Gå til innhold

Når mannen misliker hunden og skaper dårlig stemning HVER dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hva gjør man? 

Bakgrunn: Jeg fikk hund 1-2 år før vi ble sammen, jeg har ALLTID elsket dyr og har bestanding hatt enten katt eller hund. Han var alltid snill med hunden før, men etter vi fikk barn snudde det. barnet er snart 4 år og hunden er ca 10. Hunden er ikke problemet her, slik jeg ser det; den er rolig inne, bjeffer omtrent aldri inne, røyter ikke mye, er renslig etc etc, men lager en del lyd (grynting, snorking etc) fordi den har flatt ansikt.

Problemet er at han(mannen min) lager så dårlig stemning, hunden merker det og ligger stort sett i en krok når han er hjemme, det er så trist og jeg blir så sinna. Han kjefter og roper på hunden hvis den snorker eller lager noe lyd. Det stresser meg voldtsomt for det er så rævva stemning og jeg syns synd på hunden. hunden går fint sammen med barnet vårt selv om den ikke er overbegeistret for barn, og barnet er veldig glad i hunden.

Nå er mannen borte på en lengre forretningsreise og vi kooooser oss! Hunden er glad, dilter etter oss, vi sitter alle 3 i sofaen sammen, går på tur, koser oss og jeg har ikke stress-migrene, som jeg ellers har hver eneste kveld omtrent. Jeg er bare så drittlei av å gå på eggeskal inne og ikke kunnde kose med hunden uten at han skal klage eller lage sur stemning. Jeg syns det er så urettferdig at han skal være sånn, han vet hvor glad jeg er i den hunden, og jeg har lyst til å ha hund i fremtiden også. 

Jeg har prøvd å snakke med han, hadde en ganske stor krangel for en stund siden hvor jeg forklarte at jeg er drittlei og såret over oppførselen hans, han lager dårlig stemning for alle , og jeg vil ikke at barnet vårt skal tro det er ok å behandle dyr sånn. Han skjerpet seg en stund og jeg så han prøvde, men det har sklidd tilbake. 

Så hva gjør jeg? Skiller meg?? Syns selv det er ganske ekstremt, og det vil være siste utvei men jeg orker ikke ha det sånn her. Det er helt uaktuelt for meg å omplassere hunden, jeg elsker den så mye, og det er ikke den har ikke gjort noe galt. 

Forøvrig er det jeg som lufter hunden, ordner med alle utgifter etc. Han bruker selv mye tid på hobbiene sine og jeg legger meg ikke opp i det. 

Er jeg en idiot hvis jeg stiller et ultimatum? Enten så oppfører du deg som en normal empatisk person, ellers så går jeg? Jeg føler meg på en måte "lurt" siden han ikke var sånn før vi fikk barn.

Hjelp, noen som har vært i en lignende situasjon?

Anonymkode: 39d7e...786

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For min del hadde det ikke handlet om bare disse episodene med hunden, det hadde handlet om manglende empati og hvordan han er ok med at ting er slik. Det sier noe om hvem mannen din er som jeg finner umiddelbart turn off. 

Anonymkode: 7f3f7...b19

• Liker 35
Skrevet

Syns du skal vise han dette innlegget, kanskje han forstår alvoret?

Jeg har hund selv, og jeg kjenner at jeg blir skikkelig forbanna på mannen din. Det er respektløst og usympatisk å kjefte på et uskyldig dyr bare fordi det eksisterer.

Jeg hadde satt spørsmålstegn på hvor bra denne mannen egentlig er. Hunden har ikke valgt denne tilværelsen og er helt uskyldig! 

• Liker 27
Skrevet

Nei du er ikke idiot hvis du stiller et ultimatum. 

En mann som behandler en uskyldig skapning på den måten er ikke riktig vel bevart! Han er ond...

Jeg er en ganske tolmodig og rolig person , men man bør ikke kødde med hundene mine ;)

• Liker 15
Skrevet

Jeg hadde jeg stilt et ultimatum. Det er gale nok at han utsetter hunden for dette, men at han ikke har selvinnsikt nok til å se at han også er en dritt mot samboeren sin er grunn nok til å gå fra ham. Jeg ville ikke latt barnet mitt vokse opp i et slikt fiendtlig hjem. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars hund. Hadde også reagert som deg. Elsker hunden min, og kunne aldri tillatt noen å oppføre seg sånn mot den. 

Anonymkode: cbc3c...ab8

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått. Uten tvil. Som flere skriver, så sier dyremishandlingen veldig mye om han som person.

Stakkars, stakkars hund. Du tok ansvar for å gi den et godt liv da du kjøpte den, og det har den ikke nå.

Anonymkode: 9865f...aad

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri akseptert dette, han får skjerpe seg eller flytte. Ellers får dere omplassere hunden, det er ikke i orden at den skal ha detslik.

Anonymkode: 11b25...43b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars hund! Jeg hadde gått. I hvert fall sagt klart i fra at jeg gjør det hvis det ikke ble umiddelbar endring. 

Hva hvis han begynner sånn med barnet deres også? 

Anonymkode: e06f4...ba6

• Liker 5
Gjest Nina1975
Skrevet

Han kjefter på hunden din fordi den lager lyd/snorker??!!! Er det mulig, jeg hadde blitt lynforbanna!  Dette er ikke normalt, han må seriøst mangle noe, empati og forståelse eller noe. Det er en grunn til at psykiatere alltid spør om hvordan en person er med dyr. Det viser utrolig mye om ens personlighet. Hadde tatt dette som ett stort faresignal. Kan skjønne om han hadde blitt sint om bikkja hadde gjort noe galt, men dette er snakk om en mann som kjefter fordi hunden puster liksom! Forferdelig trist, hadde aldri kunne vært sammen med en så lite empatisk mann. Er sammen med en mann som ikke er umåtelig glad i dyr, men har gitt han klar beskjed om at kødder han med hunden min så går jeg på sekundet. Det vet han og det vet alle rundt oss.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde satt et ultimatum ja. Man behandler ikke dyr på den måten, å jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart å dele livet mitt med en som oppfører seg slik mot dyr. Den dagen min samboer begynner slik mot et dyr går jeg. Mange sier vel at det er «for lett» å si at man bare hadde gått, men måten man behandler dyr på sier mye om en person for min del. 

Anonymkode: 3a288...2e7

• Liker 11
Gjest boblebrist
Skrevet

I alle dager. Det er vel grenser for hvor høye lyder en hund klarer å lage når den grynter og snorker? Jeg forstår ikke hva det er som gjør det så plagsomt. Har han sagt noe om hvorfor han er så sint på den? Kan det være at han egentlig er litt sjalu på oppmerksomheten du gir til hunden og barnet, og tar det ut på hunden? Ikke at det på noen måte forsvarer oppførselen, men siden det begynte etter dere fikk barn så kan det jo gi mening. 

AnonymBruker
Skrevet

Gubben snorker vel selv?? Du får kjefte og smelle på han slik han gjør mot hunden. Kanskje han forstår da hvor utrolig teit han er?

Anonymkode: a9c52...ccf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er psykisk vold, og vil alle kjenner sammenhengen med dyrevold og menneskevold. Skremmende at et barn skal vokse opp med dette.

Anonymkode: e44c1...14a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

oi her kom det mange svar fort. 

Bare for å oppklare litt, jeg tror ikke han hater dyr, han er glad i hester og vi rir så ofte vi har sjansen, og for noen måneder siden var han alene hjemme med hunden når den ble akutt syk, han tok den rett til vet og ringte meg der fra. Jeg skjønner at snorkingen fra hunden er irriterende, jeg liker det ikke heller, men hva skal man gjøre liksom? Den kan jo ikke noe for det! 

De siste årene har vært tøffe for oss, mye greier med familien hans, og andre ting, så jeg skjønner at han er sliten, og muligens lar irritasjonen gå ut over hunden. MEN, jeg er så lei, kjenner jeg får hodepine bare av å skrive her. Jeg vil forsøke å snakke med ham og si at jeg FORVENTER at han straks skal skjerpe seg, ellers flytter han ut. det gjør vondt å skrive det her, men jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre, som sagt, omplassering er helt uaktuelt for meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er et veldig negativt trekk å behandle dyr dårlig. At man ikke liker dyr som feks hund er greit det, men man behandler de ikke dårlig av den grunn. Dessuten visste han jo at du hadde hund da han valgte å dele livet med deg, det er ikke noe du har anskaffet deg mot hans vilje i deres felles hjem. 

Det høres ut som dette påvirker hverdagen og samlivet i stor grad og da synes jeg det er helt innafor å virkelig si i fra at dette ikke er Ok for deg lenger. Han er en voksen mann og bør fint klare å fokusere på forholdet og familien, fremfor en hund som ikke lager andre problemer enn å lage litt lyd.

Vi har en hund som har tatt på seg jobb som vaktbikkje og varsler i hytt og pine, det kan drive oss til vanvidd, men vi behandler dyret ordentlig likevel. Snorkelyder hadde vært gull til sammenligning! 

Anonymkode: 318fb...bb0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å oppklare litt, jeg tror ikke han hater dyr, han er glad i hester og vi rir så ofte vi har sjansen, og for noen måneder siden var han alene hjemme med hunden når den ble akutt syk, han tok den rett til vet og ringte meg der fra. Jeg skjønner at snorkingen fra hunden er irriterende, jeg liker det ikke heller, men hva skal man gjøre liksom? Den kan jo ikke noe for det! 

De siste årene har vært tøffe for oss, mye greier med familien hans, og andre ting, så jeg skjønner at han er sliten, og muligens lar irritasjonen gå ut over hunden. MEN, jeg er så lei, kjenner jeg får hodepine bare av å skrive her. Jeg vil forsøke å snakke med ham og si at jeg FORVENTER at han straks skal skjerpe seg, ellers flytter han ut. det gjør vondt å skrive det her, men jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre, som sagt, omplassering er helt uaktuelt for meg.

Man lar ikke aggresjonen sin gå ut over barn og dyr. Det finnes ingen god nok forklaring eller unnskyldning for det. Det er ditt valg at han snorker, siden du valgte en hund med flatt ansikt, så du skylder han/henne støtte. Mann deg opp og gjør noe kjapt!

Anonymkode: e44c1...14a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik som han holder på er overhodet ikke greit. Jeg blir ganske sjokkert. Samtidig kan jeg forstå at han til slutt blir smågal av å høre på hundens snorking hver dag i 8 år. Spesielt om han da går gjennom noe tøft. Er det ikke mulig å ha hundesengen eller buret et annet sted enn hvor dere oppholder dere? Gangen eller gjesterom i stedet for stua? Da slipper mannen å bli plaget av lyd og kan dermed ha et mer avslappet forhold til hunden. 

Anonymkode: e5147...e45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en veldig god hundeeier ❤ Jeg tenker også at det ville vært uaktuelt for meg å kvitte meg med hunden i en slik situasjon, når den er så grei. Ikke minst er den nå viktig for barnet ditt, og det kan bli veldig tungt for barnet å skilles fra hunden. Hunden vil selvfølgelig ikke leve evig, men jeg tror nok barnet sørger på en annen måte da, for det er jo livets gang. Slik tenkte i hvert fall jeg som barn. 

Jeg er enig i at det må stilles et ultimatum her: Enten skjerper han seg kraftig, eller så blir det slutt. Forhåpentligvis er han ikke så dum at han ikke klarer å skjerpe seg da. Si at han ikke trenger å ta noe av stellet med hunden, (det et tross alt din hund) men han MÅ være vennlig innstilt og vise et positivt kroppsspråk, så hunden føler seg vel i hans nærvær. 

Anonymkode: 45be6...948

• Liker 3
Skrevet

Stakkars lille, uskyldige dyr som ikke har bedt om å komme til dere. Den merker helt sikkert den dårlige stemningen og har det vondt inni seg den også, akkurat som deg. Og helt absurd at dere tre først kan kose dere og ha det fredelig og godt når mannen er borte. Nei, dere fortjener ikke å ha det slik. Ta en alvorlig prat med mannen og gi ham et ultimatum. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...