Fredd99 Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Hei. har hatt en undulat i noen år nå. Har passet på den daglig, men den blir ikke tam. Har dere noen tips? han liker best å sutte i buret sitt...
McFlurry Skrevet 8. juli 2018 #2 Skrevet 8. juli 2018 Hmm, dette var vanskelig.. Jeg regner med at du allerede er rolig og ikke gjør brå bevegelser når du er rundt den. Du kan prøve (om du ikke allerede har gjort det) å plassere buret like ved der du oppholder deg mest, slik at den blir vant til deg og din væremåte. Snakk med den og vær tålmodig. Om den viser tegn til redsel, trekk deg rolig tilbake og prøv igjen senere. På denne måten viser du at du forstår den og respekterer den. Du kan også prøve å gi den "god"biter som selleri eller persille, slik at den forbinder deg med noe godt. Om dette ikke hjelper eller du allerede har prøvd det ville jeg hørt med en veterinær eller andre med god kjennskap til undulater. Lykke til med undulaten! 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Jeg temmet mine ved å å ha buret åpent. Jeg pratet og plystret til de hele dagen. Etterhvert begynte de å fly etter når jeg gikk rundt i huset. Satt på skjermen når jeg var på pc, satt på speilet når jeg var på badet og satt på kaffetrakteren når jeg var på kjøkkenet. De begynte også å snakke og rope til meg. Den ene fikk jeg til slutt klø og bære på. Det tar mye tid. Som andre dyr er de forskjellige i personlighet, og av og til må vi akseptere at undulatene ikke ønsker det samme som oss. Du kan få mye ut av en fugl selv om du ikke kan ta på den😊 Anonymkode: ea5a8...b40 3
Tvist Skrevet 9. juli 2018 #4 Skrevet 9. juli 2018 Her står det litt om temming av undulat https://www.dyreklinikk.no/stell-av-kjaeledyr/undulat/haandtering-og-temming-av-undulat/ Den bør før øvrig ikke holdes alene, undulater trenger alltid minst en artsfrende.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #5 Skrevet 9. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg temmet mine ved å å ha buret åpent. Jeg pratet og plystret til de hele dagen. Etterhvert begynte de å fly etter når jeg gikk rundt i huset. Satt på skjermen når jeg var på pc, satt på speilet når jeg var på badet og satt på kaffetrakteren når jeg var på kjøkkenet. De begynte også å snakke og rope til meg. Den ene fikk jeg til slutt klø og bære på. Det tar mye tid. Som andre dyr er de forskjellige i personlighet, og av og til må vi akseptere at undulatene ikke ønsker det samme som oss. Du kan få mye ut av en fugl selv om du ikke kan ta på den😊 Anonymkode: ea5a8...b40 Samme her. Vi hadde "love birds", og vi åpnet buret når vi var hjemme. Det tok ikke lang tid før de ble ganske tamme, og satte seg på hodene våre, på hendene, på tastaturet på Pc. Når vi måtte ha buret stengt, "plystresnakket" vi mye med dem. Anonymkode: 204f8...b36
Fredd99 Skrevet 9. juli 2018 Forfatter #6 Skrevet 9. juli 2018 9 timer siden, Tvist skrev: Her står det litt om temming av undulat https://www.dyreklinikk.no/stell-av-kjaeledyr/undulat/haandtering-og-temming-av-undulat/ Den bør før øvrig ikke holdes alene, undulater trenger alltid minst en artsfrende. hadde en partner men hun døde for et-to år siden
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #7 Skrevet 10. juli 2018 7 timer siden, Fredd99 skrev: hadde en partner men hun døde for et-to år siden Du bør skaffe en ny. Gjerne en eldre en som trenger omplassering. Anonymkode: ea5a8...b40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå