Gå til innhold

Kjæresten har tilnærmet ingen sexlyst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei !

Trenger noen gode råd. Jeg har datet en mann i 3-4 måneder nå. Vi har kjempe bra kjemi, god connection. Hadde svært sterke følelser for han den første-tredje måneden vi datet. Vi startet å ha sex etter noen uker med dating. Jeg tok vell egentlig hoved initiativ til det. Han har fra dag èn med meg vært vanskelig å få hard. I starten utnyttet vi ofte morgenbrødet, men oppdaget at noe var feil når han etterhvert ikke engang da tok intitiativ. Jeg gikk fort lei av å hele tiden være den dominante, og hele tiden ta intitiativ. Han har litt spesiell tilnærming til sex, vil helst spørre om sex. Selv om jeg har sagt at han bare kan ta på kroppen min når han vil, om han føler lyst. Har tatt det opp ca 2-3 ganger uten å få noe ordentlig svar. Han sier han syns sexen er god, og at jeg er deilig nok. 🤔

Han sier han aldri før har hatt slike problemer før meg. Eneste som er annerledes nå enn før, er at han har byttet allergi medisin, og mye stress ang jobb. 

Han har vært hos legen, og venter på svar. Jeg sliter med å være tålmodig. Hvor lenge skal man holde ut med en mann med slike problemer, så tidlig i et forhold ? Hva hvis han er en slik mann, som bare vil ha sex 1-2 ganger i måneden ? 

Er det beste bare å avslutte forholdet med èn gang ? Helt Ok om jeg ikke er drømmedama, eller at han ikke tenner nok på meg. Sex finner man jo mange plasser 😋

Anonymkode: 2ea99...adf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei !

Trenger noen gode råd. Jeg har datet en mann i 3-4 måneder nå. Vi har kjempe bra kjemi, god connection. Hadde svært sterke følelser for han den første-tredje måneden vi datet. Vi startet å ha sex etter noen uker med dating. Jeg tok vell egentlig hoved initiativ til det. Han har fra dag èn med meg vært vanskelig å få hard. I starten utnyttet vi ofte morgenbrødet, men oppdaget at noe var feil når han etterhvert ikke engang da tok intitiativ. Jeg gikk fort lei av å hele tiden være den dominante, og hele tiden ta intitiativ. Han har litt spesiell tilnærming til sex, vil helst spørre om sex. Selv om jeg har sagt at han bare kan ta på kroppen min når han vil, om han føler lyst. Har tatt det opp ca 2-3 ganger uten å få noe ordentlig svar. Han sier han syns sexen er god, og at jeg er deilig nok. 🤔

Han sier han aldri før har hatt slike problemer før meg. Eneste som er annerledes nå enn før, er at han har byttet allergi medisin, og mye stress ang jobb. 

Han har vært hos legen, og venter på svar. Jeg sliter med å være tålmodig. Hvor lenge skal man holde ut med en mann med slike problemer, så tidlig i et forhold ? Hva hvis han er en slik mann, som bare vil ha sex 1-2 ganger i måneden ? 

Er det beste bare å avslutte forholdet med èn gang ? Helt Ok om jeg ikke er drømmedama, eller at han ikke tenner nok på meg. Sex finner man jo mange plasser 😋

Selvom det kanskje er mye man kan forstå seg ihjel på, så hadde nok den der satt seg fast i meg iallefall og gitt meg veldig dårlig selvfølelse. Det høres ikke ut som om det blir store endringene her for han var jo treg med å ville til å begynne med også. For meg hadde dette påvirket forholdet for mye, for det tar for stor plass.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier ingenting om hvor gamle dere er. Er han muligens ung og usikker? 

Har han vært i faste forhold og faste sexrelasjoner før eller er han litt uerfaren og/eller rusten? 

Det å ikke bli hard kommer som oftest av nervøsitet og usikkerhet/prestasjonsangst, og dette er et problem menn syntes er skammelig å erkjenne fordi de er opplært til at menn skal være sexdyr og alltid klare og kåte. Det er typisk å si at dette ikke har pleid å skje før, enn å innrømme at man har liten erfaring eller usikkerheter til sex som for menn ses på som "umanndig" og skam. 

Jeg ville pratet fortrolig med han og vært litt psykolog/sexolog og sagt at det er ikke farlig eller negativt å snakke om, tvert i mot ganske nødvendig så dere evn kan jobbe sammen om problemet uten at han skal trenge å skamme seg. 

Noen medisiner påvirker libidoen men allergimedisiner tror jeg ikke er blandt de. 

Skjønner at du som nyforelsket gjerne skulle hatt sex hele tiden, men to ganger i måneden er egentlig ikke uvanlig for menn, og i langvarige forhold er det ofte sånn det blir uansett. Ville det vært bedre for deg om dere hadde masse sex nå, men om to år ble det bare to ganger i måneden? Det er en vanskelig overgang det også og som man ofte tar personlig. Når det er sånn allerede i startfasen så trenger du hvertfall ikke ta det personlig. 

Men ja det er viktig å være seksuelt kompatible, om dette ikke er noe som er tilstrekkelig for deg i et forhold så bør du nok finne en med mer sexlyst og mer initiativrik tilnærming til sex. Men jeg ville pratet ordentlig med han om at det slett ikke trenger å være han det er noe galt med, om man peser med det vil han bare føle seg enda mer utilstrekkelig og få enda mer prestasjonsangst - om det er det som er årsaken til at han er sånn selvom han ikke vil innrømme det. 

Anonymkode: 04ad6...bd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, visp skrev:

Selvom det kanskje er mye man kan forstå seg ihjel på, så hadde nok den der satt seg fast i meg iallefall og gitt meg veldig dårlig selvfølelse. Det høres ikke ut som om det blir store endringene her for han var jo treg med å ville til å begynne med også. For meg hadde dette påvirket forholdet for mye, for det tar for stor plass.

Signerer. Er gift med en slik mann nå. Han ville også vente litt med sex før tidspunktet var riktig og ikke heiv seg over meg nesten med en gang, slik tidligere dater/kjærester. Trodde det var tegn på at han var seriøs, men neida, det var tegn på at han ikke tente på meg. Vi har også to barn sammen, så det er ikke bare å gå. Men selvbildet mitt er på bunn og jeg blir veldig frustrert av å ikke ha sex. 

Anonymkode: a9b72...948

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han vært i faste forhold og faste sexrelasjoner før eller er han litt uerfaren og/eller rusten? 

Det å ikke bli hard kommer som oftest av nervøsitet og usikkerhet/prestasjonsangst, og dette er et problem menn syntes er skammelig å erkjenne fordi de er opplært til at menn skal være sexdyr og alltid klare og kåte. Det er typisk å si at dette ikke har pleid å skje før, enn å innrømme at man har liten erfaring eller usikkerheter til sex som for menn ses på som "umanndig" og skam. 

Jeg ville pratet fortrolig med han og vært litt psykolog/sexolog og sagt at det er ikke farlig eller negativt å snakke om, tvert i mot ganske nødvendig så dere evn kan jobbe sammen om problemet uten at han skal trenge å skamme seg. 

Noen medisiner påvirker libidoen men allergimedisiner tror jeg ikke er blandt de. 

Skjønner at du som nyforelsket gjerne skulle hatt sex hele tiden, men to ganger i måneden er egentlig ikke uvanlig for menn, og i langvarige forhold er det ofte sånn det blir uansett. Ville det vært bedre for deg om dere hadde masse sex nå, men om to år ble det bare to ganger i måneden? Det er en vanskelig overgang det også og som man ofte tar personlig. Når det er sånn allerede i startfasen så trenger du hvertfall ikke ta det personlig. 

Men ja det er viktig å være seksuelt kompatible, om dette ikke er noe som er tilstrekkelig for deg i et forhold så bør du nok finne en med mer sexlyst og mer initiativrik tilnærming til sex. Men jeg ville pratet ordentlig med han om at det slett ikke trenger å være han det er noe galt med, om man peser med det vil han bare føle seg enda mer utilstrekkelig og få enda mer prestasjonsangst - om det er det som er årsaken til at han er sånn selvom han ikke vil innrømme det. 

To ganger i måneden ER uvanlig for menn i nyforelsket-fasen. Det du viser til, er statistikken over menn i langvarige forhold som har små barn. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Signerer. Er gift med en slik mann nå. Han ville også vente litt med sex før tidspunktet var riktig og ikke heiv seg over meg nesten med en gang, slik tidligere dater/kjærester. Trodde det var tegn på at han var seriøs, men neida, det var tegn på at han ikke tente på meg. Vi har også to barn sammen, så det er ikke bare å gå. Men selvbildet mitt er på bunn og jeg blir veldig frustrert av å ikke ha sex. 

Det har liksom blitt en greie det der; å tro at mannen er seriøs fordi han vil vente med sex. Jeg har ikke lyst til å vente med sex når jeg liker noen. Har aldri skjønt hvorfor det skal settes som en standard for seriøsitet.

Trist når man ender opp i et sånt ekteskap da. Skjønner deg godt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, visp skrev:

Det har liksom blitt en greie det der; å tro at mannen er seriøs fordi han vil vente med sex. Jeg har ikke lyst til å vente med sex når jeg liker noen. Har aldri skjønt hvorfor det skal settes som en standard for seriøsitet.

Jeg trodde det fordi de andre jeg datert var "raske på labben" og viste seg å kun være ute etter sex. 

Skrevet
30 minutter siden, visp skrev:

OMG...er så glad for at det finnes en dame som SER dette!! 
For meg er det samme hva jeg ønsker; kjæreste, livspartner, fuckbuddy eller ONS , kommer uansett til å satse på sex på første date om alt føles riktig. Har hatt sex på første date med alle kjærester jeg har hatt, inkludert en som jeg var med i 10 år.  
Jeg får MER respekt for en dame som klarer å bryte den sosiale kondisjoneringen som mange damer har som skriker ut "hold tilbake på sex fordi det er ett ess i ermet som jeg kan bruke til å kontrollere ham med.  
Jeg falt totalt for en jente i fjor som var totalt fri for bullshit og "spill". Vi gikk ut sammen, kjemien var god, vi gikk hjem og pulte, og fortsatte å treffes litt...og jeg falt for henne FORDI hun ikke spilte spill. 

Alle andre damer er sånn; hvis mannen ikke prøver å pule meg på 3 måneder så må han være super seriøs...ja, eller kanskje han bare ikke er kåt på deg, eller ikke har noe sexdriv liksom. 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Stiigen skrev:

For meg er det samme hva jeg ønsker; kjæreste, livspartner, fuckbuddy eller ONS , kommer uansett til å satse på sex på første date om alt føles riktig. Har hatt sex på første date med alle kjærester jeg har hatt, inkludert en som jeg var med i 10 år.  
Jeg får MER respekt for en dame som klarer å bryte den sosiale kondisjoneringen som mange damer har som skriker ut "hold tilbake på sex fordi det er ett ess i ermet som jeg kan bruke til å kontrollere ham med.  
Jeg falt totalt for en jente i fjor som var totalt fri for bullshit og "spill". Vi gikk ut sammen, kjemien var god, vi gikk hjem og pulte, og fortsatte å treffes litt...og jeg falt for henne FORDI hun ikke spilte spill. 

Alle andre damer er sånn; hvis mannen ikke prøver å pule meg på 3 måneder så må han være super seriøs...ja, eller kanskje han bare ikke er kåt på deg, eller ikke har noe sexdriv liksom. 

Godt at jeg kan være til nytte for noe:)

Uansett; tre måneder uten å ha lyst til å hoppe til køys; det hadde jeg aldri brukt tid på. Da er det ikke nok der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, visp skrev:

Ja, kjenner jo at det påvirker selvfølelsen en smule. Det gjør også noe med hvordan jeg ser på han, kanskje frekt å si det men han virker lite maskulin. Jeg liker jo litt dominant tilnærming til sex, der man bare må ha den andre (og hverandre)

Takk for svar 😊

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er begge i midten av 20 årene. Men ja, tror nok jeg er mer sexuelt erfaren mtp tilnærmingen til sex som han har. Muligens rusten, vært i et veldig langt forhold. Han sier han ikke hadde sexuelle problemer da. 

Vi har snakket om det 2-3 ganger, prøvd å være litt psykolog/sexolog for han. Sagt også fler ganger at han ikke trenger å ha presentasjonsangst. Men det som et «ikke» tema. Derfor jeg også tenker på å avslutte. Jeg er veldig åpen om å snakke om sex. 

Har vært i fler lange forhold opp mot 3 år, aldri hatt sex med de bare to ganger i måneden. Så å si at det ofte er slik, tenker jeg er å dra litt hardt i. Men mange har det vell slik, å syns det er Ok. For min del er dette første gang jeg dater en mann som har så lite lyst, og som har en penis som trenger opp mot en halvtime-times oppvarming, og da sliter han med å holde den stiv ... 

Sex i starten er svært viktig for at jeg skal utvikle de sterke følelsene, og klare å holde på de når man en dag kommer til en tøff periode i livet. 

Takk for svar 😊

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, føler med deg ❤️ Tenkte det samme helt i starten, han her er jo annerledes og mer seriøs. Men ser ut som det samme her, at han ikke tenner nok på meg. Ser din situasjon, vanskelig å gå pga sex når man har barn .. Håper du finner ut av det 🌸

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Stiigen skrev:

Jeg er enig med deg.  Er kvinne. Hadde virkelig lurt om en jeg datet hadde ventet i flere uker med å ville ha sex med meg. Da er ikke kjemien der mener jeg. 

Jeg og min samboer hadde sex første gang vi møttes, ingen av oss klarte å stå i mot. Vi er sammen enda, 6 år etter. Kjemien er like god, sexen er like deilig. 

Anonymkode: 272c2...a17

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg.  Er kvinne. Hadde virkelig lurt om en jeg datet hadde ventet i flere uker med å ville ha sex med meg. Da er ikke kjemien der mener jeg. 

Jeg og min samboer hadde sex første gang vi møttes, ingen av oss klarte å stå i mot. Vi er sammen enda, 6 år etter. Kjemien er like god, sexen er like deilig. 

Anonymkode: 272c2...a17

Problemet er at mange menn synes damer som har sex tidlig er lette på tråden og bruker dem for kun sex. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at mange menn synes damer som har sex tidlig er lette på tråden og bruker dem for kun sex. 

Tror du kvinner er ute etter et forhold med alle de har sex med? Vi bruker noen ganger vi også.

Gjest HarryDotter
Skrevet (endret)
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke dere *folk* utnytte det tilbake da? Ta pulingen for det det er: et enkelt ligg. Prøv å nyte det, kos deg og gå videre. Er ikke livets undergang om man puler noen som ikke vil ha forhold.

Hvorfor skal sex være en forbannet valuta hele tiden?

Endret av HarryDotter
AnonymBruker
Skrevet

Så når man tar vekk sex - hva er da igjen hvis man ikke har vennskap og kjærlighet? Problemet i dag tror jeg er at folk fokuserer så mye på sex, men et godt forhold inneholder ikke bare det. 

Jeg har ikke hatt sex med min samboer ennå, vi liker å bruke litt tid. 

Anonymkode: 1fff2...aeb

Gjest HarryDotter
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så når man tar vekk sex - hva er da igjen hvis man ikke har vennskap og kjærlighet? Problemet i dag tror jeg er at folk fokuserer så mye på sex, men et godt forhold inneholder ikke bare det. 

Om ikke dama ville hatt sex med meg, selv etter vi flytter sammen, ville jeg automatisk antatt at jeg overhode ikke var fysisk tiltrekkende. Å være forelsket og ville dele livet med en person, er for meg naturlig å både ville ha personligheten hennes, men også en kraftig fysisk tiltrekning mot henne. For meg går de følsene hånd i hånd. Jeg kunne ikke vært forelsket i henne og samtidig ikke hatt vill lyst til å pule sammen. Er noe av poenget å bygge opp forventning med å vente? Blir debuten bedre av å vente lengst mulig?

Jeg bare lurer av nysgjerrighet. Jeg dømmer ingen. Folk må kjenne selv hva som er riktig.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sånn at vi som opplever dette bare er opptatt av sex. Hvorfor tror du det? Jeg er selv kvinne (47 år) og vurderer forholdet jeg er i nå fordi min sexlyst er en del større enn kjæresten sin. Nettopp det at vi har det så fint sammen på alle andre plan gjør at jeg ikke har gått enda. 

Sexlyst er ikke alltid like enkelt å gjøre noe med. Det er en følelse og uansett hvor mye en prøver å snakke/tenke seg bort i fra den, vil den forfølge oss.

Du skriver at du enda ikke har hatt sex med din samboer og at der liker å bruke litt tid. For meg er det like lite forståelig som det sikkert er for deg at noen andre av oss er mer opptatt av sex.

Anonymkode: ad59e...218

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...