Gå til innhold

Feste finerfigurer på malt panelvegg?

Gjest Turi

Anbefalte innlegg

Har malt små lette finerfigurer som skal opp på det nye rommet til Vesla. Der er det nymalte panelvegger. Det blir kjempekoselig :-) .

Har kjøpt små messingspiker til å feste dem med. Men det aller fineste hadde jo vært å slippe å ha stifter i dem da. Noen som har noen tips til alternative festemetoder? De skal henge oppunder taket og ikke tas av og på. Finnes det noe lim/kitt eller lignende jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Hva med sterkt tokomponent-lim ala aralditt eller lignende? (spør på byggern!)

Sånne tosidige feste-biter holder utrolig godt også, men de er jo noen mm tykke..

(høres forresten fint ut :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at små stifter gjør minst skade på veggene. Lim o.l. vil sitte igjen hvis figurene fjernes og kanskje dra med seg malingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at lim sikkert gjør like mye skade. Og det kan hende figurene skal ned en gang (eller to - tanken er at om snuppa vil ha "nytt rom" tar vi ned figurene som nå er grønne, gule, blå og røde og maler dem f.eks. lilla og rosa med glitter på). Tenkte mer på sånn kitt-greie som jeg har sett bli brukt på plakater en gang. Tyggis-lignende greie. MEn vet ikke om det er sterkt nok over tid, vil helst ikke at hun skal våkne av å få figurer i hodet. Messingstiftene er ikke så skjemmende da, så det blir nok dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med sånne kitt-greier er at de setter stygge merker når du skal fjerne de........... Er nok enig med beslutningen din om å bruke messing-stifter. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...