AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #1 Skrevet 9. juli 2018 Jeg orker ikke prøve meg på sånn ingen vask=>selvrensende hår. Det virker bare for nasty. Men lurer på å droppe shampoo fordi håret mitt blir så tørt av de fleste av dem. Noen som bare skyller håret med vann til vanlig eller har gjort det over en lengre periode? Fungerte det? Anonymkode: 18345...98c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Nei, og jeg tenker at du får ikke håret rent av å ikke bruke shampoo fordi du får ikke bort fett av lunket vann. Dette fettet vil over tid lukte. Anbefaler shampoo som inneholder sink i tillegg til å bruke hårkur 1-2 ggr i uka. Anonymkode: 09206...481
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Håret ditt vil lukte 😷 Anonymkode: d3faa...1bd
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #4 Skrevet 10. juli 2018 Hvor ofte bruker du shampo? Når jeg brukte hver dag så ble det tørt og flisete. Nå vasker jeg håret annenhver dag. Fungerer kjempebra. Uten shampo så vil du ikke få bort fett og annen grums som har kommet i håret. Anonymkode: f9110...aca
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #5 Skrevet 10. juli 2018 Har prøvd kun balsam i ett år. Var en forferdelig mnd med tungt hår, håret ble ørlite finere etter noen mnd, men etter et år fant jeg ut at følelsen av renhet, man får av shampoo er et must. Men håret luktet ikke vondt. Vasker i dag håret med shampoo 1 dag i uken, resten av uken blir det bare skyllet. Anonymkode: 45c51...99a
Viktualia Skrevet 10. juli 2018 #6 Skrevet 10. juli 2018 Jeg vasket håret med kun balsam i ca 6 måneder. Det gikk greit, men ble litt mye styr til slutt. For å få vekk fett fra hodebunnen er det lurt å gre håret grundig før vasking, og så massere hodebunnen med fingrene. Deretter masserer man hodebunn og hår godt med balsamen når man vasker håret med det. Jeg hadde uttynnet balsam stående i dusjen til vasking, og så brukte jeg vanlig balsam etterpå. Det største problemet er ikke at balsam ikke får vekk fett i håret, men at man må passe veldig på innholdet i stylingprodukter, for silikoner blir vanskelig å vaske ut med bare vann og balsam. Og silikoner er det i veldig mye av hårprodukter, også i balsam, så det er viktig at man bruker en balsam som passer til balsam-vasking ("co-washing"). Nå vasker jeg håret med sjampo omtrent annenhver uke, for å få renset det skikkelig for stylingprodukter, ellers bare balsam.
Carrot Skrevet 10. juli 2018 #7 Skrevet 10. juli 2018 jeg vasker håret hver tredje - fjerde dag, det var en periode på 6 uker eller sånn litt tungt å "holde ut", spesielt de første ukene, men siden jeg har langt hår og kunne ty til hestehale / topp gikk det overraskende greit egentlig.. Jeg bruker en mild shampoo fra frisøren og er nøye med ikke å få balsam / kur ned i hodebunnen, kun ut i lengdene, bruker lite stylingprodukter til hverdags egentlig, en spray i vått hår før jeg føner det og et lett lag med hårspray for finish om det er nødvendig. Jeg tror jeg ville prøvd en "vaske sjeldnere" før jeg ville valgt "bare vann" løsning for egen del.. Men å vaske sjeldnere er definitivt bra for hodebunn, hår og miljøet..
Apekatten Skrevet 10. juli 2018 #8 Skrevet 10. juli 2018 Jeg vasket håret med bare balsam tidligere, bare for å se om det hadde noen nytte for seg. Det var ganske fett de første ukene, men ble bedre etter hvert. Merket egentlig ikke så mye forandringer på håret, så nå vasker jeg håret med shampoo 2-3 ganger i uken.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #9 Skrevet 11. juli 2018 Jeg vasker godt med balsam, og bruker shampoo maks en gang i uka. Det går helt fint når man ikke bruker tunge stylingprodukter Anonymkode: ad56d...be6
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. juli 2018 #10 Skrevet 11. juli 2018 Håret (eller andre steder utenpå kroppen) kan ikke bli "selvrensende". Hår er (akkurat som negler) dødt. Det kan ikke bli "selvrensende". Tror du huden blir "selvrensende" hvis du slutter å vaske deg? Hvis man vasker håret sjeldnere vil hodebunnen ikke bli så fort fet, men håret vil jo fortsatt bli skittent. Jeg har prøvd å slutte med sjampo, men håret ble så forferdelig fett og tungt at jeg ikke orket. Prøvde i flere uker, men det ble ikke bedre. Vasker som regel håret to ganger i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå