AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Jeg er så lei maset til folk. Det er ikke slik at folk sier direkte til meg at slik og slik skal det ikke være. Men jeg overhører ting og skjønner hvordan folk tenker, folk gir så forbanna mange råd til hverandre. Og her på kg så er det heller ikke lov å være svak. En skal "gå videre" dersom man føler noe for noen som ikke føler det samme, eller som man ikke kan bli sammen med. Hvis man er trist for noe som helst, hvis man føler på savn etter noen eller har et ønske om noe, så skal man forandre på det. Hvorfor kan man ikke godta følelsene sine som de er? Hvorfor har folk denne enorme trangen til å gi råd ? Er det noe som gjør det vanskelig for meg å gi slipp på ting, så er det fordi jeg alltid prøver å fortrenge følelsene.. Anonymkode: 42956...9af
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #2 Skrevet 8. juli 2018 Eh, menneskets emosjonelle utvikling ligger langt etter alt annet av utvikling. Mennesker som gruppe har ikke forstått hvordan forholde seg til og bearbeide følelser. Mange tror at dersom man skyver de til side, snakker dem til fornuft, fokuserer på noe annet- så vil alle følelsene forsvinne og man vil leve lykkelig alle sine dager. Mens egentlig er "negative" følelser en viktig og sentral del av oss som vi kan bruke som verktøy om vi lærer oss hvordan Anonymkode: d832e...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #3 Skrevet 8. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, menneskets emosjonelle utvikling ligger langt etter alt annet av utvikling. Mennesker som gruppe har ikke forstått hvordan forholde seg til og bearbeide følelser. Mange tror at dersom man skyver de til side, snakker dem til fornuft, fokuserer på noe annet- så vil alle følelsene forsvinne og man vil leve lykkelig alle sine dager. Mens egentlig er "negative" følelser en viktig og sentral del av oss som vi kan bruke som verktøy om vi lærer oss hvordan Anonymkode: d832e...ed2 Jo, vi vet å bearbeide følelser, men det er ingen fasit på hvor lang tid ting skal ta. Alle kan reagere forskjellig, men folk som gruppe tror tydeligvis alt er likt for alle! "skjerp deg" er noe som irriterer meg grusomt her inne..tror de som skriver det at de fremstår som veldig sterke liksom? Jeg har jo også lært og fått en slags illusjon om at en gang kommer man til dette lykkepunktet hvor man lever lykkelgi alle sine dager, men dette har jeg tenkt siden ungdomsskolen og nå er jeg snart 30. Har fremdeles ikke kommet til dette punktet. Anonymkode: 42956...9af 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Eh, menneskets emosjonelle utvikling ligger langt etter alt annet av utvikling. Mennesker som gruppe har ikke forstått hvordan forholde seg til og bearbeide følelser. Mange tror at dersom man skyver de til side, snakker dem til fornuft, fokuserer på noe annet- så vil alle følelsene forsvinne og man vil leve lykkelig alle sine dager. Mens egentlig er "negative" følelser en viktig og sentral del av oss som vi kan bruke som verktøy om vi lærer oss hvordan Anonymkode: d832e...ed2 Typisk kvinnebabbel. Kvinners ekstreme trang til å dvele over elendighet er nok en av grunnene til at de er deprimerte langt oftere enn menn. Anonymkode: 01031...13a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Typisk kvinnebabbel. Kvinners ekstreme trang til å dvele over elendighet er nok en av grunnene til at de er deprimerte langt oftere enn menn. Anonymkode: 01031...13a Hvordan forklarer du da at mange flere menn enn kvinner tar livet av seg? Det er veldig få, både kvinner og menn, som gjør det jeg beskriver. De aller fleste skyver til side ubehagelige og fæle følelser. En av grunnene til at vi aldri kommer oss ut av den psykisk syke gropen vi har gravd oss ned i, er at de fleste mennesker tenker som deg. Følelser er ikke et verktøy vi kan lære oss å bruke, de er noe vi skal kontrollere og undertrykke. Selv om den kontrollen og undertrykkingen strider mot hvordan følelsene våre fungerer nevrologisk og biologisk. Vi kan forsøke å kontrollere dem, men på lang sikt fører det bare til mer lidelse hos individet Anonymkode: d832e...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan forklarer du da at mange flere menn enn kvinner tar livet av seg? Fordi at når menn gjør noe så trekker de det nesten alltid mye lenger enn kvinner, inkludert å dvele over sin egen elendighet. Anonymkode: 01031...13a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #7 Skrevet 9. juli 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei maset til folk. Det er ikke slik at folk sier direkte til meg at slik og slik skal det ikke være. Men jeg overhører ting og skjønner hvordan folk tenker, folk gir så forbanna mange råd til hverandre. Og her på kg så er det heller ikke lov å være svak. En skal "gå videre" dersom man føler noe for noen som ikke føler det samme, eller som man ikke kan bli sammen med. Hvis man er trist for noe som helst, hvis man føler på savn etter noen eller har et ønske om noe, så skal man forandre på det. Hvorfor kan man ikke godta følelsene sine som de er? Hvorfor har folk denne enorme trangen til å gi råd ? Er det noe som gjør det vanskelig for meg å gi slipp på ting, så er det fordi jeg alltid prøver å fortrenge følelsene.. Anonymkode: 42956...9af Om du har lagt ut en slik problemstilling så regner vel folk med du vil ha råd? Anonymkode: 8b901...fe0
Peaches Skrevet 10. juli 2018 #8 Skrevet 10. juli 2018 På 9.7.2018 den 0.28, AnonymBruker skrev: Eh, menneskets emosjonelle utvikling ligger langt etter alt annet av utvikling. Mennesker som gruppe har ikke forstått hvordan forholde seg til og bearbeide følelser. Mange tror at dersom man skyver de til side, snakker dem til fornuft, fokuserer på noe annet- så vil alle følelsene forsvinne og man vil leve lykkelig alle sine dager. Mens egentlig er "negative" følelser en viktig og sentral del av oss som vi kan bruke som verktøy om vi lærer oss hvordan Anonymkode: d832e...ed2 Å fortrenge følelser sammen med alkohol fungerer som bare det! 🤔
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #9 Skrevet 11. juli 2018 På 9.7.2018 den 0.24, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei maset til folk. Det er ikke slik at folk sier direkte til meg at slik og slik skal det ikke være. Men jeg overhører ting og skjønner hvordan folk tenker, folk gir så forbanna mange råd til hverandre. Og her på kg så er det heller ikke lov å være svak. En skal "gå videre" dersom man føler noe for noen som ikke føler det samme, eller som man ikke kan bli sammen med. Hvis man er trist for noe som helst, hvis man føler på savn etter noen eller har et ønske om noe, så skal man forandre på det. Hvorfor kan man ikke godta følelsene sine som de er? Hvorfor har folk denne enorme trangen til å gi råd ? Er det noe som gjør det vanskelig for meg å gi slipp på ting, så er det fordi jeg alltid prøver å fortrenge følelsene.. Anonymkode: 42956...9af Min erfaring er at mange ikke har fått anerkjent følelsene sine skikkelig, og så later de som at de er ‘så bra’ og så kommer det ut etterpå at de ikke var så bra like vel. I praksis oppfordrer de deg til å kjøpe en bruktbil som er sliten og treig, men later som at de har nyeste modell... men det er vanskelig å se slike ting tydelig fordi følelser er diffuse, det er ingen pling-lyd som kommer hvis man har en bingo-følelse som er genuint bra og mange av de som gir råd har bare et sykt behov for billig nytte. Den der hvor du sveiper hodet inn døren, sier noe fantastisk, og så skal det liksom ‘hvile&syde’ at det har ‘skjedd’. Hele atmosfæren blir preget av dette GULLKORNET Tenk! Et gullkorn! hvem andre liker gullkorn? føler dere dere rike av gullkorn? Eller er gullkorn liksom en slags overskuddsgreie hvor man er så rik at det gull-‘KORNET’ er uansett som piss i havet... det de gir deg er bokstavelig talt smuler 😛 de vil du skal være happy for smuler de gir det er egentlig ganske frekt gi noen brukte sokker og se an responsen (nyttig med sokker, vel?) eller ja? uansett. Gullkorn-folk har det som plommen i egget de sprer rundt seg med bullshit og tror at det fungerer ... Anonymkode: bee70...7b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå