Gå til innhold

Direktetog fra Oslo lufthavn/Drammen, drammen/Oslo lufthavn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går det direktetog fra Oslo lufthavn til Drammen / Drammen - Oslo Lufthavn? Har søkt litt på NSB sine nettsider, og der er det så kronglete forklart. I følge nettsiden må jeg ta buss deler av reisen for å komme meg fra Drammen til Oslo Lufthavn. 

Anonymkode: 76a41...272

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er buss for tog store deler av sommeren dessverre. 

Anonymkode: f29d6...d80

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er buss for tog store deler av sommeren dessverre. 

Anonymkode: f29d6...d80

Så elendig. NSB sine nettsisder er også elendig på forklaringer. Skal jeg liksom gå i 15 min. til et bussholdeplass i en by jeg aldri har vært i?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så elendig. NSB sine nettsisder er også elendig på forklaringer. Skal jeg liksom gå i 15 min. til et bussholdeplass i en by jeg aldri har vært i?

Nei? Hvor skulle du det? Det står busser på Asker stasjon som kjører til Drammen stasjon, i stedet for toget. Bussholdeplassene er uansett ved togstasjonen, skjønner ikke hvor det er 15. minutters gange?

Anonymkode: ae473...2a2

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Buss for tog stopper ved jernbanen, er kort vei til flytoget.

Anonymkode: 2a913...254

AnonymBruker
Skrevet

Flytoget og NSB er ikke det samme, men det er mye buss til Drammen der også i sommer. https://flytoget.no

Anonymkode: ab414...2e7

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Alt er godt skiltet på stasjonene. Vil tippe det tar ca ett minutt å gå fra toget til bussen ved asker stasjon, kanskje to om du går med museskritt. Synes det står godt forklart på NSB sine sider hvordan endringer som er i forbindelse med arbeidet.  
Oppgraderinger må gjøres, togene kan ikke ha omkjøring rundt tunneler. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på OSL og tar Flytoget for å komme meg til/fra jobb. I sommer er det buss for tog mellom Drammen og Asker, uansett om man reiser med NSB eller Flytoget. Linja er stengt pga arbeider i Liertunnellen.

Flytoget er såvidt jeg har oppfattet veldig flinke på å informere og å bistå passasjerene som skal til/fra Drammen for å gjøre overgangen mellom buss og tog smidigst mulig. Vertene ombord på Flytoget spør også reisende om de skal til Drammen når de går gjennom toget og forklarer hva de som skal videre hva de må gjøre i ASker og de har ansatte i refleksvest på stasjonen som viser vei. Det tar bare få minutter å gå mellom perrongen og busstoppet, det er skiltet og ansatte viser vei. NSB har også folk som veileder, ser dem på stasjonen hver dag. Ingen grunn til panikk, TS. :) 

Anonymkode: 775cb...01d

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei? Hvor skulle du det? Det står busser på Asker stasjon som kjører til Drammen stasjon, i stedet for toget. Bussholdeplassene er uansett ved togstasjonen, skjønner ikke hvor det er 15. minutters gange?

Anonymkode: ae473...2a2

11 timer siden, _popcorn_ skrev:

Alt er godt skiltet på stasjonene. Vil tippe det tar ca ett minutt å gå fra toget til bussen ved asker stasjon, kanskje to om du går med museskritt. Synes det står godt forklart på NSB sine sider hvordan endringer som er i forbindelse med arbeidet.  
Oppgraderinger må gjøres, togene kan ikke ha omkjøring rundt tunneler. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på OSL og tar Flytoget for å komme meg til/fra jobb. I sommer er det buss for tog mellom Drammen og Asker, uansett om man reiser med NSB eller Flytoget. Linja er stengt pga arbeider i Liertunnellen.

Flytoget er såvidt jeg har oppfattet veldig flinke på å informere og å bistå passasjerene som skal til/fra Drammen for å gjøre overgangen mellom buss og tog smidigst mulig. Vertene ombord på Flytoget spør også reisende om de skal til Drammen når de går gjennom toget og forklarer hva de som skal videre hva de må gjøre i ASker og de har ansatte i refleksvest på stasjonen som viser vei. Det tar bare få minutter å gå mellom perrongen og busstoppet, det er skiltet og ansatte viser vei. NSB har også folk som veileder, ser dem på stasjonen hver dag. Ingen grunn til panikk, TS. :) 

Anonymkode: 775cb...01d

Så godt å høre, ble lettet nå! Tusen takk! NSB sine sider irriterer meg, det står jo at du må gå 15 min. for å komme til busstoppet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...