AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Ta "import" kjærester som et eksempel. Kvinne blir sammen med for eksempel en tyrker på ferie, vil ha han til Norge. Da får hun bare høre at hun er naiv og blir utnyttet for å komme til Norge. Mann blir sammen med thai- dame: hun skal bare utnyttes seksuelt og for å lage mat. sjelden det påpekes at hun utnytter mannen. Det er liksom alltid kvinnen som må påta seg ansvaret for å være den naive, og må holde så igjen hele tiden virker det som fordi det er hun som er ansvarlig hvis det skjer henne noe dumt. Anonymkode: cfd09...ced 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 haha, enig! jeg hadde en elsker for noen år siden; helt uforpliktende. men som kvinne ble jeg sett på som utnyttet av denne mannen, da det ble «oppdaget». prøvde å si at jeg ikke var ute etter en partner(og ihvertfall ikke han som kjæreste). endte med at jeg kuttet relasjonen; ble for mye prat for meg. Anonymkode: 0deda...3da 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 I eksemplene du skisserer, er det jo som regel kvinnen som er offeret. Thai-damer har lett for å underkaste seg, og kan da bli offer for en sjefete og kvinnenedtrykkende ektemann. "Importmenn" er gjerne fra land hvor de også gjerne har et dårlig kvinnesyn. Vold, utroskap og psykisk terror er dessverre ikke uvanlig fra mannens side. Derfor blir kvinnen også offeret der. Det er mulig kvinnen blir ufortjent stemplet som offer i andre sammenhenger, men ikke eksempelet ditt syns jeg ikke det. Anonymkode: e4689...cc0 8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: haha, enig! jeg hadde en elsker for noen år siden; helt uforpliktende. men som kvinne ble jeg sett på som utnyttet av denne mannen, da det ble «oppdaget». prøvde å si at jeg ikke var ute etter en partner(og ihvertfall ikke han som kjæreste). endte med at jeg kuttet relasjonen; ble for mye prat for meg. Anonymkode: 0deda...3da Huff ja, det er helt grusomt jo! Var en på et utested som prøvde å flørte med meg en gang, kjente han ikke eller noen ting. Jeg var ikke så interessert, men ei venninne bare sa at jeg ikke bør flørte med han fordi han gjør det med alle... altså...fordi jeg er kvinnen er jeg nødt til å forsvare meg liksom. Anonymkode: cfd09...ced
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: I eksemplene du skisserer, er det jo som regel kvinnen som er offeret. Thai-damer har lett for å underkaste seg, og kan da bli offer for en sjefete og kvinnenedtrykkende ektemann. "Importmenn" er gjerne fra land hvor de også gjerne har et dårlig kvinnesyn. Vold, utroskap og psykisk terror er dessverre ikke uvanlig fra mannens side. Derfor blir kvinnen også offeret der. Det er mulig kvinnen blir ufortjent stemplet som offer i andre sammenhenger, men ikke eksempelet ditt syns jeg ikke det. Anonymkode: e4689...cc0 Men hvorfor blir kvinnen så lett offeret? Jeg klarer ikke å se at disse mennene er så sterke egentlig. Det må være kvinner som er enormt psykisk svake i og med at de alltid blir offeret? Anonymkode: cfd09...ced 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 Og derfor føler jeg at jeg får kjeft av kvinner ofte, fordi jeg forsåtr meg på menn en del. Er ikke slik at jeg omringes av kvinner som oppfører seg teit og alt slik, men de masete er ofte veldig masete jeg synes ikke at det er akseptabelt at menn skal gå inn for å være slemme mot noen, men se dette fra kvinnens side....som gang etter gang klger over at hun føler seg brukt, mener at hun blir trakassert, jeg skjønner at enkelte kvinner her inne blir ghostet/dumpet av mennene de dater, siden de fremstår så masete. Anonymkode: cfd09...ced 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #7 Skrevet 9. juli 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: I eksemplene du skisserer, er det jo som regel kvinnen som er offeret. Thai-damer har lett for å underkaste seg, og kan da bli offer for en sjefete og kvinnenedtrykkende ektemann. "Importmenn" er gjerne fra land hvor de også gjerne har et dårlig kvinnesyn. Vold, utroskap og psykisk terror er dessverre ikke uvanlig fra mannens side. Derfor blir kvinnen også offeret der. Det er mulig kvinnen blir ufortjent stemplet som offer i andre sammenhenger, men ikke eksempelet ditt syns jeg ikke det. Anonymkode: e4689...cc0 + at de norske mennene som reiser dit har som regel mer kunnskap om nettopp dette, mens thaidamene er oftere naive og vet ikke hva de begir seg inn på. Det er utnytting av mennesker som har et dårligere utgangspunkt for å forstå hva konsekvensene vil bli Anonymkode: faa14...87f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #8 Skrevet 9. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor blir kvinnen så lett offeret? Jeg klarer ikke å se at disse mennene er så sterke egentlig. Det må være kvinner som er enormt psykisk svake i og med at de alltid blir offeret? Anonymkode: cfd09...ced Kvinner generelt blir da ikke så lett et offer, hvert fall ikke norske kvinner som jevnt over er sterke og likestilte. Thaikvinner blir offer fordi de ikke forstår kulturen og språket, samt at det er en enorm maktforskjell i forholdet. Hun må være "snill" så hun får lov å bli i Norge. Kvinnene som blir offer for luringer fra arabiske eller afrikanske land, er gjerne kvinner som ikke har lykkes så godt med menn her hjemme. Det er ikke "26 år gamle Pia som studerer ved UIO, jobber på BikBok og har en stor venninnegjeng" som reiser til Gambia for å finne seg en mann liksom.. Det er kvinner som allerede kanskje er litt isolerte og ensomme, eller har dårlig selvtillit. Anonymkode: 26cc4...ad5 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #9 Skrevet 9. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinnene som blir offer for luringer fra arabiske eller afrikanske land, er gjerne kvinner som ikke har lykkes så godt med menn her hjemme. Det er ikke "26 år gamle Pia som studerer ved UIO, jobber på BikBok og har en stor venninnegjeng" som reiser til Gambia for å finne seg en mann liksom.. Det er kvinner som allerede kanskje er litt isolerte og ensomme, eller har dårlig selvtillit. Anonymkode: 26cc4...ad5 Dette illustrerer jo bare akkuratt denne kvinnelige offermentaliteten. Det er ikke "26år gamle Stian som studerer ved UiO, jobber litt ved siden med stor kompisgjeng", som reiser til Thailand for å finne dame liksom. Det er menn som allerede kanskje er litt isolerte og ensomme, eller har dårlig selvtillit. -_- Det funker jo på samme måte begge veger, spørs bare hvilke side av saken du velger å belyse. Posten din er rett og slett ett prakteksempel på det TS prøver å illustrere. Anonymkode: 50581...96d 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #10 Skrevet 9. juli 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner generelt blir da ikke så lett et offer, hvert fall ikke norske kvinner som jevnt over er sterke og likestilte. Thaikvinner blir offer fordi de ikke forstår kulturen og språket, samt at det er en enorm maktforskjell i forholdet. Hun må være "snill" så hun får lov å bli i Norge. Kvinnene som blir offer for luringer fra arabiske eller afrikanske land, er gjerne kvinner som ikke har lykkes så godt med menn her hjemme. Det er ikke "26 år gamle Pia som studerer ved UIO, jobber på BikBok og har en stor venninnegjeng" som reiser til Gambia for å finne seg en mann liksom.. Det er kvinner som allerede kanskje er litt isolerte og ensomme, eller har dårlig selvtillit. Anonymkode: 26cc4...ad5 Men norske kvinner gjør seg til offer. De fremstiller seg som frigjorte, de gjør ting med utseendet så de skal tiltrekke seg oppmerksomhet, men det kan bli et styr om ikke oppmerksomheten er positiv. De vil ha komplimenter for utseendet, men blir den seksuell eller noen synes du ser horete ut så blir det en stor sak. Det er litt vanskelig å uttrykke dette så det skal forståes riktig, for jeg mener ikke at det gir en rett i å overfalle eller sjikanere noen fordi de viser kropp og går i rødt. Men det er liksom blitt så mye mas rundt at kvinner skal ha samme rettighet og dette har gjort slik at mannen alltid får rollen som problemet. Anonymkode: cfd09...ced 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #11 Skrevet 9. juli 2018 Nå er jeg kvinne, og helt imot både kvinner og menn, som reiser til utlandet, for å importere inn en partner, som mer eller mindre er kjøpt og betalt for. Så for noen år siden, en dokumentar om tyske gamle damer, som reiste til Afrika, for å ha sex med, og bli kjæreste med Afrikanske menn. Disse damene var rundt 60 år, og ville ha menn i starten av 20 årene. Jeg synes jo det er like motbydelig, som om det var menn som hadde gjort det samme. Men så har vi da menn som henter seg Thai koner, og de må gjøre husarbeid, være sex slaver, og har ikke mye valget. De har jo og svært lite kunnskap, om hvordan det fungerer her. Så kjenner jeg noen unge naive jenter, som tror de har møtt sitt livs store kjærlighet på ferie, så de gifter seg med de, for å få de hit, får gjerne barn ganske raskt. Men her så gjør mannen hva han vil, henger med kompiser, slår de og behandler de virkelig ikke bra. Og i de tilfellene blir det jo kvinnen som er mest offer. Og de jeg kjenner har jo blitt sammen med en mann på sin alder, eller eldre. De har ikke shoppet etter en mye yngre, kjekkere mann enn de. Anonymkode: cb84c...771 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #12 Skrevet 9. juli 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg kvinne, og helt imot både kvinner og menn, som reiser til utlandet, for å importere inn en partner, som mer eller mindre er kjøpt og betalt for. Så for noen år siden, en dokumentar om tyske gamle damer, som reiste til Afrika, for å ha sex med, og bli kjæreste med Afrikanske menn. Disse damene var rundt 60 år, og ville ha menn i starten av 20 årene. Jeg synes jo det er like motbydelig, som om det var menn som hadde gjort det samme. Men så har vi da menn som henter seg Thai koner, og de må gjøre husarbeid, være sex slaver, og har ikke mye valget. De har jo og svært lite kunnskap, om hvordan det fungerer her. Så kjenner jeg noen unge naive jenter, som tror de har møtt sitt livs store kjærlighet på ferie, så de gifter seg med de, for å få de hit, får gjerne barn ganske raskt. Men her så gjør mannen hva han vil, henger med kompiser, slår de og behandler de virkelig ikke bra. Og i de tilfellene blir det jo kvinnen som er mest offer. Og de jeg kjenner har jo blitt sammen med en mann på sin alder, eller eldre. De har ikke shoppet etter en mye yngre, kjekkere mann enn de. Anonymkode: cb84c...771 Æsj! Eldre damer som reiser til utlandet for å få seg yngre menn er like kvalmt! Utnytte fattige, desperate menn. Anonymkode: cfd09...ced 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #13 Skrevet 9. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Æsj! Eldre damer som reiser til utlandet for å få seg yngre menn er like kvalmt! Utnytte fattige, desperate menn. Anonymkode: cfd09...ced Ja, akkurat like kvalmt som da menn gjør det samme. Anonymkode: cb84c...771
herzeleid Skrevet 10. juli 2018 #14 Skrevet 10. juli 2018 Handler nok mye om at kvinner både fortere blir satt i en offerrolle, og at kvinner oftere enn menn virker å omfavne denne. I en del tilfeller er nok dette også særdeles nyttig og en effektiv måte å komme ut av en knipe på. Eksempelvis var det påfallende hvordan Trine Skei Grande ble tildelt offerrollen etter at enkelte medier hadde vært så uforskammede å fortelle om at hun hadde hadde hatt sex med en beruset gutt på 17 år. Da snakket man plutselig om hvordan "kvinnelige politikere blir utsatt for ryktespredning".
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #15 Skrevet 10. juli 2018 22 hours ago, AnonymBruker said: Dette illustrerer jo bare akkuratt denne kvinnelige offermentaliteten. Det er ikke "26år gamle Stian som studerer ved UiO, jobber litt ved siden med stor kompisgjeng", som reiser til Thailand for å finne dame liksom. Det er menn som allerede kanskje er litt isolerte og ensomme, eller har dårlig selvtillit. -_- Det funker jo på samme måte begge veger, spørs bare hvilke side av saken du velger å belyse. Posten din er rett og slett ett prakteksempel på det TS prøver å illustrere. Anonymkode: 50581...96d Det sekundet du lurer andre mennesker kan du ikke kalle deg et stakkars offer som ikke vet bedre. Anonymkode: faa14...87f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #16 Skrevet 10. juli 2018 På 9.7.2018 den 18.18, AnonymBruker skrev: Kvinner generelt blir da ikke så lett et offer, hvert fall ikke norske kvinner som jevnt over er sterke og likestilte. Thaikvinner blir offer fordi de ikke forstår kulturen og språket, samt at det er en enorm maktforskjell i forholdet. Hun må være "snill" så hun får lov å bli i Norge. Kvinnene som blir offer for luringer fra arabiske eller afrikanske land, er gjerne kvinner som ikke har lykkes så godt med menn her hjemme. Det er ikke "26 år gamle Pia som studerer ved UIO, jobber på BikBok og har en stor venninnegjeng" som reiser til Gambia for å finne seg en mann liksom.. Det er kvinner som allerede kanskje er litt isolerte og ensomme, eller har dårlig selvtillit. Anonymkode: 26cc4...ad5 Ser du ikke det latterlige sirkelargumentet du hoster opp kan anvendes andre veien også? Kvinner generelt blir da ikke så lett et offer, hvert fall ikke norske kvinner som jevnt over er sterke og likestilte. Tyrkiske menn blir offer fordi de ikke forstår kulturen og språket, samt at det er en enorm maktforskjell i forholdet. Han må være "snill" så han får lov å bli i Norge. Mennene som blir offer for luringer asiatiske land, er gjerne menn som ikke har lykkes så godt med kvinner her hjemme. Det er ikke "26 år gamle Per som studerer ved UIO, jobber på Carlings og har en stor venninnegjeng" som reiser til Thailand for å finne seg en mann liksom.. Det er menn som allerede kanskje er litt isolerte og ensomme, eller har dårlig selvtillit. Anonymkode: 79bc5...e61 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #17 Skrevet 11. juli 2018 https://www.kk.no/samliv/orbiting-det-handler-om-nettdating-og-det-er-frustrerende/69990734 Her er det typisk nok illustrasjonsbilde av en kvinne, og artikkelen bruker igjen mannen som eksempel på den som ikke er interessert. Anonymkode: cfd09...ced
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå