Gå til innhold

Stressbrudd i fot

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har noen hatt stressbrudd i fot? Hvilke behandling fikk dere i tilfelle? Jeg har stressbrudd i foten, påvist på røntgen, men det er jo ikke vondt men ortoped vil gipse. Var egentlig litt tilfeldig at det ble oppdaget da jeg var innlagt på sykehus for andre ting. Har ikke tid til å gipse nå! Foten fungerer jo helt fint og jeg kan gå langt og bære tungt. Noen fysioterapeuter her som har anbefalinger, eller kan det gro fint uten behandling?

Anonymkode: 32bde...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg kan tilføye at de tror det er stressbrudd siden jeg ikke kan huske å ha skadet foten. Det har bare ved noen tilfeller vært en stikkende smerte som har forsvunnet fort. Trodde bare et brudd skulle gjøre ganske vondt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kan tilføye at de tror det er stressbrudd siden jeg ikke kan huske å ha skadet foten. Det har bare ved noen tilfeller vært en stikkende smerte som har forsvunnet fort. Trodde bare et brudd skulle gjøre ganske vondt hele tiden.

Vet ikke hva du mener med stressbrudd? Jeg hadde et brudd som ikke gjorde konstant vondt, bare når jeg tråkket feil. Men jeg hadde ikke tid til å gjøre noe med det. Ble gipset når jeg etter en uke oppsøkte legevakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/legg-ankel-fot/tretthetsbrudd/

Hm.. Så lærte jeg noe nytt i dag også. Takk og lykke til. :) 

Anonymkode: 43a5b...8ae

Det var ikke et tretthetsbrudd for min del. Jeg tråkket over på litt høye sandaler og da var skaden skjedd, men nå lærte jeg også noe nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...