Gå til innhold

Ok å servere kjeks til folk som stikker innom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en venninne etc dropper innom for en prat, er det ok å servere kjøpekjeks med en kopp te?

Jeg spiser ikke mye sukker eller ha masse liggende hos meg, så tenker kjeks H ilder seg gode og jeg kan ha det i bakhånd om det er innafor?

Anonymkode: 2e93a...c37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt! 😊 

Anonymkode: 6dffe...49b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det er kort varsel og kort besøk så er det helt greit. Kan også servere litt frukt om du har liggende

Om du har lengre varsel og det er lengre besøk, så hadde jeg vurdert å lage en lett lunsj

Anonymkode: 8c526...2ac

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt er det greit, hos meg får de faktisk ikke noe annet enn kaffe, te eller vann/brus - rett og slett fordi jeg aldri har noe annet liggende.

• Liker 1
Skrevet

Kjeks er da fint. 

De kommer jo ikke på grunn av maten vel? 

• Liker 2
Gjest Stella Rose
Skrevet (endret)

Egentlig trenger du ikke server noe, men om du absolutt må er kjeks ok.

Endret av Stella Rose
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg har  inviter dem over da, uten at det er lunsj, middag etc? Kan jeg fortsatt servere det?

Skrevet

Jeg kan ikke ha noe hjemme, da bare spiser jeg det opp. Folk som kommer innom på et kort besøk får derfor bare kaffe/te eller saft. Folk som kjenner meg vet dette og vil de ha noe til kaffen, ja, så tar de noe med seg.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg har  inviter dem over da, uten at det er lunsj, middag etc? Kan jeg fortsatt servere det?

Ja 😊

Skrevet

Jeg synes at kjeks er en god ide.

Skrevet

Kjeks, nøtter, konfekt, tørker frukt osv holder seg lenge. Ellers er det faktisk ganske enkelt og lurt å lage mangedobbel oppskrift av feks boller når man Baker og fryse ned for de holder seg godt og smaker som nybakte om de får tine i romtemp for deretter å stå noen få minutter i ovnen. Lite er bedre enn skikkelige hjemmelaga boller 🤩♥️

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så lenge du synes det er ok at de takker nei. Jeg hater å bli «påtvunget» slikt.

Anonymkode: f3a3f...453

• Liker 1
Skrevet

Hos oss får de som kommer innom det vi har tilgjengelig, som stort sett vil si kaffe eller vann, kanskje om de er heldige er det noe brus eller øl der. Ellers finnes det selvsagt alltid brødskiver og noe hummus i kjøleskapet som de også kan få om de blir sultne. Vi kan ikke ha godteri hjemme da samboeren spiser alt med en gang.

Skrevet

Hos meg får de som kommer innom ikke servert noe som helst med mindre de har sagt fra på forhånd og vi har avtalt hva som skal settes fram. Ser ikke vitsen med å finne fram noe som folk takker nei til eller spiser/drikker for å være høfflige

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...