Gå til innhold

Sædantall på 5 millioner per milliliter. Jeg vet ikke om det var meg eller han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøker å bli gravid igjen med min nye mann. Eksen og jeg fikk barn, men ønsket flere og lykkes ikke. Derfor er jeg så redd for å skuffe nye mannen min. Han har ikke barn fra før. Og har et stort ønske om å få oppleve å bli pappa. 

Jeg vet lite om årsaken til at jeg og eksen ikke fikk flere barn. En privat klinikk, påsto at det måtte være meg siden han hadde bevist at han kunne få barn tidligere. Men de gjorde ingen funn på det på ultralyd. De sa at det ikke var nødvendig å teste hans sæd fordi at det som oftest sto på kvinnen hvis man hadde fått barn fra før. Eksen min insisterte på å ta en sædprøve og klinikken ga etter tilslutt. Svaret ble at han hadde 5 millioner sædceller per milliliter. Og at det kunne ta 7 år å bli gravid pga det. Og at det skyldtes operasjon av begge testiklene.  Men at de mente at jeg hadde pcos fordi jeg en tid etter fødselen hadde ustabil menstruasjon i 2 år. Men den rettet seg og ble helt stabil. En annen lege mente at jeg ikke hadde pcos og at han kunne se det tydelig på ultralyd. 

Han har bevist at han kunne få barn i senere tid. Han fikk et med hun nye damen. Men han har sagt til meg at de forsøkte et år før de fikk det til og at de slet med det. 

Skal jeg tro da at jeg ikke kan få barn? Har nettopp begynt prøvingen denne måneden. Er så redd for å skuffe nye mannen min... Har ikke fortalt han om dette. 

Anonymkode: d8d77...c43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å oppsummere:

Du har født et barn

Eksen din har fått et barn med deg og et med en annen

Jeg tolker det da slik at begge er friske og fikk barn i rimelig tid på egen hånd.

Hva er det du stresser med? Det er ikke den samme mannen du prøver å få barn med. Anbefaler heller å prøve i 6 pp der du teller bare de prøveperiodene hvor dere traff eggløsning godt. Så kan du kontakte privat ggynekolog/androlog hvis dere vil undersøke noe mer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Ny Bruker skrev:

For å oppsummere:

Du har født et barn

Eksen din har fått et barn med deg og et med en annen

Jeg tolker det da slik at begge er friske og fikk barn i rimelig tid på egen hånd.

Hva er det du stresser med? Det er ikke den samme mannen du prøver å få barn med. Anbefaler heller å prøve i 6 pp der du teller bare de prøveperiodene hvor dere traff eggløsning godt. Så kan du kontakte privat ggynekolog/androlog hvis dere vil undersøke noe mer.

Det er sant. Det er ikke samme mannen som jeg forsøker å få barn med. Dermed så kan muligheten være bedre tilstede for å lykkes. 

Anonymkode: d8d77...c43

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår heller ikke hvorfor du stresser. Du har et barn fra før, altså du kan bli gravid. Hvor lang tid brukte dere når du ble gravid? Og hvor lang tid brukte dere på å prøve på nr to? 

Har du regelmessige sykluser? 

Anonymkode: 6e88e...f87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...