AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Har SÅ lyst til å reise på Sziget festivalen i Budapest, Ungarn. Det er en fantastisk festival på ei øy nær sentrum, med sykt mange bra som spiller. Hun jeg skulle reise med trakk seg pga. jobb, og jeg får ingen andre med. Vurderer helt alvorlig å reise alene og satse på å bli kjent med noen der. Noen som har tips og råd? Anonymkode: 7f3e8...0ff
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #2 Skrevet 9. juli 2018 Du kan eventuelt melde deg inn i facebook-gruppen Reisevenn og søke etter reisefølge, og/eller gruppen HeyGirl!, som er for nye venninner (Oslo). Anonymkode: e7681...8cc
Madeon Skrevet 9. juli 2018 #3 Skrevet 9. juli 2018 Hei! Jeg var på Szigetfestivalen i fjor og i 2016. Anbefaler å melde deg inn i gruppen Couchsurfing @ Sziget. Veldig hyggelige folk som hvert år setter opp en camp sammen på øya, og det er flere av dem som reiser alene. Jeg har leid leilighet gjennom Airbnb begge gangene jeg har vært i Budapest, så har ikke erfaring med på bo i telt på Sziget. Men det jeg har hørt gjennom andres erfaringer er at det kan være lurt å møte opp tidlig for å finne en god plass til å sette opp teltet. Det er også anbefalt å ikke legge igjen noen verdisaker i teltet, da tyveri dessverre er veldig vanlig på Sziget. Det finnes en stand som er bemannet til enhver tid hvor du kan legge igjen verdisaker. Om du tenker å campe på festivalen må du belage deg på at et høyt støynivå hele døgnet. På klubbscenene er det musikk til langt utpå morgenkvisten, og i tillegg spiller festivalgjengere musikk på campene døgnet rundt. Ta med ørepropper hvis du har lyst til å sove, og unngå å sette opp telt i nærheten av et gjerde eller andre steder hvor folk kan finne på å urinere. Den dagen festivalen slutter blir øya forresten åpnet for "alle", og det er masse uteliggere og andre folk som kommer for å ta ting. Det er en god idé å være ferdigpakket og ha dratt før det. Ellers er det et must å utforske Budapest! Fantastisk by med masse å se og oppleve, så sett gjerne av noen dager før eller festivalen til å utforske. Festivallivet er slitsomt med konserter fra ettermiddagen til langt på natt. Av egen erfaring kan det være greit å gjøre minst mulig og lade batteriene på dagtid, og heller ta sightseeingen når Sziget ikke pågår. Og om du skal ta taxi; be alltid taxisjåførene om å bruke taksameter. Hvis de nekter, så bør du heller finne en annen taxi. Spør i vei hvis det er noe annet du lurer på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå