Gå til innhold

BI Trondheim, hvor skal jeg bo? Tips? Studentbolig, hvor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal studere ved BI Trondheim, men har ennå ikke søkt om hvor jeg skal bo. Noen tips? Gjerne studentbolig og evt hvor dere som har erfaring ;)

Eller hva med hybel.no kanskje?

Anonymkode: c22d6...982

AnonymBruker
Skrevet

.....altfor sent ute. Lykke til

Anonymkode: d6f15...d25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.....altfor sent ute. Lykke til

Med hva?

Skrevet

Tror det er litt sent å søke sit studentbolig nå. Jeg ville sett på hybel.no og finn.no. Møllenberg, Solsiden, Lademoen, Svartlamon, Buran osv er alle boområder som mange studenter bor i, og er i gåavstand til BI på Brattøra. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, gohege skrev:

Tror det er litt sent å søke sit studentbolig nå. Jeg ville sett på hybel.no og finn.no. Møllenberg, Solsiden, Lademoen, Svartlamon, Buran osv er alle boområder som mange studenter bor i, og er i gåavstand til BI på Brattøra. Lykke til!

Så du tror aboslutt alle studentboligiene er proppa fulle?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så du tror aboslutt alle studentboligiene er proppa fulle?

http://www.klassekampen.no/article/20180627/NTBI/302731206 
med nesten 2000 stk på venteliste kan man nok anta det er rimelig fult ja. Det er to måneder siden dem startet utdelingen av boliger. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, _popcorn_ skrev:

http://www.klassekampen.no/article/20180627/NTBI/302731206 
med nesten 2000 stk på venteliste kan man nok anta det er rimelig fult ja. Det er to måneder siden dem startet utdelingen av boliger. 

Faen as!

Men skader vel ikke å kontakte 6-7 studentboliger og spørre? Kanskje noen har en eller to plasser ledig, selvom sjansen er liten.

AnonymBruker
Skrevet

Når du er så sent ute, må du bare ta til takke med det du kan finne av husly. Etterhvert pleier det å være mulig å få seg noe bedre, så ikke bind deg til et langt leieforhold.

Anonymkode: 12606...ea1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du er så sent ute, må du bare ta til takke med det du kan finne av husly. Etterhvert pleier det å være mulig å få seg noe bedre, så ikke bind deg til et langt leieforhold.

https://www.stiftsstaden.no/finn-ledig-bolig Hva er det her da? Virker som noen ledige rom :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Faen as!

Men skader vel ikke å kontakte 6-7 studentboliger og spørre? Kanskje noen har en eller to plasser ledig, selvom sjansen er liten.

Har dem noe ledig så blir ventelisten selvfølgelig prioritert. Ellers hadde det ikke vært vits med ventelister... 
Du må nok inn på det private markedet siden du er såpass sent ute. 
Men du kan søke om studentbolig, og da kan du få tildelt dersom det blir ledig utover høsten! 
Men du bør være rask å finne deg privat hybel også, tradisjon tro står nok flere hundre uten bolig ved studiestart. Det pleier bli opprettet sovesaler som kriseløsning. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, _popcorn_ skrev:

Har dem noe ledig så blir ventelisten selvfølgelig prioritert. Ellers hadde det ikke vært vits med ventelister... 
Du må nok inn på det private markedet siden du er såpass sent ute. 
Men du kan søke om studentbolig, og da kan du få tildelt dersom det blir ledig utover høsten! 
Men du bør være rask å finne deg privat hybel også, tradisjon tro står nok flere hundre uten bolig ved studiestart. Det pleier bli opprettet sovesaler som kriseløsning. 

Aha. Men hva er det her? https://hybel.sit.no/?searchFilter=eyJib29sIjp7Im11c3QiOlt7Im1hdGNoX2FsbCI6e319XSwiZmlsdGVyIjpbeyJ0ZXJtIjp7InRhZ0NhdGVnb3JpZXMudGFnUHJvcGVydGllcy5kaXNwbGF5TmFtZVRhZ0NhdGVnb3J5SWRDb21iby5yYXciOiJUcm9uZGhlaW1fXzEifX0seyJ0ZXJtIjp7ImhvdXNpbmdUeXBlIjowfX1dfX0%3D

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du egentlig med denne tråden?

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du egentlig med denne tråden?

Å spørre om man kan få studentbolig?

Men noen som vet hvorfor det er ledige boliger her? https://hybel.sit.no/?searchFilter=eyJib29sIjp7Im11c3QiOlt7Im1hdGNoX2FsbCI6e319XSwiZmlsdGVyIjpbeyJ0ZXJtIjp7InRhZ0NhdGVnb3JpZXMudGFnUHJvcGVydGllcy5kaXNwbGF5TmFtZVRhZ0NhdGVnb3J5SWRDb21iby5yYXciOiJUcm9uZGhlaW1fXzEifX0seyJ0ZXJtIjp7ImhvdXNpbmdUeXBlIjowfX1dfX0%3D

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke LEDIGE boliger, det er alle boligene du har mulighet til å søke på. Absolutt alle boligtypene SiT har er listet opp der. (Jeg jobber i SiO og vi kjører samme system)

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke LEDIGE boliger, det er alle boligene du har mulighet til å søke på. Absolutt alle boligtypene SiT har er listet opp der. (Jeg jobber i SiO og vi kjører samme system)

Ah, er det vits å søke på de boligene der?

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å søk på Voll Studentby, eid av Frost! Jeg søkte i August i fjor, og fikk boplass med en gang. Skal bo der i ett år til.

Anonymkode: 92106...5a4

Skrevet

Det er masse hybler ledige rundt omkring i Trondheim. Sjekk hybel.no Heldigvis er utleiemarkedet blitt mye bedre de siste årene, masse nye studentboliger har ført til at presset på hybler ikke er så stort. Vi hadde flere hybler på hånden til sønnen min i fjor, enda vi ikke begynte å se etter før opptaket var klart. 

Så selv om det ikke blir hybel gjennom SiT på deg, så er det ikke noe problem å skaffe seg en grei hybel til overkommelig pris. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å søk på Voll Studentby, eid av Frost! Jeg søkte i August i fjor, og fikk boplass med en gang. Skal bo der i ett år til.

Anonymkode: 92106...5a4

Tusen takk!

https://frosteiendom.unialltid.no/?searchFilter=eyJib29sIjp7Im11c3QiOlt7Im1hdGNoX2FsbCI6e319XSwiZmlsdGVyIjpbeyJ0ZXJtIjp7ImhvdXNpbmdUeXBlIjowfX1dfX0%3D Er det denne du søkte fra? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...