søndagsengel? Skrevet 6. mars 2005 #1 Skrevet 6. mars 2005 Har du oppskrift på noen gode rundstykker med urter eller krydder i? Jeg skal servere dem sammen med en litt sterk kyllingsuppe.
Arkana Skrevet 6. mars 2005 #2 Skrevet 6. mars 2005 Dette er egentlig en oppskrift på et brød, men du kan fint forme deigen til rundstykker i stedet. Da blir ovnstemperaturen 225 grader og steketiden 10-15 minutter. Alternativt kan du bruke en vanlig brødoppskrift så tilsetter du selv diverse tørkede urter etter eget ønske. Krydderbrød 325 g hvetemel 2 ts bakepulver ¼ ts salt ¼ ts cayennepepper 2 ts karri 2 ts valmuefrø 25 g smør 1,5 dl melk 1 vispet egg Sikt mel i en bolle sammen med bakepulver, salt, cayennepepper, karri og valmuefrø. Smuldre inn smøret og rør så inn egg og melk. Kna godt og form til et rundt brød. Skjær et stort kryss på toppen med en skarp kniv. Stek ved 190 grader i 45 minutter. Avkjøl på rist. Smaker nydelig til suppe!
Gjest rabrabara Skrevet 7. mars 2005 #3 Skrevet 7. mars 2005 Oreganoboller er supergodt! 3 dl melk 100g margarin 50g gjær 1ts salt 1ss oregano ca 8 dl hvetemel 1 dl revet ost egg til pensling Smelt margarin, varm opp melk og blad sammen med gjær. Bland i det tørre, elt. Forhev i ca 30 min. Elt og lag boller, ca 20 Etterhev i ca 30 min, pensle og stek i nedre del av ovnen i ca 0 min. Godt sammen med suppe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå