Gå til innhold

Kaste strykejernet? Har du tips til beste damp steamer?


Wonders

Anbefalte innlegg

Jeg er dritt lei strykejern og belegget som kommer under i ny og ne.

Jeg drømmer om damp steameren vi hadde i en klesbutikk jeg jobbet i. Himmelsk!

Men har på følelsen at de man får kjøpt på Elkjøp og andre butikker ikke er sterke nok. Hva er deres erfaring? Hvor får jeg kjøpt en proffesjonell en? Kan tenke meg å legge ut en del penger for dette, for kvalitet koster. 

Har Amzone slikt? Har googla men fant ikke noe av de proffe. Bare sånn TV-shop lignende ræl. Det styrer jeg unna, for jeg har et dampstrykejern fra Tefal til kr 2500, men det holder ikke mål altså. Er ikke i nærheten av de proffe damperne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke helt svar på det du spør om, men man får glattet ut utrolig mye rynker på klær bare ved å henge det på en henger og dusje godt med en dusjeflaske og gå lett over med hendene. Jeg handler mye på nettet og gjør alltid dette med plagg som har brettemerker. Funker meget bra.

Anonymkode: 8b43a...f29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du stryke så mye? Når jeg vasker kjoler, og andre plagg som lett blir krøllete, pleier jeg å henge dem til tørk på kleshengere. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stryker omtrent ingen klær, men trenger også en damp steamer eller hva det heter til noen litt krøllete gardiner, så mottar gjerne tips :). Vil gjerne ha tips til en "vanlig" en, trenger ikke være "profesjonell".

Anonymkode: e7127...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor kraftig den profesjonelle steameren dere brukte i butikken var, men om det er en stund siden du jobbet der, har elektronikk kommet ganske langt på det området der også siste årene. 😊

Jeg foretrekker utvalget til Philips, de har både "stasjonære", som jeg kun lot være å kjøpe fordi den ville ta for mye plass, og kraftige håndholdte steamere. Jeg er veldig fornøyd med den jeg har , den er fullgod erstatning for strykjern til hverdagsbruk.

At den skal ha nok kraft til å fjerne lukt og bakterier fra klærne jeg har som ellers må renses profesjonelt, er skikkelig bonus, jeg tror faktisk det fungerer godt nok til at jeg kan slippe dra til renseriet med plagg særlig ofte. Å få klær renset er, i likhet med  stryking, sånt jeg personlig forsøker unngå i størst mulig grad. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Philips Steam & Go. 499kr ca. Den er fin, men har så vidt dampet en enkel glatt skjorte før jeg må avbryte og fylle på mere vann. 

 

Jeg elsker det den får til. Litt vanskeligere på litt tykkere bomull, men på syntetiske skjorter, kjoler og dressbukser var den super! Til du må stoppe å fylle på mere vann da. 

 

Tok den med på ferietur. I kofferten. Fikk tatt med alle plaggene jeg ville, og rørte ikke strykebrettet eller strykejernet som stod i skapet der. 

Skal kjøpe det til alle venninne fremover. Fin vertinnegave/bursdagsgave/innflyttningsgave a gitt. 

 

Mitt lokale renseri skal ha 40kr skjorten for rens og press. Blodpris i den mengden jeg trenger. Burde ha frikort etter en viss sum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.7.2018 den 10.41, Perelandra skrev:

Må du stryke så mye? Når jeg vasker kjoler, og andre plagg som lett blir krøllete, pleier jeg å henge dem til tørk på kleshengere. 

Enig, samme med t-skjorter o.l.

Anonymkode: ca4e8...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2018 den 17.21, AnonymBruker skrev:

Enig, samme med t-skjorter o.l.

Anonymkode: ca4e8...1c6

Ja, det blir bedre enn om man ikke gjør dette. Men du får ikke den splitter nye looken, som rett fra butikken føler jeg. Da må jeg frem å rette ut hver eneste detalj. 

 

Sånn som dette blir jeg helt :bond: En ting er at klær bretter seg utover dagen etter bruk, som linklær. Men jeg går ikke ut av døren med dette fra morgenen av...

 

3482a1aaa5ab15681530fa468e846f4f.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Bump. 
 

det har gått noen år. Kan noen tipse meg om en bra moderne steamer? 

Anonymkode: 3ccf4...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne. Er veldig fornøyd. Den er litt tung, så kanskje ikke det beste valge vvis man har problemer med armene. 

Anonymkode: 8b43a...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damp og steamer er det samme. Det blir som å kalle det damp damp eller steamer steamer.

Anonymkode: 349c9...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lar de henge seg rette etter vask, og dersom noe har noen "krøller" og jeg skal bruke det henger jeg det i dusjen på henger og spyler det litt og lar det henge seg rett og tørt. 

Anonymkode: 4070f...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...