Litz Skrevet 6. mars 2005 #22 Skrevet 6. mars 2005 Oslo-østmål. Men snakker jeg med mamma så slår jeg om til brei trøndersk.
Gjest lilletroll Skrevet 7. mars 2005 #25 Skrevet 7. mars 2005 Jeg har egentlig ingen dialekt lenger, men slenger inn et og annet grenlandsord innimellom.
Gjest happyending Skrevet 7. mars 2005 #26 Skrevet 7. mars 2005 Jeg snakker egentlig veldig kristiansandsdialekt, men av og til så kommer det noen rare greier med innfall av stavangersk eller bokmål.. Men når jeg prøver å snakke østlandsk, syns kjæresten min jeg høres ut som en utlending.. Hehe
Dagoberta Skrevet 7. mars 2005 #27 Skrevet 7. mars 2005 En salig blanding av dialekter fra de tre nordligste fylkene, litt avslepet pga 'søringer' som later som de ikke skjønner landsmålet
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #31 Skrevet 7. mars 2005 Ahh, jeg snakker oslo vest. Elsker å egle på meg andre ved å si "vålerengen", "oslo" slik det er skrevet og "fornebo" ("det finnes ikke bu-er i Bærum"). Neida, det hender jeg sleiver ut jeg også.
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 7. mars 2005 #32 Skrevet 7. mars 2005 Eg snakke litt utvaska Oddadialekt. Bodd her og der og rundt omkring
koldbruna Skrevet 8. mars 2005 #33 Skrevet 8. mars 2005 Snakker en blading mellom trøndersk og østlandsk. Bodd halve livet mitt på begge steder. Koldbruna
Tule Skrevet 8. mars 2005 #34 Skrevet 8. mars 2005 hei je preke hemørkjing je, je kjæm opprinnelig frå lillehammer men er oppvøkkjin på breieste hedmarken. je har itte så mye diftonger og je sitte mange æ lyder det er mye sten og ben her så je prate itte helt prøysensk je må og si at det og er tå de mest internasjonale dialekten i norge vi må husse på the beatles slo igjønnom i nittensekstitre me she loves you je je je hilsen
Gjest Catwoman Skrevet 9. mars 2005 #35 Skrevet 9. mars 2005 jeg snakker helt vanlig østlandsk, ikke pen østlandsk og heller ikke brei (selv om jeg er fra Drammen)
Gjest Dalwhinnie Skrevet 9. mars 2005 #36 Skrevet 9. mars 2005 Jeg snakker haugesundsk, men stadig mer avslepent etter mange år i Oslo.
Gjest Madeline Skrevet 10. mars 2005 #37 Skrevet 10. mars 2005 En salig blanding av Stavangerdialekt, totning og "riksmål".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå