AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Jeg ventet på bussen da en eldre dame kom bort og spurte om jeg kunne ringe en taxi til henne, fordi hun ikke fikk det til med sin telefon. Det var selvfølgelig ikke noe problem for meg. Etterpå ga hun meg en tjuekroning som jeg automatisk takket nei til først, men endte opp med å ta imot. Jeg er ikke en kløpper på sosial interaksjon, så jeg bare lurer på om det var høflig av meg å ta imot? Eller om jeg burde latt henne beholde den 😛 Anonymkode: 0585e...fa5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #2 Skrevet 8. juli 2018 Seriøst, er alle her like sosialt utfordret som meg? I feel you.. Anonymkode: 0585e...fa5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #3 Skrevet 8. juli 2018 Enda et troll som svarer på egne innlegg, røsk meg i hijaben og ta meg bakfra med en spikerdildo. Anonymkode: d42f2...09b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #4 Skrevet 8. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enda et troll som svarer på egne innlegg, røsk meg i hijaben og ta meg bakfra med en spikerdildo. Anonymkode: d42f2...09b 😂 Anonymkode: 2132f...fda 1
Gjest Mass Skrevet 8. juli 2018 #5 Skrevet 8. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enda et troll som svarer på egne innlegg, røsk meg i hijaben og ta meg bakfra med en spikerdildo. Anonymkode: d42f2...09b Nja, synes de fleste eldre alltid gir "tips" når de ber om hjelp og får det så dette kan jo være helt reelt. ---------------- Ikke godt å si, egentlig. Man hjelper jo av ren selvfølge, og selv føler jeg det blir kleint med "tips". Viss de insisterer og virkelig har bestemt seg for å gi "tips" selv når man har takket nei, så tar jeg bare imot for å unngå å dra det ut, altså. Gidder ikke styr.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #6 Skrevet 9. juli 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ventet på bussen da en eldre dame kom bort og spurte om jeg kunne ringe en taxi til henne, fordi hun ikke fikk det til med sin telefon. Det var selvfølgelig ikke noe problem for meg. Etterpå ga hun meg en tjuekroning som jeg automatisk takket nei til først, men endte opp med å ta imot. Jeg er ikke en kløpper på sosial interaksjon, så jeg bare lurer på om det var høflig av meg å ta imot? Eller om jeg burde latt henne beholde den 😛 Anonymkode: 0585e...fa5 Eldre mennesker er ikke vant med at abbonement inkluderer fri bruk, de tror at du bruker ekstra penger på dem når du ringer for dem, og de vil ikke bruke andres penger. Det handler derfor ikke om å gi "tips", men å betale for den kostnaden hun tror du har hatt ved å ringe for henne. Det er normal høflighet. Om du tar i mot, eller ikke, er opp til deg. Jeg ville sagt at "jeg ringer gratis, og det kostet meg ingenting", så var det opp til henne om hun fortsatt ville gi meg noe "jobben". Hadde hun insistert hadde jeg tatt i mot. Anonymkode: cde1f...b4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå