Gå til innhold

Surkling i lungene-esigg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har gått over fra røyk til esigg. Nå har jeg fått en helt ekstrem surkling og piping i lungene/halsen. Når jeg puster dypt ut eller inn så er det akkurat som det er masse vann i lungene. Høres ut som om jeg har kols liksom. Aldri fått sånn av vanlig røyk. Hva kan dette være ? Blir litt bekymra.... 

Anonymkode: a200e...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Glemte å skrive at det går over etter jeg har fått hostet litt etter å ha røyka esigg, men kommer tilbake når jeg røyker esigg igjen. Skjer ikke hvis jeg bare tar noen få trekk, men hvis jeg tar like mange trekk som jeg ville gjort av en vanlig røyk så skjer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var jo ei som døde nylig pga vann i lungene etter e-sigg-bruk. Jeg fikk også masse surkling av e-sigg. Føltes ikke riktig, så jeg sluttet kjapt

Anonymkode: d9f61...132

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge har du vært uten røyk? Mange blir sånn når de går over til damp fordi da løsner alt drittet røyken har lagt igjen der. 

(Og man kan ikke få vann i lungene av esigaretter :p Det er ikke noe vann i juicen, så det går rett og slett ikke ann)

Anonymkode: b2260...549

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var jo ei som døde nylig pga vann i lungene etter e-sigg-bruk. Jeg fikk også masse surkling av e-sigg. Føltes ikke riktig, så jeg sluttet kjapt

Anonymkode: d9f61...132

Okey.. har du noe link til det ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde kutta ut e-siggen momentant. 

Er hensikten din å slutte å røyke, vil jeg anbefale deg å få resept av legen din på Champix. De er veldig effektive. 

Anonymkode: d1d3b...d7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du vært uten røyk? Mange blir sånn når de går over til damp fordi da løsner alt drittet røyken har lagt igjen der. 

(Og man kan ikke få vann i lungene av esigaretter 😛 Det er ikke noe vann i juicen, så det går rett og slett ikke ann)

Vel....luften vi puster inn inneholder mye vann, så det KUNNE komme derfra😆

Anonymkode: 22f42...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er hensikten din å slutte å røyke, vil jeg anbefale deg å få resept av legen din på Champix. De er veldig effektive. 

Nei, hensikten min er å ha en erstatning som var mindre helsefarlig og som ikke stinker. Vil faktisk ikke slutte fordi det er som medisin for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke esiggen sin feil, men en må kjøpe skikkelig ejuice, ikke noe jallagreier. Har brukt esigg i 3 år, all surkling forsvant da jeg gikk fra vanlig røyk til esigg:-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(Og man kan ikke få vann i lungene av esigaretter 😛 Det er ikke noe vann i juicen, så det går rett og slett ikke ann)

Jeg sluttet først i 5 mnd, da brukte jeg ikke noe form for nikotin og merket ikke noe til noe hosting eller noe da, men jeg la på meg sykt og klarte ikke slutte å spise, så jeg begynte å røyke igjen nå i 3 mnd ca, så har jeg nå kun røyka damp i ca 2 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke esiggen sin feil, men en må kjøpe skikkelig ejuice, ikke noe jallagreier. Har brukt esigg i 3 år, all surkling forsvant da jeg gikk fra vanlig røyk til esigg:-)

Jeg kjøper ifra TV boder i Sverige. Så ikke noe jalla greier. Kjøpte også den juicen som var mest solgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper ifra TV boder i Sverige. Så ikke noe jalla greier. Kjøpte også den juicen som var mest solgt. 

Og hva er den juicen som er mest solgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange får såkalte «popcorn lungs» av el-røyk. Ville uten tvil heller forsøkt snus om du må ha nikotin. 

Anonymkode: 80c99...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er den juicen som er mest solgt?

Den heter EJUICE internasjonal med mango smak. I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 time siden, Bonusmammaen skrev:

Popcorn lungs er velkjent innen medisin: https://m.nettavisen.no/nyheter/e-sigaretter-kan-gi-popcorn-lunger/3423169193.html

Forskere er uenige så langt, men det er bare å vente å se på forsking av e-sigaretters virkning over lang tid. Jeg har selv hostet som en tulling etter noen trekk, kjennes helt feil. 

Men gjelder ikke det bare noen visse typer juicer med spesielle ingredienser ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men gjelder ikke det bare noen visse typer juicer med spesielle ingredienser ? 

Hei :) Blir så mye å skrive så jeg kopierer og limer inn her. 

Kjemisk skade på lungevevet kan forårsake popcorn lung, som kan noen andre faktorer. Selv om noen arvelige forhold kan forårsake popcorn lunge, anses det ikke som en arvelig lidelse.

Åndedrettsvern i skadelige kjemikalier, partikler eller giftstoffer kan føre til popcorn lung. Mat-aromagasser produsert under produksjon av candies, potetgull, popcorn og meieriprodukter, er store skyldige.

Andre eksempler inkluderer:

• Røyk fra industrielle eller rengjøringsmidler, som ammoniakk eller klor
  • Nitrogenoksyd, også kjent som lattergass
  • Metalliske røyk fra byggevirksomhet, som sveising
  • Industrielle luftpartikler, for eksempel komplisert støv

Andre faktorer som har vist seg å forårsake eller øke sannsynligheten for å utvikle popcorn lunge inkluderer:

• Visse virale eller bakterielle luftveisinfeksjoner
  • Ha hatt en transplantasjon
  • Immunforsvar, som reumatoid artritt og hypersensitivitetspneumonitt
  • Visse stoffer, som penicillamin, 5-fluorouracil og gull

Transplantatoperasjoner kan forårsake en tilstand som kalles graft-versus-vert-sykdom, som oppstår når kroppen avviser organtransplantasjon, spesielt etter lunge-, beinmarg- eller stamcelletransplantasjoner. Denne reaksjonen kan også føre til popcorn lung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er du så svak at du må erstatte vanlige sigaretter, med esigg? 

Anonymkode: e9d51...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...