Gå til innhold

Usher/plassanviser

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop
Skrevet

Skal dere ha plassanvisere i kirken?

Presten vår vil gjerne at vi skal ha det, èn for å føre brudens gjester på plass, og èn for å føre brudgommens gjester på plass. Slik at folk setter seg på riktig side, og at det ikke blir noen tomme rader langt foran i kirken. De skal også gi ut kirkeprogrammene.

Vi har ikke bestemt om vi skal ha det, og om vi i så fall skal ha èn eller to... Vi blir jo bare 50 i kirken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ikke familiemedlemmer vise plass i kirken? Eventuelt gode venner?

Skrevet

Jeg har tenkt å spørre to søskenbarn om å dele ut program i kirken. Planen er at de også kan informere om hvor folk skal sitte.

Skrevet

det er vanlig at et eller to familiemedlemmer viser plass i kirka.

Skrevet

Regner med at vi skal ha en fra hver familie til å vise plass i kirken. Trygt for gjestene:=)

Skrevet

Jeg har vært i mange bryllup og aldri opplevd "ushere" her i Norge.

Men i USA så har jeg opplevd det - og da skjønte jeg ikke hva en "usher" var............ Jeg gikk og satt meg uten hjelp jeg da........ Skjønte ikke før etterpå hva slags funksjon de hadde, og at jeg burde ha ventet på hjelp :eeeh:

Skrevet
Regner med at vi skal ha en fra hver familie til å vise plass i kirken. Trygt for gjestene:=)

TRYGT??

Jeg vet da hvor jeg skal sitte i kirken!! Bruden: vensatre side, brudgom høyre.

Nær familie: foran, andre lenger bak.

Og detter man seg feil, så går nok det bra også, skal man se....

Gjest Bellatrix
Skrevet

TRYGT??

:nikke.

Hvor vanskelig kan det være?

Skrevet

TRYGT??

Aldri hørt om det med brudgom høyre og brud venstre før jeg da men... Var i bryllupet til en venninne i helgen, og vi satt på høyre side (for oss når vi kom inn). Var det "feil" altså? Tror de fleste av brudens venner satt på den siden.

Gjest Gjesta
Skrevet

For oss var det ikke på tale en gang, folk kan få sitte hvor de vil i kirken, så lenge de ikke setter seg på min stol........ :sjarmor:

Skrevet

Aldri hørt om det med brudgom høyre og brud venstre før jeg da men... Var i bryllupet til en venninne i helgen, og vi satt på høyre side (for oss når vi kom inn). Var det "feil" altså? Tror de fleste av brudens venner satt på den siden.

Godt vi er forskjellige :-) Men her er det ikke noe rart med å ha plassanvisere i kirken. Ikke farlig å sette seg feil heller :-)

Skrevet

Tradisjonelt er det "feil", ja. Men spiller det noen rolle? ikke for meg.

Gjest Madam Felle
Skrevet
For oss var det ikke på tale en gang' date=' folk kan få sitte hvor de vil i kirken, så lenge de ikke setter seg på min stol........ :sjarmor:[/quote']

:Nikke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Trodde alle visste hvor man skulle sette seg jeg. På den sida som "den du er der for" går inn. Kvinner går til venstre, derfor sitter brudens familie til venstre. Aldri tenkt på at man trengte noen til å vise vei, men til å dele ut krikeprogram er jo greit, og da bør de selvsagt kunne svare på hvilken side som er "til hvem" om noen lurer. Slikt ville jeg brukt yngre slektninger til jeg, jenter i 12-13-14 årsalder gjør gjerne slike oppgaver, er min erfaring :)

Skrevet

Jeg har stor familie og han veldig liten, så vi må nok be gjestene blande seg litt. Ellers blir det veldig få på hans side i forhold til min.. :P

Gjest Gjesta
Skrevet
Trodde alle visste hvor man skulle sette seg jeg. På den sida som "den du er der for" går inn. Kvinner går til venstre' date=' derfor sitter brudens familie til venstre. [/quote']

Tull og tøys, det er ikke gitt at bruden går på venstre side. Selv gikk jeg på høyre side, på kvinners vis, og mange har gjort det både før og etter. I et bryllup jeg var i gikk bruden på sin fars venstre side, da kommenterte kirketjeneren at hun gikk på feil side. Begge sider er riktig, en kan gjøre som en føler for.

Men det stemmer at brudens gjester skal sitte på venstre side og brudgommens på høyre side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...