AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Jeg har datet en flott mann på 29 år siden januar, vi er fra samme område men han bor i Irland. Jeg er 26 år. Relasjonen går fremover i riktig retning og det meste er veldig positivt, men vi får lite tid med hverandre. Jeg har besøkt ham der han bor og han besøker meg i Oslo, før han flytter til byen om et års tid. Vi har god kommunikasjon og snakker åpent om så og si alt. Han har sagt at han ønsker en kjæreste. For tre uker siden ble jeg klar over at han hadde hatt med en annen norsk jente til utlandet i deres feriehus (2 uker etter at jeg hadde besøkt ham, og dette oppholdet var vellykket!). Han løy aldri til meg, men skjulte det. Samtidig viser han full interesse for meg og planlegger turer med meg i fremtiden. Jeg tok opp med ham om at jeg visste om at han hadde hatt besøk av henne, og ga beskjed om at han selvfølgelig har rett til å gjøre som han ønsker, men at jeg ikke kan være intim med ham om han treffer flere jenter. Vi bestemte oss da for ikke å sove med andre/seksuelt eksklusive. Den eneste årsaken til at vi ikke er kjærester enda, er fordi vi trenger mer TID sammen (ikke bare telefoner) for å bli enda bedre kjent. Så - han virker å være seriøs med meg og ønsker å fokusere på meg, det har han sagt helt tydelig. Imidlertid liker han hvert eneste bilde på instagram som denne jenten legger ut.. Jeg ønsker ikke å kontrollere ham, men det sårer meg. Kanskje ligger det ikke så mye bak det, men når jeg nevnte henne konkret, synes jeg det er litt spesielt. Vet ikke om jeg overreagerer eller forventer for mye .. Jeg har fulgt denne jenta på instagram før jeg ble kjent med han jeg dater, så er ikke jeg som er detektiv hehe! Bør jeg nevne det for ham, at jeg blir såret når jeg ser det? Føler også at en like på instagram er så barnslig å henge seg opp i, men han liker alle hennes bilder etter at hun var med ham på tur og har sluttet å like mine, for første gang! Jeg blir stresset :/ Anonymkode: d7f37...fb7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #2 Skrevet 8. juli 2018 Har du spurt han direkte om hans relasjon til henne? Er de venner eller er/har de vært intime? Det er et hav av forskjell for meg i alle fall. Har de vært intime tidligere, evt helt fram til han møtte deg, tenker jeg at det ikke er greit at hun var med på hyttetur og at han liker alt hun legger ut. Er de gamle venner fra langt tilbake, burde det være greit, og i så fall må du slutte å plage deg selv med å sjekke hvem han liker og ikke på sosiale medier. Anonymkode: 3f9b4...f0d 8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #3 Skrevet 8. juli 2018 TS her. Han kjenner henne ikke som venn fra før av, de har trolig møttes på noen dates og ute på byen med andre venner. Det er ikke sikkert han vet at jeg følger henne på instagram, og profilen hennes er lukket, så det kan være at han tror jeg ikke ser det! Han fikk hvert fall panikk da jeg tok det opp med ham at jeg visste om henne, og han var livredd for å miste meg! Sånn har jeg aldri opplevd ham før Anonymkode: d7f37...fb7
s0la Skrevet 8. juli 2018 #4 Skrevet 8. juli 2018 Synes det er litt frekt fra hans side, hvis de har vært sammen/hatt sex. Han viser til henne at han enda er interessert, på et vis - når han har lovet å ikke være seksuell med andre. Joda, er bare likes, men det gir jo andre signaler til den andre jenta. Er de bare venner ser jeg ikke problemet. Du må si det til han! Gjerne spør hvordan relasjon de hadde/har. Kommunikasjon er nøkkel i alle forhold, dating eller ei. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #5 Skrevet 8. juli 2018 TS her. De har vært intime på tur (relativt opplagt), men han ble kjent med henne omtrent samtidig med meg. De har ikke noe vennskap i bunnen, kun flørt. Han oppdaget henne på instagram og likte bildene hennes, helt til hun fulgte ham tilbake og de møttes på byen Anonymkode: d7f37...fb7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #6 Skrevet 8. juli 2018 Tusen takk for svar, det er lett å få litt "tunnelsyn" nå man først er i situasjonen. Setter utrolig stor pris på at dere faktisk tar dere tid 😊 Anonymkode: d7f37...fb7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #7 Skrevet 8. juli 2018 Så flott at han "vil fokusere på deg"Anonymkode: 7741e...1af 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #8 Skrevet 8. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Han kjenner henne ikke som venn fra før av, de har trolig møttes på noen dates og ute på byen med andre venner. Det er ikke sikkert han vet at jeg følger henne på instagram, og profilen hennes er lukket, så det kan være at han tror jeg ikke ser det! Han fikk hvert fall panikk da jeg tok det opp med ham at jeg visste om henne, og han var livredd for å miste meg! Sånn har jeg aldri opplevd ham før Anonymkode: d7f37...fb7 Hvis man dater og er eksklusive, tenker jeg at man ikke lenger skal fortsette å møte andre man har datet eller hatt et seksuelt forhold til. Det å ta opp tråden med noen man har vært intim med, er så enkelt. Det bør rett og slett være en regel i et forhold at man kutter kontakt med de man tidligere har datet. Når han er redd for å miste deg, er det kanskje fordi han vet at du vil reagere på dette? Her må du tørre å ta en prat om hva som er greit for deg og hva som ikke er greit. Ellers vil du kanskje slite med dette om et år når dere kanskje skal bo i samme land. Bedre å rydde i misforståelser eller evt ugreiheter nå tenker jeg. Anonymkode: 3f9b4...f0d 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #9 Skrevet 8. juli 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. De har vært intime på tur (relativt opplagt), men han ble kjent med henne omtrent samtidig med meg. Anonymkode: d7f37...fb7 Dette kan du vel ikke synes er greit? Han har datet to samtidig, og han er intim med begge?? Her ville jeg satt et ultimatum: Det blir deg eller den andre jenta. Og vil han ikke velge, så får du la han gå, selv om du synes han er en fin fyr. Anonymkode: 3f9b4...f0d 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #10 Skrevet 8. juli 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kan du vel ikke synes er greit? Han har datet to samtidig, og han er intim med begge?? Her ville jeg satt et ultimatum: Det blir deg eller den andre jenta. Og vil han ikke velge, så får du la han gå, selv om du synes han er en fin fyr. Anonymkode: 3f9b4...f0d Takk for svar! Selvfølgelig synes jeg ikke det er greit, det var derfor jeg tok opp hele saken med ham og vi ble enige om å være seksuelt eksklusive fra og med da (etter at hun hadde vært der). Jeg traff også andre til å begynne med og synes det er naturlig før man blir mer seriøse 🙂 og det er klart - jeg kan ikke nekte han å møte andre, men om han gjør det, så går jeg - for det er jeg ikke interessert i. Det har jeg sagt fra til ham og han har ikke møtt henne siden, kun likt bildene hennes og det var sistnevnte jeg var i tvil om jeg skulle ta opp med ham Anonymkode: d7f37...fb7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #11 Skrevet 8. juli 2018 Jeg hadde ikke likt å være i denne situasjonen. Jeg hadde tatt en prat med min partner og forklart hvordan jeg føler det. Om han ikke tar dette seriøst ville jeg rett og slett revurdert forholdet. Selv om han sier det ikke er noe mellom dem, bør han ikke gjøre dette om det plager deg. Anonymkode: 2c5ac...b30 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #12 Skrevet 8. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke likt å være i denne situasjonen. Jeg hadde tatt en prat med min partner og forklart hvordan jeg føler det. Om han ikke tar dette seriøst ville jeg rett og slett revurdert forholdet. Selv om han sier det ikke er noe mellom dem, bør han ikke gjøre dette om det plager deg. Anonymkode: 2c5ac...b30 Veldig enig, takk! Anonymkode: d7f37...fb7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #13 Skrevet 8. juli 2018 Når ble useriøse, horete menn, flotte menn? Anonymkode: 38a7c...a0c 1
Gjest Minesveiper Skrevet 8. juli 2018 #14 Skrevet 8. juli 2018 (endret) Jeg tenker at når en 29 år gammel mann, som egentlig ikke er en del av "insta" generasjonen liker alle bildene til en dame, så vil han enten ha henne i bakhånd eller så holder han på med dere begge samtidig. Vanskelig for deg å vite hva han gjør når dere ikke bor i samme land. Kanskje jeg er noe konservativ og gammeldags, men jeg synes det at han liker bildene til en annen dame på insta er et rødt flagg. Jeg er i alle fall mer bevisst på å ikke like bilder av andre damer på facebook for eksempel (ikke at jeg gjør det til vanlig heller) når jeg holder på med en dame. Jeg tenker jo at det ikke er noe kjekt for damen å oppleve, og jeg synes det er unødvendig å gjøre ting som gjør at den man holder på med blir usikker. Jeg tenker i alle fall at når man ønsker å være seriøs med noen så tar man hensyn til slike ting. Endret 8. juli 2018 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #15 Skrevet 9. juli 2018 1 time siden, Minesveiper skrev: Jeg tenker at når en 29 år gammel mann, som egentlig ikke er en del av "insta" generasjonen liker alle bildene til en dame, så vil han enten ha henne i bakhånd eller så holder han på med dere begge samtidig. Vanskelig for deg å vite hva han gjør når dere ikke bor i samme land. Kanskje jeg er noe konservativ og gammeldags, men jeg synes det at han liker bildene til en annen dame på insta er et rødt flagg. Jeg er i alle fall mer bevisst på å ikke like bilder av andre damer på facebook for eksempel (ikke at jeg gjør det til vanlig heller) når jeg holder på med en dame. Jeg tenker jo at det ikke er noe kjekt for damen å oppleve, og jeg synes det er unødvendig å gjøre ting som gjør at den man holder på med blir usikker. Jeg tenker i alle fall at når man ønsker å være seriøs med noen så tar man hensyn til slike ting. Synes det du sier virker veldig fornuftig - takk! Anonymkode: d7f37...fb7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #16 Skrevet 9. juli 2018 Du kan jo se det fra et annet perspektiv. Du har datet 2 menn en kort periode og vært intime med begge. Minst en av dem vil ha et seriøst forhold og har følelser for deg, og det har du lovet ham. Hadde det vært naturlig for deg å gå inn på den andre tidligere daten din sin profil stadig vekk og like bildene hans? Spør ham rett ut om han egentlig har litt følelser for henne, eller ikke vet hva han vil. Jeg har vært i en lignende situasjon og magefølelsen stemte. Selv om han påsto han var helt ferdig med henne. Jeg hadde latt forholdet gå sakte fremover om jeg var deg, det er en liten sjanse for at han ikke legger så mye i disse like-sene. Men hadde vært forsiktig. Anonymkode: 34d42...9b2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #17 Skrevet 9. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo se det fra et annet perspektiv. Du har datet 2 menn en kort periode og vært intime med begge. Minst en av dem vil ha et seriøst forhold og har følelser for deg, og det har du lovet ham. Hadde det vært naturlig for deg å gå inn på den andre tidligere daten din sin profil stadig vekk og like bildene hans? Spør ham rett ut om han egentlig har litt følelser for henne, eller ikke vet hva han vil. Jeg har vært i en lignende situasjon og magefølelsen stemte. Selv om han påsto han var helt ferdig med henne. Jeg hadde latt forholdet gå sakte fremover om jeg var deg, det er en liten sjanse for at han ikke legger så mye i disse like-sene. Men hadde vært forsiktig. Anonymkode: 34d42...9b2 TS. Hun er 9 år yngre enn ham og jeg tror han mest har det gøy med henne, men det er klart at han må jo trives i hennes selskap også! Jeg har inntrykk av at hun er ute etter hva han har og ikke personen han er - uten at jeg kan si noe med sikkerhet selvfølgelig. Anonymkode: d7f37...fb7
Gjest Mass Skrevet 9. juli 2018 #18 Skrevet 9. juli 2018 Her er jeg litt sånn, ok, det er ikke opp til meg å fortelle deg hva du skal gjøre, men det er opp til meg å bestemme hva jeg selv ønsker å gjøre - så dersom du ønsker å treffe andre så ønsker ikke jeg å treffe deg mer fordi at du har ikke de rette følelsene for meg. Når jeg har følelser for noen så forsvinner interessen for andre menn. Jeg er, av den grunn, av den tro at det samme er tilfelle når en mann har følelser for meg. Uansett, hva grunnlaget måtte være så er ikke menn som vanner gresset på flere steder noe jeg ville satset på. Ingen unnskyldninger hadde hjulpet hos meg hvertfall.. har opplevd nok ganger nå at menn faktisk tror at de kan gå inn i nye forhold eller kjøre en greie med noen andre og så faktisk er frekk nok (jeg tok det slik ja) til å tro at jeg stod med åpne armer og tok imot dem igjen. M'm.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #19 Skrevet 9. juli 2018 Jeg ler ikke av deg altså, her her er du ekstremt dumsnill. Minesveiper har nok rett, han har henne i bakhånd eller eventuelt har noe gående med begge. Du er for gammel til å kaste bort tiden på dette spør du meg. Anonymkode: 59797...5a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå