AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Jeg er gravis og kjempedårlig, spyr døgnet rundt og skal ha ferie nå. Vil jo veldig gjerne ha igjen ferien siden når jeg er friskere og faktisk kan reise noe sted, men problemet er at jeg slutter i denne jobben i slutten av juli og starter i ny jobb 1. august. Jeg har ferie ut juli nå i gamle jobben. Jeg kan jo ikke flytte ferie når jeg må ta ut ferien fordi jeg slutter. Hva skjer egentlig om jeg blir sykemeldt nå? Er det noe vits, eller må jeg bare innse at årets sommerferie skal tilbringes med hodet i do? Anonymkode: 912df...1f9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Det skal selvfølgelig stå gravid. TS. Anonymkode: 912df...1f9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Så lenge det er ny arbeidsgiver du begynner hos, så får du ikke utsatt ferien. Anonymkode: fc4c1...709
Eneri Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 100% sykemelding i ferien gir deg rett til å ha ferien tilgode hos nåværende arbeidsgiver. Siden du slutter, har du rett til å få ikke avviklet ferie utbetalt i lønn. Disse pengene kan du evt bruke til å finansiere ulønnet fri fra ny arbeidsgiver. 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 Så jeg har rett på lønn altså? Jobber kommunalt. Det kan jo hjelpe godt med på å ta ulønnet fri en uke eller to i den nye jobben, eller ihvertfall en langhelg eller to. Vil nåværende arbeidsgiver rynke veldig på nesen om jeg gjør dette? Er ikke i sykemelding nå, så de får evt. arbeidsgiverperiode de må betale. Da blir det vel dyrere for dem? Anonymkode: 912df...1f9
Alvario Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jeg har rett på lønn altså? Jobber kommunalt. Det kan jo hjelpe godt med på å ta ulønnet fri en uke eller to i den nye jobben, eller ihvertfall en langhelg eller to. Vil nåværende arbeidsgiver rynke veldig på nesen om jeg gjør dette? Er ikke i sykemelding nå, så de får evt. arbeidsgiverperiode de må betale. Da blir det vel dyrere for dem? Anonymkode: 912df...1f9 Om du går over til ny arbeidsgiver må du begynne i jobb for å få lønn om du forsetter å være syk. Er du klar over det? Dvs at om du er like dårlig 1 august, så får du ingenting av noen av arbeidsgiverne. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #7 Skrevet 9. juli 2018 7 minutter siden, Mariell77 skrev: Om du går over til ny arbeidsgiver må du begynne i jobb for å få lønn om du forsetter å være syk. Er du klar over det? Dvs at om du er like dårlig 1 august, så får du ingenting av noen av arbeidsgiverne. Men da får hun fra NAV, så det er jo ikke noe problem. Anonymkode: 02b1c...46a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #8 Skrevet 9. juli 2018 8 minutter siden, Mariell77 skrev: Om du går over til ny arbeidsgiver må du begynne i jobb for å få lønn om du forsetter å være syk. Er du klar over det? Dvs at om du er like dårlig 1 august, så får du ingenting av noen av arbeidsgiverne. Man kan få sykepenger fra nav Anonymkode: 8ad2a...6c0
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #9 Skrevet 10. juli 2018 Ferien går nok dessverre tapt siden du bytter arbeidsgiver. Anonymkode: 03001...651
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #10 Skrevet 10. juli 2018 Siden du er sykemeldt i ferien din har du krav på ferie tilgode, dersom du varsler arbeidsgiver og krever den tilbake. Sykemelding må legges ved krav om å utsette ferie. Varsler du ikke arbeidsgiver og krever ferien tilbake går det ikke automatikk i at du får tilbake ferie og arbeidsgiver kan oppfatte det som at du har fått avviklet ferie til tross for sykdom. Siden du skal bytte arbeidsgiver vil du få ferie du har tilgode utbetalt på sluttoppgjør og dette er penger som skal dekke ulønnet ferie hos ny arbeidsgiver. Anonymkode: dbb54...adf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå