AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Er 27 år og holder på å ta påbygging for å få studiekompetansen. Har fått ganske greie karakterer hittil, men har enda engelsk igjen til høsten, og jeg gruer meg som bare det Engelsk har aldri vært min sterke side, og jeg dør innvendig bare av tanken på at jeg snart må prestere i det. Da tenker jeg spesielt på å snakke Engelsk i klassen. Er det noen av dere som har noe tips til meg hvordan jeg kan klare det? jeg har veldig lyst, og jeg har som mål å få 5 i standpunkt. Håper noen med erfaringer kan dele noen tanker Hilsen frustrert frue Anonymkode: 9f300...c75
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Youtube. Det å høre, for å så øve er gull. Anonymkode: 899c8...567 1
McFlurry Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Drikk deg full før du skal ha fremføring, da går det som en lek... hehe neida (joda)
Gjest Overrasket Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 Les masse for å utvikle det aktive vokabularet.
Gjest Linaria Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 Har du noen du kan snakke med på engelsk? Er best å øve på den måten. Dra til steder der du før øvd på å snakke engelsk. Det er den eneste måten å bli skikkelig god.
kimchi wasabi Skrevet 10. juli 2018 #6 Skrevet 10. juli 2018 (endret) Hvis du har noen å snakke med, snakk engelsk, øv på gloser, les engelske tekster, se på amerikanske filmer og hør på engelsk musikk. Da jeg kom opp i engelsk muntlig (nå var det lenge siden, så kan hende kravene har forandret nå) så øvde jeg å tenke på engelsk, snakke med meg selv, skrive på dagbok og lese det som var relevant for denne terminen. Lykke til Endret 10. juli 2018 av kimchi wasabi
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #7 Skrevet 10. juli 2018 Les læreplanmålene nøye og finn ut hva du skal kunne. Det er viktig å kunne bruke autentisk materiale til å studere språk. Jeg vil råde deg å se på videoer på YouTube med engelskspråklige youtubere, lese nyheter på engelske aviser sine nettsider osv. Da plukker man opp dagligdags språk. Om det er et ord du er usikker på vil jeg råde deg å slå det opp her. https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/us/ Da kan du høre på både britisk og amerikansk uttale samtidig som du får en engelsk forklaring på ordet. Anonymkode: 1bb9e...1b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå