AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Leste at det på grunn av tørken kan bli problemer med å skaffe rundball eller høy i år. I Sverige har de allerede begynt å slakte selskapshester. Kan et alternativ være å gi tørket tang, tørket løv eller andre vekster? Er veldig glad jeg ikke kjøpte hest i fjor, men det betyr ikke at jeg synes dette er skremmende. Også gamle raser som kyr og sau vurderes slaktes delvis ned. De norske hesterasene er også utsatte. Anonymkode: 839ba...5f4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 I gamle dager som det kalles brukte bønder nordpå å hente tang og tare i fjæra ved uår. Anonymkode: 839ba...5f4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Vi kommer ikke til å selge fôr til ridesenteret slik vi gjorde i fjor, og vi kjøper inn ekstra kraftfôr. Utrolig spent på hvordan det kommer til å gå med både oss og andre. Kjipe greier. Jeg gav hesten min en del halm som magefyll, og blandet dette med høy sist det var krise. I tillegg fikk hun fullstendig treningsfri slik at hun skulle spare energi. Anonymkode: 5b4f6...5a2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå