Gå til innhold

Alkohol til Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kvinneguiden! Jeg er 18 år og skal på bilferie til Danmark denne sommeren. Der er jeg gammel nok til å kjøpe sterk sprit (mer enn 22%), men kan jeg ta med dette tilbake til Norge?

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

Nei, det kan du ikke lovlig.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. I Norge gjelder norske lover

Anonymkode: b40e5...006

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. I Norge gjelder norske lover

Anonymkode: b40e5...006

Men i den norske loven står det kun at en 18-åring ikke har lov til å kjøpe sterk sprit i Norge. Hva hvis den allere er kjøpt?

AnonymBruker
Skrevet
På 8.7.2018 den 23.40, Reisesokker skrev:

Men i den norske loven står det kun at en 18-åring ikke har lov til å kjøpe sterk sprit i Norge. Hva hvis den allere er kjøpt?

Jeg er nok redd for at toller-svina kommer til å beslaglegge flaskefôret om du blir stoppa, selv om du holder deg innenfor lovlig kvote. 

Anonymkode: 44096...ba9

Gjest padawan
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok redd for at toller-svina kommer til å beslaglegge flaskefôret om du blir stoppa, selv om du holder deg innenfor lovlig kvote. 

Det er vel ikke snakk om lovlig kvote når man ikke har lov til å ta det med inn i lander?

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, padawan skrev:

Det er vel ikke snakk om lovlig kvote når man ikke har lov til å ta det med inn i lander?

Nei, jeg mente hva som er innenfor grensa. Vet ikke om det er en eller to liter som gjelder, kjøper aldri sprit selv, men poenget var at det kom til å bli tatt uansett siden hun er under 20. Mulig det kom litt utydelig frem. 

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg mente hva som er innenfor grensa. Vet ikke om det er en eller to liter som gjelder, kjøper aldri sprit selv, men poenget var at det kom til å bli tatt uansett siden hun er under 20. Mulig det kom litt utydelig frem. 

Netttopp fordi hennes kvote på sprit er: 0L

For oss andre gjelder 1 liter om vi ikke vil ha mer øl/vin, da kan vi ikke ha med noe. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Inwe skrev:

Netttopp fordi hennes kvote på sprit er: 0L

For oss andre gjelder 1 liter om vi ikke vil ha mer øl/vin, da kan vi ikke ha med noe. 

Var det jeg mente. ;) 

Skrevet
På 10.7.2018 den 11.58, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å kalle noen svin bare for at de gjør jobben sin...? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, andy capp skrev:

Hva er poenget med å kalle noen svin bare for at de gjør jobben sin...? 

Jeg var bare i dårlig humør da jeg skrev det. Ikke noe mer. :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var bare i dårlig humør da jeg skrev det. Ikke noe mer. :)

Og da er det liksom greit, synes du? Bruker du den unnskyldningen i det virkelige liv også? 

Anonymkode: 25967...977

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og da er det liksom greit, synes du? Bruker du den unnskyldningen i det virkelige liv også? 

Anonymkode: 25967...977

Greit og greit, er ikke stort jeg får gjort med det nå. Det var dumt skrevet av meg, men shit happens. 

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke spriten med deg inn, men fortvil ikke. Det er ikke alltid det sterkeste som er det beste. Kjøp vin eller lignende istedet. Man får byttet spritkvoten mot vin

Anonymkode: 962c3...bf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...