Gå til innhold

pusekatten min er borte.....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

min lille katt på 1 år har alltid vært en utekatt, men han har alltid holdt seg her i området og aldri gått seg lange turer..... han kommer alltid hjemmom for litt mat,. er han ute om natten sitter han pent å venter på trappa til noen slipper han inn for litt mat om morgningen..

men nå har han vært borte siden i går kveld og ikke kommet enda. har vært uteå ropt og tittet rundt men han kommer ikke

er så redd for at han har falt ned fra noe og ligger skadet noe steds, at noen har tatt han.. kjørt på han eller han har gått seg bort...

klarer ikke å tenke på noe annet.. er livredd for den lille pusen min. han er jo så pysete også :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffda :( Håper han dukker opp snart! :)

Gjest Embla s
Skrevet

Hvis det er en hankatt, er det stor sansynlighet at han er "ute på vift" :wink: Min hannkatt kunne være borte i opptil en uke, før han kom hjem (gjerne med spor etter slossing).

Så jeg håper det er naturlige årsaker og at du snart får ham hjem igjen :trøste:

Gjest Anonymous
Skrevet

det er en kastrert hannkatt ja... ute på vift?

ja våren har jo virkelig satt sine spor idag.kanskje han nyter første vårdag... men han er så matvra at han alltid kommer hjem for mat flere ganger om dagen... en uke???? uff jeg hart nesten mistet håpet nå!

Gjest Embla s
Skrevet
det er en kastrert hannkatt ja... ute på vift?

ja våren har jo virkelig satt sine spor idag.kanskje han nyter første vårdag... men han er så matvra at han alltid kommer hjem for mat flere ganger om dagen... en uke???? uff jeg hart nesten mistet håpet nå!

Er han kastrert? I såfall mister de vel litt av "utfartstrangen", tror jeg.. Tror ikke kastrerte hannkatter er ute og streifer i ukevis slik de ukastrerte kan finne på..

Men ikke gi opp håpet! Du skal se han sitter på trappen snart!

Gjest Aurélie
Skrevet

Jeg tror det er stor sannsynlighet for at katten din dukker opp ila. de nærmeste dagene. Hannkatter, selv kastrerte, kan godt finne på å ta seg en liten runde i nabolaget, eller et stykke lenger unna, sånn helt uten forvarsel :wink:

Kjenner til den usikkerheten om hva som eventuelt kan ha skjedd, siden pus ikke sitter og venter på mat som han pleier. Men som sagt, jeg tror du kan utsette bekymringen din noen dager iallefall :)

Gjest Anonymous
Skrevet

dager? når han aldri er borte mer enn en natt... uff jeg klarer ikke konsentrere eller noe. titter i vinduet hele tiden og lukker opp døren og roper... ser for meg det værste ja--

vil at han skal komme hjem!skal aldri slippe han ut mer...

Gjest Aurélie
Skrevet

Familien min har hatt mange katter opp igjennom årene, flest hannkatter, både kastrerte og katter i full vigør. Samtlige har, før eller siden, tatt seg en liten tur på noen dager. Det er alltid like forvirrende når det skjer, for man kan jo aldri vite hvorvidt det virkelig HAR skjedd noe, eller om det bare er utferdstrangen som driver de. Men statistisk sett så vil de fleste hannkatter ta seg noen turer i ymse ærender. Selv de som "aldri er borte" :)

Gjest Anonymous
Skrevet

mange fine tips og beroligende setninger her. dette er det jeg har å trøste meg med.... jeg har jo ikke fått gjort noenting idag da jeg hele tiden farer til døra og ser etter han.. hver gang med et håp.. men sukk... nå skal jeg holde meg unna en stund og håpe og be om det beste!!! kommer han tilbake skal jeg aldri la han gå ut igjen!!!

Gjest Aurélie
Skrevet

Si ifra NÅR han kommer tilbake igjen da! :) Ta deg en spasertur rundt i nabolaget og gjerne omegn dersom du blir for urolig, for å lokke på ham. Har du microchips på katten din? Om ikke kan du ta ham med til dyrlegen og få ham merket. Ikke for å urolige deg ytterligere, men mange av de kattene som forsvinner, blir ikke borte fordi de omkommer i ulykker eller stenges inne i f.eks. en garasje, men fordi de simpelthen roter seg bort (skremt langt pokkerivold av ei bikkje f.eks.), blir "adoptert" av nye eiere, osv. Men, jeg er ganske sikker på at katten din, som så mange andre katter, er ute på eventyr.

Slik er det å ha katt, man vet aldri hva de finner på, på godt og på vondt :trøste:

Gjest Anonymous
Skrevet

ja har nettopp tatt meg en tur i det nærmeste området og ropt og kallet på den. har merket den ja. inne i øret men hvor mange sjekker der da? ja muligheten er mange... uff det er så vondt!

Gjest Anonymous
Skrevet

ingen katt enda:( snufs... men jeg skal gå ut om ikke alt for lenge og rope etter den.. kommer den ikke da, noe jeg tror han ikke gjør, går jeg og legger meg og håper jeg får sove godt og at når jeg åpner øynene imorgen så er han der... skulle ønske det så inderlig. vond drøm bare......

tenker hele tiden på hvor mørkt og kaldt det er ute.. og hva han gjør og tenker..stakkars lille pusekatten min

Skrevet

Huffameg, det er så fælt når sånne ting skjer som gjør at man blir oppriktig redd for katten sin. Har en katt som er alvorlig syk akkurat nå - vet ikke om han klarer seg. Og man føler seg så liten når man frykter for lillepusen :( Så jeg krysser fingrene for deg, og at dette om en stund bare vil virke som en vond drøm! Tenk positivt! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

uff det er ganske ille å ha en syk katt som man ikke vet om vil klare det. da sitter man der og føler seg hjelpesløs og ser katten pine.. det er ganske vondt.. føler med deg også... men du vet ihvertfall hvor den er og hvordan den har det, det skal du være glad for.. håper det går bra med den da..

:roll:

Skrevet

Jepp, hjelpeløs er ordet.

Nei, det ordner seg nok for dere. Vips, så står han på døra. Skal tenke på dere, jeg :)

Gjest Anonymous
Skrevet

ingenting kan beskrive den gleden jeg fikk da jeg kom hjem fra jobb idag...

da sett den på trappa og ventet på meg. og så fryktelig glad jeg ble... nesten gledestårer da ja..... nå er det innestraff!!! men han løp full fart inn og la seg på god plassen.. han rørte ikke maten engang.. det var noe av det rareste..... han som er så glad i mat..

ellers er han litt kosete ja! men er ellers pigg og fin!

takk for all støtte igår det hjalp ja.;)

Skrevet

Så utrolig bra! :) Nå ble jeg glad her! :) Du får kose deg med pusen din :):):)

Skrevet

Nå ble jeg glad på dine vegne. Det finnes ikke noe verre enn å ikke vite... Men da har alt ordnet seg :trøste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...