Gå til innhold

Surkling i lungene-esigg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får det samme når jeg har feil e-juice.

Jeg tåler ikke den tyktflytende vegetabilske glyserinen så godt, og må ha en e-juice med minst 70% PG.  

Det er vanskelig å få tak i, de fleste har et 50/50 blandingsforhold, så jeg har løst det ved å kjøpe en flaske med PG som jeg bruker til å tynne ut e-juice med.

Anonymkode: 0bf50...a41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tydligvis mange som ikke er oppdaterte når det gjelder damp og e-sigarett. Når det gjelder popcornlunger så er dette tilbakebevist. Ønsker du god informasjon så sjekk ut nds.no som også har facebookside. Spør der og du vil få svar fra noen som har god nok info om forskningsrapport 

Anonymkode: d347d...4f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den heter EJUICE internasjonal med mango smak. I

Anonymkode: a200e...548

Jeg tenkte mer på hva selskap som lager den? Selv bruker jeg utelukkende juice fra Hangsen. Mener de er de største på dette med ejuice.

Anonymkode: 22f42...1e0

Skrevet

Pass på coil, jeg får trøbbel med halsen om den er forkullet. Enkelte typer væske "soter" verre enn andre. 

Har nå vært helt tobakksfri i over ett år, kun ejuice. Testet lungekapasitet nylig, og den er forbedret tross noen kilo ekstra på kroppen. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte mer på hva selskap som lager den? Selv bruker jeg utelukkende juice fra Hangsen. Mener de er de største på dette med ejuice.

Anonymkode: 22f42...1e0

Det vet jeg ikke, det var det eneste som stod på den. Sikkert EJUICE internasjonal da. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så svak at du må erstatte vanlige sigaretter, med esigg? 

Anonymkode: e9d51...eab

Hvorfor gidder du å svare i en tråd du ikke har noe fornuftig å si i ? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du vært uten røyk? Mange blir sånn når de går over til damp fordi da løsner alt drittet røyken har lagt igjen der. 

(Og man kan ikke få vann i lungene av esigaretter 😛 Det er ikke noe vann i juicen, så det går rett og slett ikke ann)

Anonymkode: b2260...549

Damp i lungene er jo bevist skadelig. 

Se bare på de som røyker vannpipe eller vannbong. Livsfarlig. 

Anonymkode: b0342...7ca

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare se på de ? Hva er det med de ? Kjenner mange som røyker vannpipe og de er ikke skadet på noe måte. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder du å svare i en tråd du ikke har noe fornuftig å si i ? 

Jeg syns folk er svake, som ikke klarer å slutte momentant. Det gjorde jeg. Men jeg har selvbeherskelse og er sterk. Svake mennesker, forandrer seg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Bonusmammaen skrev:

Popcorn lungs er velkjent innen medisin: https://m.nettavisen.no/nyheter/e-sigaretter-kan-gi-popcorn-lunger/3423169193.html

Forskere er uenige så langt, men det er bare å vente å se på forsking av e-sigaretters virkning over lang tid. Jeg har selv hostet som en tulling etter noen trekk, kjennes helt feil. 

Grunnen til at man hoster av esigaretter er at i vanlig røyk så finnes det et middel som gir en bedøvende effekt på flimmerhårene i halsen, luftrøret og lungene :p I esigaretter finner man ikke dette stoffet, og selvsagt vil man da hoste mer :) 

Uff ja, hvordan kan finner og andre som bruker mye badstue overleve? ;) Og hva med steambad, er jo rene gasskamrene det da vil jeg tro. 

Anonymkode: b2260...549

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns folk er svake, som ikke klarer å slutte momentant. Det gjorde jeg. Men jeg har selvbeherskelse og er sterk. Svake mennesker, forandrer seg ikke. 

😂

Anonymkode: da443...e3c

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er da ikke svak pga det 🤣 Og som sagt over så VIL jeg ikke slutte. Jeg syntes det er digg og derfor velger jeg heller et litt sunnere alternativ. 

Skrevet

Hei!
Jeg har jobbet i bransjen med damp i snart 5år, og det er mye som skrives her som virker er tatt litt ut av luften, damp er en livredder for mange og anbefales blant annet i England som et røykesluttprodukt av helsemyndighetene.

Det du opplever er nok en kombinasjon av flere ting så her kommer en liten liste:

1. Når du slutter å røyke tobakk så begynner kroppen å leges, det er helt normalt at man vil oppleve en del hoste i starten og at en del grums vil komme opp.

2. Når du bytter til damp så er partiklene i damp mye finere enn tobakken, siden du har vært røyker så er du fortsatt sår i halsen og grunnet dette vil du hoste en del, om du blir tett i brystet så kan det være du har lavere toleranse for en av ingrediensene i dampen, de fleste reagerer på PG, så først ville jeg ha anbefalt deg å prøve en høyere VG e-juice. Du bør også prøve deg frem med litt fortskjellige smaker, de fleste kan dampe fruktsmaker uten problemer, de mer komplekse dessert smaker etc kan føles tyngre.
3. Utstyret du bruker til damping er også en viktig faktor, her er det et hav å velge i mellom og i starten anbefales det å bruke nybegynner utstyr som ikke gir alt for mye damp.

Når det gjelder farligheten rundt damp så er langtidseffekten det eneste som ikke har kommet frem, men at det er mindre skadelig enn tobakk er det ingen tvil om. Public Health of England (Helsedirektoratet i England) sier damp er _minst_ 95% mindre skadelig. 

Lykke til videre med røykeslutt, dette klarer du! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, jans skrev:

Hei!
Jeg har jobbet i bransjen med damp i snart 5år, og det er mye som skrives her som virker er tatt litt ut av luften, damp er en livredder for mange og anbefales blant annet i England som et røykesluttprodukt av helsemyndighetene.

Det du opplever er nok en kombinasjon av flere ting så her kommer en liten liste:

1. Når du slutter å røyke tobakk så begynner kroppen å leges, det er helt normalt at man vil oppleve en del hoste i starten og at en del grums vil komme opp.

2. Når du bytter til damp så er partiklene i damp mye finere enn tobakken, siden du har vært røyker så er du fortsatt sår i halsen og grunnet dette vil du hoste en del, om du blir tett i brystet så kan det være du har lavere toleranse for en av ingrediensene i dampen, de fleste reagerer på PG, så først ville jeg ha anbefalt deg å prøve en høyere VG e-juice. Du bør også prøve deg frem med litt fortskjellige smaker, de fleste kan dampe fruktsmaker uten problemer, de mer komplekse dessert smaker etc kan føles tyngre.
3. Utstyret du bruker til damping er også en viktig faktor, her er det et hav å velge i mellom og i starten anbefales det å bruke nybegynner utstyr som ikke gir alt for mye damp.

Når det gjelder farligheten rundt damp så er langtidseffekten det eneste som ikke har kommet frem, men at det er mindre skadelig enn tobakk er det ingen tvil om. Public Health of England (Helsedirektoratet i England) sier damp er _minst_ 95% mindre skadelig. 

Lykke til videre med røykeslutt, dette klarer du! 

Takk for utdypende svar :)

det med hosten er bare rett etter jeg har røyka damprøyken, det er heller ikke en hoste, og ikke slim, men surkling og piping i brystet som gir seg etter 5 min ca... Jeg må provosere frem å hoste for at det skal gå over. Sist gang jeg sluttet å røyke (da uten noen annen form for nikotin) Så hostet jeg ikke da heller, merket ingen forskjell annet enn at alt smakte og luktet bedre. Så må være det at jeg reagerer på juicen da. Den Esiggen jeg har er veldig svak og gir minimalt med damp, men da får jeg teste med en annen juice neste gang jeg kjøper og se om det hjelper:) 

Skrevet

Da er det nok muligens PG eller smaken du reagerer på.

Ville ha prøvd en 70/30 VG/PG e-juice og kanskje noen andre smaker, regner det vil hjelpe på.

Selv blir jeg også tett i brystet om jeg damper tynne e-juicer med mye pg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...