AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Hvilken er de mest arrogante av svensker og dansker? og hvilket av våres naboland liker du bedre? og hvem misliker du mest som folkegruppe av svensker og dansker? Anonymkode: dbe31...818
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #2 Skrevet 10. juli 2018 Jeg kan ikke fordra dansker. Virker ekle og falske. Mange av dem er hyggelige på utsiden, men bak fasaden virker det som det skjuler seg mye grums, slik som perversiteter og alkoholisme. Jeg forbinder Danmark med ubåt-morderen. Dessuten holdt de oss i "fangenskap" i nesten 400 år, rettere sagt vi måtte adlyde dem i alt. Vi hadde danske embetsmenn som bodde her og styrte i landet vårt, mens de så på oss som en provins. De hadde dårlig innflytelse på oss, hindret oss i vår utvikling som nasjon og har ikke akkurat gjort opp for seg, annet enn at vi har fått bedre service når vi har besøkt Danmark, enn det svenskene har. Jeg husker fra ferieminner i Danmark hvor utrolig barnslig de behandlet svenskene, fordi Sverige var passive/nøytrale under 2. verdenskrig. Måten dansker snakker på. Måten de oppfører seg på forum. Tro det eller ei, vi norske er rene søndagskoleelever i forhold. Det eneste som er bra med dansker, er tv-seriene deres. Når de er tekstet. Svensker har jeg ikke like mye formening om. Det mest negative med dem er fenomenet svenske tilstander, som ingen andre land ønsker seg og de kan virke naive. Foretrekker allikevel svensker. De har stil, estetisk sans, sexy språk, vakker natur. Anonymkode: c3605...955 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #3 Skrevet 10. juli 2018 Til AB c3605...955: Takk for at du satte ord på det jeg følte for å si. Jeg er helt enig. Anonymkode: 83228...ce1
Raven Emerald Skrevet 11. juli 2018 #4 Skrevet 11. juli 2018 Jeg liker dansker best, og oppfatter svenskene som mest arrogante. 7
HalldirV2 Skrevet 11. juli 2018 #5 Skrevet 11. juli 2018 På 8.7.2018 den 20.57, AnonymBruker skrev: Hvilken er de mest arrogante av svensker og dansker? og hvilket av våres naboland liker du bedre? og hvem misliker du mest som folkegruppe av svensker og dansker? Anonymkode: dbe31...818 Svensker er mer arrogante, i hvert fall har de mindre humor og er mer selvhøytidelige, og derfor liker jeg dem også best. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #6 Skrevet 11. juli 2018 Svensker virker som om de blir lettere fornærmet av ting. De er også dårlige på å takle vitser og fleiper og eier ikke god humor. Jeg husker en svenske en gang så at det som var irriterende med nordmenn var at vi lo så mye... Derimot er de blide. Det synes jeg, men det er egentlig kun når de er på jobb. På privaten så er ihvertfall jentene litt bitchy,feministiske og "himler med øynene". Dansker tenker jeg på som AB nr.1 at de er litt mer vi. Forundrer meg ikke når jeg leser om sånne psycho ting derifra. Jeg forbinder forresten Tyskland med det samme. Ellers så synes jeg de er hyggelige. Anonymkode: 919e7...868 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2018 #7 Skrevet 12. juli 2018 På 11.7.2018 den 15.31, AnonymBruker skrev: Svensker virker som om de blir lettere fornærmet av ting. De er også dårlige på å takle vitser og fleiper og eier ikke god humor. Jeg husker en svenske en gang så at det som var irriterende med nordmenn var at vi lo så mye... Derimot er de blide. Det synes jeg, men det er egentlig kun når de er på jobb. På privaten så er ihvertfall jentene litt bitchy,feministiske og "himler med øynene". Dansker tenker jeg på som AB nr.1 at de er litt mer vi. Forundrer meg ikke når jeg leser om sånne psycho ting derifra. Jeg forbinder forresten Tyskland med det samme. Ellers så synes jeg de er hyggelige. Anonymkode: 919e7...868 Svensker fornærmet over alt og ingenting, Det finnes ikke folkeslag som er mer hårsåre. Anonymkode: dbe31...818 4
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 12. juli 2018 #8 Skrevet 12. juli 2018 Dansker er alltid milevis foran både nordmenn og svensker i tenkemåte. Danskene er best.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2018 #9 Skrevet 9. oktober 2018 På 11.7.2018 den 15.31, AnonymBruker skrev: Svensker virker som om de blir lettere fornærmet av ting. De er også dårlige på å takle vitser og fleiper og eier ikke god humor. Jeg husker en svenske en gang så at det som var irriterende med nordmenn var at vi lo så mye... Derimot er de blide. Det synes jeg, men det er egentlig kun når de er på jobb. På privaten så er ihvertfall jentene litt bitchy,feministiske og "himler med øynene". Dansker tenker jeg på som AB nr.1 at de er litt mer vi. Forundrer meg ikke når jeg leser om sånne psycho ting derifra. Jeg forbinder forresten Tyskland med det samme. Ellers så synes jeg de er hyggelige. Anonymkode: 919e7...868 Har du noen gang bodd i noen svensk by eller mindre tettsted over tid? Om du ikke har gjort det bør du kanskje moderere deg litt. Selv har jeg bodd i Sverige nå i 11 år, og finner at du nok ikke har opplevd hvor stor gjestfriheten er i Sverige. Nå vet ikke jeg om det er i Stockholm, Gøteborg eller Malmø du har din erfaring i fra eller om det er svensker som har flytta til Oslo. Anonymkode: 8d412...dd9 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #10 Skrevet 7. september 2020 På 10.7.2018 den 20.38, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke fordra dansker. Virker ekle og falske. Mange av dem er hyggelige på utsiden, men bak fasaden virker det som det skjuler seg mye grums, slik som perversiteter og alkoholisme. Jeg forbinder Danmark med ubåt-morderen. Dessuten holdt de oss i "fangenskap" i nesten 400 år, rettere sagt vi måtte adlyde dem i alt. Vi hadde danske embetsmenn som bodde her og styrte i landet vårt, mens de så på oss som en provins. De hadde dårlig innflytelse på oss, hindret oss i vår utvikling som nasjon og har ikke akkurat gjort opp for seg, annet enn at vi har fått bedre service når vi har besøkt Danmark, enn det svenskene har. Jeg husker fra ferieminner i Danmark hvor utrolig barnslig de behandlet svenskene, fordi Sverige var passive/nøytrale under 2. verdenskrig. Måten dansker snakker på. Måten de oppfører seg på forum. Tro det eller ei, vi norske er rene søndagskoleelever i forhold. Det eneste som er bra med dansker, er tv-seriene deres. Når de er tekstet. Svensker har jeg ikke like mye formening om. Det mest negative med dem er fenomenet svenske tilstander, som ingen andre land ønsker seg og de kan virke naive. Foretrekker allikevel svensker. De har stil, estetisk sans, sexy språk, vakker natur. Anonymkode: c3605...955 Wtf... Ikke si at dette er noe som forekommer ofte i dag? Hadde litt svenskene bedre om dem hadde litt mer stolthet ovenfor seg selv og opphavet sitt. Det er så mye ''guiltripping'' hele tida der, at det finnes ikke noe ''svensk'' hahaha Anonymkode: 3d4bc...c3d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #12 Skrevet 7. september 2020 Tja, Sverige i seg selv er jo et ordentlig drittland, men svenskene virker jo greie. Men synes dansker er hyggelige, rolige og pedagogiske. Virker som smarte folk. Anonymkode: 5f392...2e1 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. september 2020 #13 Skrevet 7. september 2020 Dansker er noen av de koseligste menneskene jeg vet om.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #14 Skrevet 7. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, Sverige i seg selv er jo et ordentlig drittland, men svenskene virker jo greie. Men synes dansker er hyggelige, rolige og pedagogiske. Virker som smarte folk. Anonymkode: 5f392...2e1 Joda, enig... Men føler liksom at man aldri kan regne helt med dem ... at dem kan fort stikke deg i ryggen, og prøve å få deg til å inngå en ny flere hundreårs union. Anonymkode: 3d4bc...c3d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #15 Skrevet 7. september 2020 Er gift med en danske, kan bekrefte mye av det som første svaret har å si om dansker, de snakker veldig ned om oss som nordmenn og vårt språk og vår elendige kultur og ekle mat😡 Anonymkode: 6e6b7...b01
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #16 Skrevet 7. september 2020 Nordmenn er mest arrogante. Punktum. Anonymkode: 2189a...cc7 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #17 Skrevet 7. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er gift med en danske, kan bekrefte mye av det som første svaret har å si om dansker, de snakker veldig ned om oss som nordmenn og vårt språk og vår elendige kultur og ekle mat😡 Anonymkode: 6e6b7...b01 Hvorfor? ekle mat? Anonymkode: 3d4bc...c3d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #18 Skrevet 7. september 2020 Liker Danmark best. Elsker å feriere der, kulturen er dejlig. Svensker er absolutt mest arrogante (i Sverige, i Oslo, på TV osv). Har vært mye i begge land så det er sagt. Anonymkode: 56fa2...93e 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #19 Skrevet 7. september 2020 Liker veldig godt Danmark og det danske folk. Ferierte mye der i barndommen, men har også dratt tilbake i senere år. Har kun møtt på trivelige folk der, og for en skjønn natur! Hadde en god venn i barndommen som var dansk Kan ikke si det samme om svenskene da. Har ikke så mye med Sverige å gjøre bortsett fra litt handel. De virker ikke særlig gjestfrie, litt vanskelige å komme inn på. De svenskene jeg har snakket med, har jeg måttet snakke med på engelsk da de ikke forstår særlig av det norske språk (men det er vel gjensidig). Opplevde ikke dette med dansker. Begge land og begge folk har nok en del å by på som er noe eget for hvor de kommer fra, men jeg står sterkest med danskene her altså Anonymkode: 13833...a08 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #20 Skrevet 7. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wtf... Ikke si at dette er noe som forekommer ofte i dag? Hadde litt svenskene bedre om dem hadde litt mer stolthet ovenfor seg selv og opphavet sitt. Det er så mye ''guiltripping'' hele tida der, at det finnes ikke noe ''svensk'' hahaha Anonymkode: 3d4bc...c3d Jaaaa! Enda Anonymkode: 6e6b7...b01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå