Gå til innhold

Hjelp til hjemme alene trening med hund!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en valp på 4 mnd som jeg har prøvd å lære å være hjemme alene en god stund nå! Men hver gang jeg går fra han bjeffer han hele tiden! Jeg har lest litt ulike måter å trene han på dette men finner ikke noe som funker! Metoden jeg har prøvd nå er å få han til å roe seg ned i buret før jeg da prøver å gå ut, men bjeffinga begynner med en gang og varer lenge! Noen som har opplevd det samme eller noen som har noen tips??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å sett på radio. Gi den noe godt å tygge på, fx kong fylt med frossen vom&hundemat. Gå bare rett på andre sida døra, bli kjempehappy når du kommer inn igjen og hunden er stille. Fire mnd valp skal ikke være lenge alene, men av og til må en jo. 

Kan du sikre noe sted, så valpen ikke må være i bur? Litt mer plass å bevege seg på er bra. 

Anonymkode: 3b5ce...f10

Skrevet

Jeg ville startet helt tilbake til scratch. Du skal ikke være lenge så borte at valpen begynner å bjeffe. Dvs at du i starten bare går ut døra, lukker den og så går inn igjen med en gang. Gjør gjerne dette 10-15 ganger i løpet av en dag. Ikke øk tiden før valpen ikke lenger bryr seg om at du går ut døra. Da går du ut, lukker dra, venter to sekunder, og så går inn igjen.

Jeg ville ikke gitt masse oppmerksomhet og ros når du kommer tilbake, da vil valpen bruke mer energi på å vente på deg siden den da har høye forventninger til at det er superstas når du kommer inn døra. Gi heller noen godbiter eller kong i det du går, sånn at hunden heller har høye forventninger til at det er gøy at du går. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...