Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, jeg var delaktig i å få kastet ut naboen min. Vi var flere i borettslaget som klagde, men jeg bodde nærmest og tenker at naboen er mest sur på meg. Av ulike årsaker eier han fortsatt leiligheten og bruker den innimellom og da bryter han fortsatt husordensreglene.

I dag sendte jeg han en melding hvor jeg forklarte hvilke regler han brøt i natt og viste til hvilke regler det var. Han skulle fikse problemet sa han, vi var høflige mot hverandre men han virket selvfølgelig ikke spesielt blid.

Nå er jeg redd! Tenk om han gjør noe mot meg! 😕 Han ser litt skummel ut, er kriminell og jeg vet han har "kontakter". Bor på østkanten og alle i visse miljøer her har det. Tør ikke gå ut av leiligheten min, men tør egentlig ikke være her heller...

Skriver her så gjerningsmannen blir funnet dersom han skader meg når han kommer innom i kveld. Eller en annen dag for den saks skyld... 😟

Anonymkode: b3505...f66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er så bekymret, må du ringe politiet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som overskriften sier, jeg var delaktig i å få kastet ut naboen min. Vi var flere i borettslaget som klagde, men jeg bodde nærmest og tenker at naboen er mest sur på meg. Av ulike årsaker eier han fortsatt leiligheten og bruker den innimellom og da bryter han fortsatt husordensreglene.

I dag sendte jeg han en melding hvor jeg forklarte hvilke regler han brøt i natt og viste til hvilke regler det var. Han skulle fikse problemet sa han, vi var høflige mot hverandre men han virket selvfølgelig ikke spesielt blid.

Nå er jeg redd! Tenk om han gjør noe mot meg! 😕 Han ser litt skummel ut, er kriminell og jeg vet han har "kontakter". Bor på østkanten og alle i visse miljøer her har det. Tør ikke gå ut av leiligheten min, men tør egentlig ikke være her heller...

Skriver her så gjerningsmannen blir funnet dersom han skader meg når han kommer innom i kveld. Eller en annen dag for den saks skyld... 😟

Hvorfor sendte du ham en privat melding? Er ikke det noe styret burde ta hånd om? 

Hvis du er redd for ham, var dette bortimot det dummeste du kunne gjøre. 

Anonymkode: 819c4...69c

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sendte du ham en privat melding? Er ikke det noe styret burde ta hånd om? 

Hvis du er redd for ham, var dette bortimot det dummeste du kunne gjøre. 

Anonymkode: 819c4...69c

Helt enig, om du er såpass redd av deg, at du nå ikke helt vet hvor du skal gjøre av deg, så må du jo for pokker ikke sende melding til han, så han vet det er deg. Du kan ikke klage til noen, også jamre deg over at du er redd etterpå. 

Tenker det går helt fint jeg, hvis du er oppriktig redd for at han skal skade eller drepe deg, kontakter du politiet. 

Anonymkode: 919f5...74b

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt styret og politi. Heretter lar du styret stå som bindeledd når det gjelder klager. Skriftlige klager til styret fører til tvangssalg av leilighet når styret setter ned foten.

OBS: Styret har taushetsplikt når det gjelder hvem som har klaget og om hva.

Anonymkode: c7be9...d28

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt styret og politi. Heretter lar du styret stå som bindeledd når det gjelder klager. Skriftlige klager til styret fører til tvangssalg av leilighet når styret setter ned foten.

OBS: Styret har taushetsplikt når det gjelder hvem som har klaget og om hva.

Fordi styret har ferie frem til august og behandler ikke saker om sommeren.

Jeg må få sove om natten, derfor måtte jeg sende melding. :(

AnonymBruker
Skrevet

Politet prioriterer draps- og voldssaker. Så dersom han dreper deg kan du være sikker på at politiet vil straffeforfølge han. Så du kan ta det helt med ro.

Anonymkode: b56ed...d17

• Liker 17
Skrevet

Politet prioriterer draps- og voldssaker. Så dersom han dreper deg kan du være sikker på at politiet vil straffeforfølge han. Så du kan ta det helt med ro.

Anonymkode: b56ed...d17

Hun kan ta det helt med ro fordi hvis han dreper henne så blir det ihvertfall etterforsket???

Men ts: bare fordi han ser skummel ut så betyr det ikke at han er farlig. Ikke snakk noe mer med ham og lås døren så går det bra. Truer han deg så ringer du politiet. 

• Liker 4
Skrevet

Ta det rolig. Jeg ringer stadig vekk til naboer for å kjefte og true med politi/styret. De tar meg sjelden seriøst og vi er på høflig hils daglig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi styret har ferie frem til august og behandler ikke saker om sommeren.

Jeg må få sove om natten, derfor måtte jeg sende melding. :(

Selv om det er sommer kan du sende mail til styret og ringe politiet. Da blir det registrert, dato, hvor mange ganger og loggført hos politiet. Politiet vil heller ikke opplyse hvem som har ringt inn.

Vet godt hvordan du føler deg, derfor er det viktig å huske på at det riktige er å få det dokumentert.

AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er sommer kan du sende mail til styret og ringe politiet. Da blir det registrert, dato, hvor mange ganger og loggført hos politiet. Politiet vil heller ikke opplyse hvem som har ringt inn.

Vet godt hvordan du føler deg, derfor er det viktig å huske på at det riktige er å få det dokumentert.

Og obs: Styret er pliktet å være tilgjengelig, selv i sommerferien pga dette.

• Liker 3
  • 2 år senere...
Skrevet

Hvordan gikk det? Bor du der fortsatt? 

Anonymkode: aa44f...45b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan gikk det? Bor du der fortsatt? 

TS forsvant plutselig sporløst, etter å ha ytret frykt for å bli tatt knekken på. Vi vet nok alle hva som dessverre har skjedd 😟

Anonymkode: c23a8...656

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS forsvant plutselig sporløst, etter å ha ytret frykt for å bli tatt knekken på. Vi vet nok alle hva som dessverre har skjedd 😟

Nei da...

• Liker 2
Skrevet

Neste gang må du bruke styret i borettslaget. Hvis de ikke gjør noe med det, så melder du videre til politi. Hvor vanskelig og hvor mye drama skal folk lage seg egentlig. Akkurat som om man skulle tro de kjedet seg. 

Men for all del send privat melding, spill bingo. 

Anonymkode: 46e74...c4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neste gang må du bruke styret i borettslaget. Hvis de ikke gjør noe med det, så melder du videre til politi. Hvor vanskelig og hvor mye drama skal folk lage seg egentlig. Akkurat som om man skulle tro de kjedet seg. 

Men for all del send privat melding, spill bingo. 

Anonymkode: 46e74...c4a

Politi kan ikke tvinge styret til å gjøre noe 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 20.38):

Nei da...

Jo, jeg er ganske sikker på det 😟 Hvilke andre årsaker kan det være liksom?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2021 den 20.36):

😂😂

Anonymkode: 86615...9c9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jo, jeg er ganske sikker på det 😟 Hvilke andre årsaker kan det være liksom?

At hun ikke er på kg lenger 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...