Gjest Turi Skrevet 6. mars 2005 #1 Del Skrevet 6. mars 2005 Har malt små lette finerfigurer som skal opp på det nye rommet til Vesla. Der er det nymalte panelvegger. Det blir kjempekoselig :-) . Har kjøpt små messingspiker til å feste dem med. Men det aller fineste hadde jo vært å slippe å ha stifter i dem da. Noen som har noen tips til alternative festemetoder? De skal henge oppunder taket og ikke tas av og på. Finnes det noe lim/kitt eller lignende jeg kan bruke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 6. mars 2005 #2 Del Skrevet 6. mars 2005 Hva med sterkt tokomponent-lim ala aralditt eller lignende? (spør på byggern!) Sånne tosidige feste-biter holder utrolig godt også, men de er jo noen mm tykke.. (høres forresten fint ut ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. mars 2005 #3 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg tror faktisk at små stifter gjør minst skade på veggene. Lim o.l. vil sitte igjen hvis figurene fjernes og kanskje dra med seg malingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 6. mars 2005 #4 Del Skrevet 6. mars 2005 Enig i at lim sikkert gjør like mye skade. Og det kan hende figurene skal ned en gang (eller to - tanken er at om snuppa vil ha "nytt rom" tar vi ned figurene som nå er grønne, gule, blå og røde og maler dem f.eks. lilla og rosa med glitter på). Tenkte mer på sånn kitt-greie som jeg har sett bli brukt på plakater en gang. Tyggis-lignende greie. MEn vet ikke om det er sterkt nok over tid, vil helst ikke at hun skal våkne av å få figurer i hodet. Messingstiftene er ikke så skjemmende da, så det blir nok dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 6. mars 2005 #5 Del Skrevet 6. mars 2005 Min erfaring med sånne kitt-greier er at de setter stygge merker når du skal fjerne de........... Er nok enig med beslutningen din om å bruke messing-stifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 6. mars 2005 #6 Del Skrevet 6. mars 2005 Og kitt tørker ut. Etter noen måneder kan man nok risikere at figurene faller ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 7. mars 2005 #7 Del Skrevet 7. mars 2005 Godt at dere er enige med meg da . Takk for tilbakemelding jenter :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå