AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Jeg mener at religion spiller ingen rolle bare man fungerer sammen. Men er det noe som sier at en katolikk og protestant ikke kan være i et forhold? Noen som vet? Anonymkode: 29e61...7b9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #2 Skrevet 8. juli 2018 Hvilke stjernetegn har dem? Anonymkode: f1252...a20
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #3 Skrevet 8. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke stjernetegn har dem? Anonymkode: f1252...a20 Det spiller vel ingen rolle. Anonymkode: 29e61...7b9
Gjest Kritt Skrevet 8. juli 2018 #4 Skrevet 8. juli 2018 Ja, en protestant kan godt være sammen en katolikk. Med en muslim, buddhist eller hindu også, for den saks skyld. Når det er sagt finnes det sikkert noen som sier katolikker og protestanter ikke passer sammen.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #6 Skrevet 8. juli 2018 18 minutter siden, Kritt skrev: Ja, en protestant kan godt være sammen en katolikk. Med en muslim, buddhist eller hindu også, for den saks skyld. Når det er sagt finnes det sikkert noen som sier katolikker og protestanter ikke passer sammen. Enig. Det spiller ingen rolle. Anonymkode: 29e61...7b9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #7 Skrevet 8. juli 2018 Selvfølgelig. Så lenge ikke noen av partene er dypt religiøse, er ikke forskjellige religioner noe stort problem for et forhold. Er en eller begge veldig religiøse, blir det fort problemer. Uansett religion. Anonymkode: 3244e...3c9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #8 Skrevet 8. juli 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spiller vel ingen rolle. Anonymkode: 29e61...7b9 Spiller dermed akkurat like stor rolle da 😉 Forøvrig er onkelen min(broren til mamma) protestant og tanta mi (hans kone) katolikk. Anonymkode: d8438...38c
Gjest Solstråletårer Skrevet 8. juli 2018 #9 Skrevet 8. juli 2018 Pappa katolikk mamma ateist funka helt fint. Var gift i over 40 år da pappa døde. Han fikk katolsk begravelse. Han beholdt sin tro men respekterte mammas og min. Jeg ble meldt inn i stat kirken. Og fikk bestemme selv når jeg ble voksen.
McFlurry Skrevet 8. juli 2018 #10 Skrevet 8. juli 2018 Dette har jeg ikke gjort meg opp noen tanker om, men tenker det må være opp til dere som er i situasjonen. Masse lykke til og varme tanker sendes til deg.
LuxLucet Skrevet 8. juli 2018 #11 Skrevet 8. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at religion spiller ingen rolle bare man fungerer sammen. Men er det noe som sier at en katolikk og protestant ikke kan være i et forhold? Noen som vet? Anonymkode: 29e61...7b9 Romersk-katolske kirker sier (eller sa iallfall før) at en katolikk ikke skal gifte seg med en protestant. Grunnen til dette er fordi protestantisme er det helt motsatte av katolisisme, og således står disse to sidene opp mot hverandre. Når det gjelder kristen doktrine kan heller ikke disse to forenes. Jeg vet om en katolikk som giftet seg med en lutheraner, og han fikk mye press fra DKK om at dersom han gjennomførte bryllupet, så skulle han love at barna skulle bli oppvokst i den katolske tro. Hvor protestantisk eller katolsk du eller dem du tenker på er, vet jeg ikke, men på et eller annet tidspunkt vil det sannsynligvis måtte inngås noen kompromisser, og dersom man står fast på den protestantiske tro så har det en absolutt stor betydning om man oppgir visse bibelske læresetninger. Heller ikke til denne dag blir protestanter (sanne protestanter, vel å merke) likt av DKK, og den nåværende paven har selv gitt uttrykk for dette. Siden han er DKK's overhode så vil jeg tro at flere kirker og prester deler samme sinnelag som han. Personlig ville jeg aldri å giftet meg med noen som har en annen tro, heller ikke innad i kristendommen, fordi jeg av erfaring vet at Djevelen vil benytte enhver anledning til å ødelegge og få mennesker bort fra Gud. Jeg sier ikke at "det jeg sier kommer til å skje deg eller dem", men jeg ville ikke anbefalt en protestant å gifte seg med en katolikk eller pinsevenn for den saks skyld. Til syvende og sist er det selvfølgelig opp til deg eller dem å ta det endelige valget 😊
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #12 Skrevet 12. juli 2018 Er selv katolikk og gift med protestant - ikke noe problem her i gården. Nå er han riktignok ikke den som er mest aktiv i DnK så alle barna våre er døpt og konfirmert Katolsk. Samme var mine foreldre. Mor som er katolikk og far som hører til DnK. Er forøvrig praktiserende katolikk både jeg og barna uten at det har vært noen problemer. Anonymkode: f74cd...39d
Klossmajor Skrevet 12. juli 2018 #13 Skrevet 12. juli 2018 Jeg tror ikke det er noen skrifter i bibelen som skulle stå til hinder så lenge begge er troende kristne. Paulus befaling om ikke å ikke dra i fremmed åk med vantro tolker jeg kun som et hinder for troende kristne for inngåelse av ekteskap med ikke-kristne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå