AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Del Skrevet 8. juli 2018 Hei, vet noen hvor store deler av prisen blir dekt på utvekslingsår av Lånekassen? Og ca hvor mye det vil koste uten noe Støtte fra Lånekassen? Tenker da på utvekslingsår i USA:) Anonymkode: 57d6e...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #2 Del Skrevet 8. juli 2018 Ingen?😢 Anonymkode: 57d6e...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #3 Del Skrevet 8. juli 2018 Du får bostøtte i alle fall, pluss reisestipend. Ikke sikkert det dekker hele flyreisa tur/retur, men hvertfall en del av den. Du bør belage deg på å jobbe i forkant for å spare opp litt penger som du kan bruke underveis i året der. Anonymkode: cea86...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #4 Del Skrevet 8. juli 2018 Tenker du på vgs? Hadde et barn på utveksling i fjor via Explorius. Betalte vel 95 000 kroner for et år i England og fikk drøyt halvparten tilbake fra Lånekassen i form av stipend. Men det betinger at du får året godkjent. Hvis ikke må man betale alt sammen selv. USA ligger omtrent på samme prisnivå hvis du velger vanlig utveksling, litt mer hvis du vil ha område eller skolevalg, og ganske mye mer hvis du vil inn på én spesifikk boardingschool. Likte veldig godt opplegget til Explorius da, hun hadde et fantastisk år. Utveksling på universitetsnivå vet jeg ikke, men der kan du vel få informasjon på studieplassen? Anonymkode: edee9...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 8. juli 2018 #5 Del Skrevet 8. juli 2018 Hvis du drar på Erasmus får du Erasmusstipend i tillegg til de vanlige pengene fra Lånekassen. Betaler ikke noe for det, men er ikke Erasmus til USA, bare i Europa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #6 Del Skrevet 8. juli 2018 11 minutter siden, Linaria said: Hvis du drar på Erasmus får du Erasmusstipend i tillegg til de vanlige pengene fra Lånekassen. Betaler ikke noe for det, men er ikke Erasmus til USA, bare i Europa. Bare tilleggsinformasjon til TS siden vi ikke vet om det er VGS eller Uni hun snakker om; Erasmus er på universitetsnivå Anonymkode: cea86...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 8. juli 2018 #7 Del Skrevet 8. juli 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Bare tilleggsinformasjon til TS siden vi ikke vet om det er VGS eller Uni hun snakker om; Erasmus er på universitetsnivå Anonymkode: cea86...863 Sant. Jeg vet ingenting om utveksling på VGS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #8 Del Skrevet 8. juli 2018 Jeg var på utveksling med Youth For Understanding for snart 20 år siden. Den gangen var det ikke mulig med støtte fra Lånekassen, så foreldrene mine måtte betale for hele greia. Den gangen var programavgiften ca 70.000 kr, ser på nettsidene i deres at i dag er den på snaut 114.000 kr. Da jeg reiste var det ikke mulig med område- eller skolevalg hos YFU, så vi ble plassert der de fant vertsfamilier. Selv havnet jeg i en småby i sørvestre USA. Jeg gikk på en offentlig High School og betalte ikke skolepenger eller bøker (de lånte vi fra skolen). Måtte betale for skrivesaker, notatbøker etc. selv. Jeg fikk lommepenger hjemmefra, en fast sum hver måned + litt ekstra til klær etc. når jeg trang det. Anonymkode: 0450b...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå