AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Hei. Har sett en del emner om nabostøy, så jeg ønsker å få noen tips til mitt problem! Bor i blokk, så skjønner at man må tåler lyder, men dette jeg opplever er ikke innenfor de… Han over meg har på tve’n sin HØYT hver eneste dag, slik at lyden planter seg i i veggen og ned til meg.. Dette går meg på helsa. Har klaget til sammen 4 ganger. En rett etter jeg var flytta inn, da ble det stilt en stund, men så begynte det igjen. Nå de siste mnd har jeg klaget 2 ganger, og det har vært skifte av styrer her. Han bryr seg ikke virker det som. Og styrer kom selvfølgelig på et tidspunkt han ikke hadde på høy lyd -.- Jeg har vurdert å flytte flere ganger, men det er ikke bare å flytte. Hadde jeg leid, ville jeg sagt opp og vært ute innen få mnd. Han er i 50 åra, og får hjemmehjelp 1-2 ganger ila uken også. Han gikk så langt at han gikk til politiet for noen med tilbake og sa jeg ‘’mobba’’ han når jeg klager på han. Jeg har bedt han fint om å dempe seg, men han lukker bare igjen døra. Hva kan gjøres her egentlig? Anonymkode: 31022...943
McFlurry Skrevet 8. juli 2018 #2 Skrevet 8. juli 2018 Jeg kan se for meg, mtp hjemmehjelp, at naboen din er av den eldre sort. Da kan lydproblemet komme av at han har dårlig hørsel. Likevel skjønner jeg at dette er veldig forstyrrende for deg, mulig det kan være en kommunal leilighet? Om det er noen andre enn han som eier, går det an å klage til dem. Dersom dette ikke er tilfellet er vel spørsmålet mer om dette kan gå under naboklage til politiet, eller om det ikke er "nok" støy til at dette blir sett på som alvorlig. Du har hvertfall gjort en innsats for å prøve å stoppe dette selv, men naboen din virker ikke særlig medgjørlig. Håper dette var til hjelp. Lykke til! 1
stemorsblomsten Skrevet 8. juli 2018 #3 Skrevet 8. juli 2018 Send inn en skriftlig klage til styret og beskriv/dokumentér problemet. Evt til kommunen ,hj.syk.pl. Ta kontakt med pårørende evt.eier av leilighet. Ellers er det vel fryktelig lite du kan gjøre ,bortsett fra å selge hvis problemer vedvarer. Mannen virker jo ikke frisk,stakkars.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #4 Skrevet 8. juli 2018 Takk for svar :) Føler at jeg har forsøkt det meste ja. Tror han eier leiligheten dessverre :/ men skal forhøre meg mer med styrer evt politiet som siste sjanse! Anonymkode: 31022...943
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #5 Skrevet 8. juli 2018 En eldre person er neppe oppe særlig sent, og støy på dagtid/tidlig kveld må du tåle. Kjøp deg ørepropper om du syns det er for mye støy. Anonymkode: 3d0bf...422
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #6 Skrevet 8. juli 2018 Bare husk at en ting er hva man sier. En annen ting er måten man sier det på. Du var også sistemann inn og denne mannen har gjerne bodd der halve livet. Så da er det litt viktig å gå frem på en god måte. Husk at begge dere har et behov. Han vil se TV og trenger høy lyd, du vil ikke bli forstyrret av lyden. Da må dere kanskje prøve å finne en løsning på middelveien. Kanskje det er mulig å justere ned bass og øke diskant slik at lyden ikke trenger like godt ned til deg. Kanskje mannen burde hatt høreapparat. En gang vi leide et sted hadde vi litt fester, og nabokjerringa var av sorten som bare kjeftet og truet fremfor å henvende seg til oss på en høflig og god måte. Hun hadde lunte på en millimeter og ingen toleranse. Da mister man litt respekten, og til slutt ble det litt sånn "vi gir blaffen"-holdning. Det var av og til slik at vi skrudde opp noen sekunder litt på faenskap og flirte "tror du hun sitter der borte og er forbanna nå?" Husverten var også kjent med at naboen var vanskelig. En gang hadde hun kontaktet huseier en sen kveld for å klage på oss. Husverten sa han hadde gitt henne så ørene flagret. Så bare ikke vær den kjerringa. Vær høflig, imøtekommende og løsningsorientert. Anonymkode: 6319b...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #7 Skrevet 9. juli 2018 Siste gang jeg skriver noe som helst her. At noen svar kan være så sårende.. Anonymkode: 31022...943
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #8 Skrevet 9. juli 2018 Hvis dere leser HI, ser dere at mannen ikke er gammel, han er i 50-årene. Siden han har hjemmehjelp, har han vel enten fysiske eller psykiske handicap, eller begge deler. Jeg er litt usikker på hva du kan gjøre, Ts, fordi jeg tror nok det skal endel til før det blir tatt tak i med en såpass spesiell nabo. Man er gjerne ekstra forsiktig med å ikke krenke slike mennesker. Går det an å kontakte hjemmehjelpen og forklare situasjonen? Om du enten finner et telefonnummer eller passer på å være hjemme og møte hjemmehjelpen i gangen når h*n kommer? For er det noen som kan få han til å slutte, så må det jo være helsepersonell. Anonymkode: 7f278...27c
Illuminatum Skrevet 9. juli 2018 #9 Skrevet 9. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: En eldre person er neppe oppe særlig sent, og støy på dagtid/tidlig kveld må du tåle. Kjøp deg ørepropper om du syns det er for mye støy. Anonymkode: 3d0bf...422 En eldre person i 50 åra? 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #10 Skrevet 9. juli 2018 Lag bedre isolert tak. Du får igjen pengene Når Du selger. Anonymkode: c365b...b1d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #11 Skrevet 9. juli 2018 Hender han slår i veggen og banner også, så vet ikke hvor langt man skal gå med han. Føler at han tar alt som «mobbing» når man forsøker å prate til han. Anonymkode: 31022...943
stemorsblomsten Skrevet 9. juli 2018 #12 Skrevet 9. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hender han slår i veggen og banner også, så vet ikke hvor langt man skal gå med han. Føler at han tar alt som «mobbing» når man forsøker å prate til han. Anonymkode: 31022...943 Han er nok isolert og syk. Hvis du har det som utgangspunkt så er det lettere å forstå adferden hans. du må belage deg på å nå frem på andre måter enn å henvende deg direkte til ham. Dokumentér skriftlig og saklig til styret. De er nødt å ta affære. Har du snakket med andre naboer ang dette?
Honey Dew Skrevet 9. juli 2018 #13 Skrevet 9. juli 2018 9 timer siden, Illuminatum skrev: En eldre person i 50 åra? Han kan allikevel ha dårlig hørsel
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #14 Skrevet 9. juli 2018 20 timer siden, McFlurry skrev: Jeg kan se for meg, mtp hjemmehjelp, at naboen din er av den eldre sort. Da kan lydproblemet komme av at han har dårlig hørsel. Likevel skjønner jeg at dette er veldig forstyrrende for deg, mulig det kan være en kommunal leilighet? Om det er noen andre enn han som eier, går det an å klage til dem. Dersom dette ikke er tilfellet er vel spørsmålet mer om dette kan gå under naboklage til politiet, eller om det ikke er "nok" støy til at dette blir sett på som alvorlig. Du har hvertfall gjort en innsats for å prøve å stoppe dette selv, men naboen din virker ikke særlig medgjørlig. Håper dette var til hjelp. Lykke til! Herregud, naboen er jo i 50 åra, du snakker som om han er 90 og hører dårlig. Anonymkode: 60aa9...2ed
Illuminatum Skrevet 9. juli 2018 #15 Skrevet 9. juli 2018 2 timer siden, Honey Dew skrev: Han kan allikevel ha dårlig hørsel Ja, men eldre er han neppe
McFlurry Skrevet 9. juli 2018 #16 Skrevet 9. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud, naboen er jo i 50 åra, du snakker som om han er 90 og hører dårlig. Anonymkode: 60aa9...2ed Så du mener man ikke kan høre dårlig i en alder av 50? Er jo noe som tyder på at noe er galt når man må ha hjemmehjelp i en alder av 50?!?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå