Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en litt delikatt og komplisert situasjon her og søker veiledning. 

Jeg hadde fast arbeidsavtale, men sluttet å jobbe i mai (sa opp etter eget ønske) fordi vi flyttet tilbake til hjemmelandet. Problemet er at vi vil nå flytte tilbake til Norge i september eller oktober (av personale grunn) og jeg er gravid. Tror ikke jeg får nok tid til å jobbe for å kunne få foreldrepenger (har termin i 24 januar). I denne tillfellen, kan jeg få noe økonomisk hjelp fra Nav? Hvis for eksempel jeg registrerer meg som arbeidsledig, får jeg noe etter at barnet er født (bortsett fra engangsstønad)? Håper at dere skjønner hva jeg mener...hvis ikke er det bare å spøre om flere opplysninger. Takk! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nav har en chattefunksjon på fb-siden sin, Nav foreldrepenger, der får du kjapt svar fra folk som kan dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dagpenger regnes som opptjening til foreldrepenger. Men husk at du må ha vært i jobb (eller fått dagpenger🤯) i seks av de ti siste månedetne før du går ut i permisjon (senest tre uker før fødsel. Så du må ikke være borte fra Norge i mer enn fire måneder, evt kan du starte permisjonen tidligere. 

Nå vet jeg ikke hvor dere har flyttet, om dere har meldt flytting, og om dette kan påvirke dine rettigheter til å få dagpenger. 

Anonymkode: 83171...51e

AnonymBruker
Skrevet

Beklager den emojien, vet ikke hvor den kom fra! 

Anonymkode: 83171...51e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...