AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Jeg får silent treatment av noen i min svigerfamilie. Vi møtes naturlig nok nå og da, i familieselskap eller i nærområdet. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg har gjort galt, og har heller ikke fortalt det til min samboer, da jeg tror han vil bli skuffet over vedkommende... jeg sier alltid hei og hadet til den som gir meg silent treatment, ikke alltid jeg får svar. Da kan jeg bli irrasjonell, og bare forlate situasjonen. Ingen andre jeg vet om får denne behandlingen. Hva gjør jeg med SoMe i fht. denne personen? Hva har dere som har fått denne behandlingen gjort? Anonymkode: 7697c...e5c
Oddy Skrevet 8. juli 2018 #2 Skrevet 8. juli 2018 Jeg hadde helt ærlig ikke brydd meg. Hvis du ikke har gjort noe mot vedkommende og de behandler deg anderledes enn andre ville jeg bare latt være å tenke på det. Noen mennesker er bare slik. Tenker det er bedre å bare ti stille enn å ta det opp 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #3 Skrevet 8. juli 2018 Har det skjedd noe mellom dere? Hadde bare oversett personen totalt. Sagt hei og hade til "alle" i lag liksom, men ikke spesefikt til vedkommende, ikke tatt intiativ til samtale eller fått øynekontakt. Enkelt og greit. Slik man gjør med folk man ikke liker/kommer overens med generelt? Anonymkode: 84a97...763 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #4 Skrevet 8. juli 2018 Det er det som er litt rart, jeg kan ikke tenke meg til hva som ligger bak. Kommer ikke til å ta det opp, nei... men vedkommende har omgang med barnet vårt, så jeg må likevel forholde meg til denne personen Anonymkode: 7697c...e5c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #5 Skrevet 10. juli 2018 Jeg ville snakket med mannen og spurt om dette er vanlig oppførsel hos denne personen. Min erfaring er at silent treatment best besvares med silent treatment. Så får du se hvem som holder ut lengst. Min erfaring, igjen, tilsier at den som startet kryper til korset (gjerne når det er noe hen trenger eller har behov for.) Nå vet du i alle fall hvor du har vedkommende. La mannen ta seg av den biten som har med barnet å gjøre. Jeg ville vært obs på om barnet oppfører seg annerledes mot deg. Slemme folk kan finne på å si mye rart. Anonymkode: 80140...a49 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #6 Skrevet 10. juli 2018 På 8.7.2018 den 23.03, AnonymBruker skrev: Det er det som er litt rart, jeg kan ikke tenke meg til hva som ligger bak. Kommer ikke til å ta det opp, nei... men vedkommende har omgang med barnet vårt, så jeg må likevel forholde meg til denne personen Anonymkode: 7697c...e5c Så ekkelt at vedkommende har kontakt med barnet ditt. Da synes jeg du bør ta tak i dette. Du kan f.eks. si hei tydelig til personen når andre familiemedlemmer hører det, så de andre kan oppdage at vedkommende ikke svarer. Eller du kan si litt undrende til mannen din: "Opplever du også at "tante Sofie/onkel Emil" ofte ikke svarer når du hilser?" Så får du i gang en samtale rundt dette. Synes ikke du skal gå rundt og bære på dette alene. Anonymkode: fac64...494 1
louisandsteve Skrevet 10. juli 2018 #7 Skrevet 10. juli 2018 Snakk med mannen din og oppfør deg likt tilbake, vis at du ikke bryr deg!
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #8 Skrevet 11. juli 2018 Ei jeg tenkte på som venninne sluttet plutselig å prate med meg. Så møtte jeg henne i byen å sa hei, sto på siden av henne kun 1-2 meter unna. Null reaksjon. Så stilte meg foran henne å sa tydelig hei igjen, da fikk jeg svar og hun ble ganske satt ut. Spurte hvordan det gikk å kommenterte noe nytt hun hadde ved seg også sa jeg hadet. Du får tvinge frem et hei eller noe lignende slik litt oftere, kanskje vedkommende tenker seg om. Anonymkode: d1f37...7d6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #9 Skrevet 14. juli 2018 Takk for gode råd. Vil foreløbig ikke ta det opp, da jeg ikke vet hvordan det vil bli. Jeg kjenner situasjonen nå, liksom 😐 Anonymkode: 7697c...e5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå