AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 For det første; ja, jeg er en idiot som tok opp forbrukslån. Nå har jeg vært i en ekstrem pengekrise i over et halvt år. Grunnet en serie uhell og desperat forsøk på å fullføre utdannelse har jeg vært ca 14 dager på etterskudd med mange regninger. Betaler alltid ca 14 dager over tiden, men klarer ikke før. Får selvsagt purregebyr som også blir betalt. Nå er det spesielt en av kreditorene som ringer 4-6 ganger daglig. Vet hvem det er, men orker ikke å ta telefonen. Hvorfor ringer de så ofte. Jeg får sms også, og mail. Skjønner ikke hvorfor de har behov for denne aggresiviteten. Jeg betaler 13 prosent rente, så de tjener jo litt på sånne drittfolk som meg.. Er det noen som jobber med å ringe rundt til folk som kan forklare hvorfor det er så viktig å ringe SÅ mange ganger i.l.a. en dag?? Anonymkode: 5f049...903 3
Gjest Cwtch Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Kanskje hvis du tar telefonen, og begynner å kommunisere med dem, at de ikke trenger å være like "på"?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Kanskje du skal ta litt ansvar å ringe dem å forklare situasjonen slik at du kan få en annen forfallsdato som passer? Anonymkode: 0fa42...b45 8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første; ja, jeg er en idiot som tok opp forbrukslån. Nå har jeg vært i en ekstrem pengekrise i over et halvt år. Grunnet en serie uhell og desperat forsøk på å fullføre utdannelse har jeg vært ca 14 dager på etterskudd med mange regninger. Betaler alltid ca 14 dager over tiden, men klarer ikke før. Får selvsagt purregebyr som også blir betalt. Nå er det spesielt en av kreditorene som ringer 4-6 ganger daglig. Vet hvem det er, men orker ikke å ta telefonen. Hvorfor ringer de så ofte. Jeg får sms også, og mail. Skjønner ikke hvorfor de har behov for denne aggresiviteten. Jeg betaler 13 prosent rente, så de tjener jo litt på sånne drittfolk som meg.. Er det noen som jobber med å ringe rundt til folk som kan forklare hvorfor det er så viktig å ringe SÅ mange ganger i.l.a. en dag?? Anonymkode: 5f049...903 De ringer mange ganger fordi du ikke svarer på telefonen. Svarer du, ringer de ikke flere ganger. Anonymkode: 7a194...53c 8
accobra Skrevet 15. juli 2018 #5 Skrevet 15. juli 2018 Hva med å sende regningene så de kan ringe til meg i stedet? 😋
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #6 Skrevet 15. juli 2018 Da jeg jobbet med inkasso, ringte jeg til de med mest gjeld og som oftest betalte sent for å komme til en bedre betalingsløsning for den det gjelder. Mange av de som til slutt takket meg alltid for at jeg ikke ga opp med å ringe. Ta telefonen! Anonymkode: fe2d6...901 2
tutsi123 Skrevet 15. juli 2018 #7 Skrevet 15. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg jobbet med inkasso, ringte jeg til de med mest gjeld og som oftest betalte sent for å komme til en bedre betalingsløsning for den det gjelder. Mange av de som til slutt takket meg alltid for at jeg ikke ga opp med å ringe. Ta telefonen! Anonymkode: fe2d6...901 Jeg har også 20 års erfaring i å jobbe med inkasso,og må si meg enig med deg.Med mindre man skylder staten penger,er det mye som kan gjøres for å ordne en nedbetalingsordning som alle parter kan leve greit med.Dette forutsetter selvsagt kommunikasjon i tide og ikke minst at man legger alle kort på bordet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå