Arabella Skrevet 9. juli 2018 #41 Skrevet 9. juli 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er helt sikkert. Har en venninne som brukte under 2 timer tur-retur i helgen. Inkludert bilde/mat/skryte-pause på toppen. Anonymkode: 3459a...e87 Hadde hun med seg et spedbarn? 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #42 Skrevet 9. juli 2018 På 8.7.2018 den 19.36, Liven_ skrev: Jeg har et barn på 8 uker. Vi bor i Stavanger og får snart besøk. Ville dere gått på preikestolen men en så liten? Ta det med ro, ta pauser /piknik underveis. Jeg er i god fysisk form. Det eneste jeg tenker på er ham. Blir ikke en sånn tur ubehagelig for ham? Blir han overstimulert? Her er ruten fra Stavanger til Preikestolen. http://preikestolen.no/hvordan-komme-seg-til-preikestolen/ Begriper ikke at det er nødvendig å spørre om dette engang. To timer til fots for godt trente frem og tilbake eller 3,8 km i ulent terreng med myrer m.m. med 330 meters stigning, hvilken tankegang er det hos foreldre som vil trekke et barn på 8 uker ut på en slik tur? I tillegg kommer timer i bil, frem og tilbake. Og dere andre som har svart i tråden, vet dere hvordan turen Stavanger / Preikestolen / Stavanger fremstår for voksne? Anonymkode: beb9c...239 2
Liven_ Skrevet 9. juli 2018 Forfatter #43 Skrevet 9. juli 2018 7 minutter siden, Arabella skrev: Hadde hun med seg et spedbarn? Ts her. Det er fryktelig offtopic. Selvfølgelig kommer det til å ta lengre tid med baby enn uten. Allikevel ikke hele dagen. Det forklarer seg selv at de som bruker 2 timer en vei kommer til å bruke lengre tid med baby enn de som klarer turen raskere uten. Det er uansett ikke det jeg lurer på. Min vurdering er hvorvidt det er safe å ta en liten baby med på tur, udnvfngig av om turen blir kort eller lang. Den kan være så lang baby trenger (pauser). Utdrag fra nettside er for såvidt irrelevant for de som har gått turen før og vet hva det går i. 1
Liven_ Skrevet 9. juli 2018 Forfatter #44 Skrevet 9. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Her er ruten fra Stavanger til Preikestolen. http://preikestolen.no/hvordan-komme-seg-til-preikestolen/ Begriper ikke at det er nødvendig å spørre om dette engang. To timer til fots for godt trente frem og tilbake eller 3,8 km i ulent terreng med myrer m.m. med 330 meters stigning, hvilken tankegang er det hos foreldre som vil trekke et barn på 8 uker ut på en slik tur? I tillegg kommer timer i bil, frem og tilbake. Og dere andre som har svart i tråden, vet dere hvordan turen Stavanger / Preikestolen / Stavanger fremstår for voksne? Anonymkode: beb9c...239 Halo! Jeg og flere av de som har svart har vært der!!! En time til fots en vei, lange pauser og rolig dag ute i naturen - ja, litt utenom det daglige, men alikevel kkke crazy vel? 2
Gjest Sisti Skrevet 9. juli 2018 #45 Skrevet 9. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Og dere andre som har svart i tråden, vet dere hvordan turen Stavanger / Preikestolen / Stavanger fremstår for voksne? Anonymkode: beb9c...239 Ja? Hva er egentlig problemet? Jeg hadde ikke gjort det selv, men det er fordi jeg synes turen er tung og jeg brukte laaang tid etter fødsel på å orke å gå i bakker. Men babyen har det sikkert fint så lenge den blir båret av mamma. Det er strengt tatt lettere å ta med en liten baby enn en ettåring, babyen veier jo mye mindre og ligger i ro. Rent bæremessig er det ikke et problem TS, at babyen bæres i flere timer!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #46 Skrevet 9. juli 2018 Igjen: det er PREIKESTOLEN! Ikke Mount Everest! Jeez, har dere som kaller det galskap noen gang vært på et ordentlig fjell uten anlagt sti/vei/trapper og uten rasteplasser hver 'nte meter??? Anonymkode: 1bc84...298 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2018 #47 Skrevet 9. juli 2018 På 8.7.2018 den 22.37, Zoey skrev: Jeg hadde ikke gjort det, og jeg er ganske avslappa med babyer og hva jeg har gjort og tatt babyene med på. Litt fordi det kan bli mye inntrykk, litt fordi den som bærer kan snuble, litt fordi babyen er såpass ung (de er ikke så sterke i nakke og armer og ved fire mnd er saken noe helt annen, samt mye inntrykk en hel dag). Man vet jo aldri hva slags dag en baby på den alderen har, og man er kanskje et godt stykke unna retrett om humør/mage skjærer seg eller barnet trenger ro og gråter seg opp. Jeg ville heller tatt mindre utflukter til utkikkspunkt, brukt barnevakt noen timer eller sendt mannen og gjestene på turen alene når babyen bare er åtte uker. Enig med deg. Jeg ser ikke helt hvorfor noen på liv og død skal ta med seg så små babyer på tur hver dag.. med det sagt, så er det jo ikke noe problem en gang i blant. Vi var på en liten topptur da vår var 10ukerish. Tok noen timer, i -10 grader. Men det gikk helt fint Anonymkode: c1c8b...ed1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #48 Skrevet 10. juli 2018 15 hours ago, Arabella said: Hadde hun med seg et spedbarn? Det er irrelevant når det er snakk om sammenlignet med anbefalt tid fra DNT. Men nei hun hadde nok ikke det, men et såpass lite barn er ikke tyngre enn hennes sekk med utstyr Anonymkode: 3459a...e87
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #49 Skrevet 10. juli 2018 15 hours ago, AnonymBruker said: Her er ruten fra Stavanger til Preikestolen. http://preikestolen.no/hvordan-komme-seg-til-preikestolen/ Begriper ikke at det er nødvendig å spørre om dette engang. To timer til fots for godt trente frem og tilbake eller 3,8 km i ulent terreng med myrer m.m. med 330 meters stigning, hvilken tankegang er det hos foreldre som vil trekke et barn på 8 uker ut på en slik tur? I tillegg kommer timer i bil, frem og tilbake. Og dere andre som har svart i tråden, vet dere hvordan turen Stavanger / Preikestolen / Stavanger fremstår for voksne? Anonymkode: beb9c...239 Jeg har gått turen ja. Og det er grunnen til at jeg ba TS se etter en annen tur. Anonymkode: 3459a...e87
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #50 Skrevet 10. juli 2018 Det er et par bratte partier der som jeg aldri i verden ville tatt sjansen på med en baby. Anonymkode: c6a67...8ce 1
Million Skrevet 10. juli 2018 #51 Skrevet 10. juli 2018 (endret) På 8.7.2018 den 22.36, AnonymBruker skrev: 24/7 utendørs? Anonymkode: bffc0...950 I svært mange land har de bæresjal til babyer, der ungene bæres rundt av mødrene dagen lang i stekende sol, f.eks. i Afrika og Sør-Amerika. Disse barna tar ikke skade av det, og et norskt barn er forhåpentligvis ikke noe mere puslete enn dem, og burde ha det helt fint i et bæresjal eller en bæresele en halv dag ute. Solhatt på hodet, lette bomullsklær og skift i sekken, og hyppige ammepauser, så burde denne turen gå helt fint. Moren skriver at hun har gått turen mange ganger før (og det er grunnen til at jeg mener hun er i stand til å bedømme dette selv), hun bor i området og er kjent med turen opp og stedet. Bare ta med barnet og gå i vei, sier jeg. Endret 10. juli 2018 av Million
Gjest Frulseth Skrevet 10. juli 2018 #52 Skrevet 10. juli 2018 Er overrasket over så mange negative svar på dette spørsmålet. Hvis du som mor er i god form, og i tillegg kjenner til ruten fra før, ser jeg ingen grunn for at dette ikke skulle bli en fin tur. Så fremt det ikke er midt på dagen i solsteken. Da både med tanke på høy temperatur, og mye folk. Jeg ble satt i bæreselen og "dratt opp" Prekestolen fra jeg var baby. Er i dag 36 år, og kan stolt si at jeg har gått opp Prekestolen minst en gang i året siden jeg ble født. Det er en flott tur. Føler du deg usikker på vei opp, er det bare å snu, og vente på de andre på Prekestolhytta😊 Kos deg på tur. Husk å ta masse bilder. Kjekt å se tilbake på når barnet ditt har blitt voksen😉
jenta7 Skrevet 10. juli 2018 #53 Skrevet 10. juli 2018 Jeg hadde ikke gjort det med en så liten baby. Hadde ventet minst til barnet er seks måneder med slike turer. Kan ikke de som er på besøk gå turen alene? Du kan kanskje vente nede. Kanskje det er en kafé i nærheten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå