Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte et møbel fra en møbelbutikk, men ønsker nå å avbestille. Jeg har ringt butikken og de sier dette kan bli vanskelig siden varen kom i dag, men de skulle prøve å få tak i sjefen. Er jeg helt låst og må kjøpe møbelet?

Anonymkode: 228ab...a55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du har alltid angrerett på et kjøp, så setter sjefen seg på bakbena er det bare å finne frem forbrukerkjøpsloven og være klar til kamp.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, McFlurry skrev:

Nei, du har alltid angrerett på et kjøp, så setter sjefen seg på bakbena er det bare å finne frem forbrukerkjøpsloven og være klar til kamp.

Ikke om det er kjøpt i butikk. Da har du null angrerett, med mindre butikken har egne regler for dette. 

Anonymkode: 7f5a1...8d2

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke om det er kjøpt i butikk. Da har du null angrerett, med mindre butikken har egne regler for dette. 

Det spiller ingen rolle om det er kjøpt i butikk eller ikke, har fortsatt angrerett.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, McFlurry skrev:

Det spiller ingen rolle om det er kjøpt i butikk eller ikke, har fortsatt angrerett.

Tre uker på nett. Ingenting i butikk. Men de fleste kjeder i Norge tilbyr likevel returrett mot byttelapp eller penger tilbake. Google for eksempel "forbrukerloven angrerett". Eller gå rett på forbrukerrådets sider og søk på angrerett der. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, McFlurry skrev:

6 minutter siden, McFlurry skrev:

Hvorfor svarer du slik når du åpenbart ikke har peiling? Angreretten gjelder KUN ved nettkjøp (fjernsalg) eller hvis du blir hanket på gata o.l. (salg utenom faste forretningslokaler), ELLER hvis det er avtalt med butikken at man har en prøvetid. Du får finne fram forbrukerkjøpsloven og lese selv før du går inn i en kamp! 

Anonymkode: c1d0e...c1f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, McFlurry skrev:

Herregud.. Nei, det har man ikke. Ved fjernkjøp (telefon, internett, postordre) har man lovfestet angrerett på 14 dager. Ved butikk-kjøp er man prisgitt butikkens egne regler.

Anonymkode: f2689...14a

• Liker 3
Skrevet

Beklager men angrerett gjelder kun ved fjernkjøp. 

Som nevnt over har allikevel de fleste butikker egne reklamasjon/bytteprosedyrer

AnonymBruker
Skrevet

Spesialbestilte møbler vil i noen tilfeller kunne regnes som tilvirkningskjøp, og da har man ikke angrerett hvis de er kjøpt på nett heller.

Anonymkode: a7c6d...07d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så da har jeg altså ingen rettigheter siden jeg var så dum og kjøpte varen i butikk?😕

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da har jeg altså ingen rettigheter siden jeg var så dum og kjøpte varen i butikk?😕

Som allerede påpekt - sjekk butikkens retningslinjer. De fleste butikker har jo en eller annen ordning. Ingen her kan svare deg på det uten å vite hva du har kjøpt, og hvor, utover å vise til det generelle lovverket.   

Men som andre har påpekt, er det en bestillingsvare er rettighetene normalt veldig begrenset hos nærmest alle kjeder. 

AnonymBruker
Skrevet

Se forbrukerkjøpsloven paragraf 41.

Anonymkode: 72ece...512

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...