. Så jeg spiser aldri mer kebab. Og tror nok aldri at jeg klarer å finne igjen det lille kjøkkenet i Nord-London. Anonymkode: 5f7b9...dd7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #9 Del Skrevet 9. juli 2018 Spørs litt på omstendighetene. Er vi på en restaurant bestiller jeg kebabtallerken, hvis vi skal sitte ute på en benk eller noe så er kebabrull tingen 😋 Anonymkode: dba3c...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #10 Del Skrevet 9. juli 2018 Spiste det en del før når jeg var på byen, men så ut som en feit gris til slutt og ble i dårlig form av det. Spiser det aldri lenger. Anonymkode: ee932...901 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #11 Del Skrevet 9. juli 2018 Kebab. En gang i året kanskje Anonymkode: 15235...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #12 Del Skrevet 9. juli 2018 Ingen ting slår en ordentlig forseggjort kebabtalerken. Slik man får det utenom de vanligste turiststedene i Tyrkia. Alt er laget på ordentlig kull-gjør. Metallspidd med marinert kjøtt. Grillet jalapenog og div. grønsaker. Litt brød, gode sauser og bulgur. Så får man gjerne litt syrnet melk til, slik at du kan justere litt i ganen om det blir for sterkt. Eneste stedet jeg fant som var oppe en natt i Tyrkia langt bak fasaden. Måtte vente nesten en time på maten. Men kom ut med to bæreposer som takeaway. Satt det sammen når jeg omsider kom på hotellet. Det var himmelsk. Glemmer aldri den kebaben! Anonymkode: 9555b...338 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #13 Del Skrevet 9. juli 2018 Liker best kebab, spiser det 1 gang i mnd Anonymkode: 1a725...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #14 Del Skrevet 9. juli 2018 Har spist kebab en gang, og det blir med det. Finnes så mye annen mat som er god, så hvorfor spise det der skvipet? Blæh.. Anonymkode: 3c5e0...b9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #15 Del Skrevet 9. juli 2018 Går ofte for kebabtallerken. Men etter jeg flyttet til Gjøvik blir det lite kebab, den er rett og slett ikke så god. Vil ha sterk rød saus og hvit saus, her er det mer en blandingsaus som ikke er god. Anonymkode: 50f43...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #16 Del Skrevet 9. juli 2018 Spiser rullekebab når jeg spiser ute (er bergenser). Men hvis jeg lager det selv pleier jeg å drite i brødet og heller ta litt mer av det andre. Anonymkode: 6dbff...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #17 Del Skrevet 9. juli 2018 Har aldri smakt kebab. Synes det ser ekkelt ut. Anonymkode: c01ee...149 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #18 Del Skrevet 9. juli 2018 Har spist kebab fire ganger på tre ulike steder. Alle gangene har endt med oppkast og løs mage innen en time. Den dritten forstår jeg ikke folk klarer! Anonymkode: 5e083...6b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #19 Del Skrevet 9. juli 2018 Om jeg er på restaurant hvor de har det, bestiller jeg uten unntak durum kebab. Noe av det beste jeg vet 😋 men flere år siden sist, så er på tide igjen Anonymkode: 4ea0f...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 9. juli 2018 #20 Del Skrevet 9. juli 2018 "Kebab" betyr kjøtt, så strengt tatt sier overskriften ingenting. "Kjøtt eller kjøtt-tallerken?", liksom Men nok flisespikkeri. Har en tyrkisk grill nedi gata, og der spiser jeg mer enn gjerne sis kebab-tallerken - altså grillet lammekjøtt, ris tilberedt på tyrkisk vis, bulgur, grillet grønn pepperoni, salat, og fersk brød. Gjerne med litt knallsterk rød saus til og et stort glass iskald ayran. Hvis jeg har dårlig med tid, så tar jeg gjerne en dürüm ("lefserull") med salat og urtesaus - men kun fra steder som bruker filet-stykker (okse- eller lammekjøtt) og ikke kjøttdeig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå