Gjest Arielle ikke pålogget Skrevet 6. mars 2005 #1 Del Skrevet 6. mars 2005 Er det noen som har tips til en bra 50- års gave? Det er til mine svigerforeldre. Vi er studenter begge to, så vi har en maxpris på 2000 kr. Det kan koste opp til 4000 hvis vi spleiser med min svigerbror. Ok, da ble jo maxprisen 4000 kr... En fin gave til under 4000 kr. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arielle ikke pålogget Skrevet 6. mars 2005 #2 Del Skrevet 6. mars 2005 Glemte å si at det kan enten være en gave til dem hver, eller en gave til dem sammen. Alle tips mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tequilagirl Skrevet 6. mars 2005 #3 Del Skrevet 6. mars 2005 Hva er de interessert i da? Samler de på noe?, noe de trenger? Vil du gi en opplevelse eller en ting? Kunst er jo hyggelig å gi bort, eller et spa opphold? Hva med en dyr & god rødvin og et par fine glass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 6. mars 2005 #4 Del Skrevet 6. mars 2005 Det er det som er så vanskelig, at de har det meste de trenger, som de aller fleste har når de blir 50 år.. De vet ingenting de ønsker seg heller... Kan være både opplevelse eller ting, men en reise koster ofte mer enn 4000 kr, og det er for liten tid til å ringe og spørre de andre på gjestelisten om de vil være m på å spleise (Tenkte på det, men mannen min var så treig med å få tak i gjestelisten ) Ikke så lett dette her... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 6. mars 2005 #5 Del Skrevet 6. mars 2005 Kan jo si hva vi ga våre foreldre da de fylte 50: Mamma: 12 rødvinsglass (de trengte nye). Pappa: Lite stereoanlegg til å ha på hytta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 6. mars 2005 #6 Del Skrevet 6. mars 2005 Hva med en helg på et eller annet hotel. På fjellet kanskje. Spørs jo hva de liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 6. mars 2005 #7 Del Skrevet 6. mars 2005 Til henne: Bunadsparaply Smykkesett Til ham: Kokkekniverav god kvalitet Kniv med slire Sammen: Badekåper (sikkert behov for å bytte ut de gamle...) Billetter til teater Tja, det var da noen forslag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2005 #8 Del Skrevet 6. mars 2005 Ett maleri av en lokal kunstner. Gode hardplast kofferter hvis de liker å reise. Gavekort på noe de har ønsket seg? som f.eks at dere kjøper maling,og maler stuen de har ønsket seg malt lenge eller lignende. Forøvrig er vi nok litt gjerrige i min familie,for vi jobber og kjøper sjelden for 1000,- til dem hver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olifant Skrevet 6. mars 2005 #9 Del Skrevet 6. mars 2005 Kanskje en weekend på hotell? Finnes masse hyggelige i Norge. Og i Danmark og Sverige er det mange slott og herregårder som har gavekort på weekend opphold. Se feks www.royalclassic.dk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2005 #10 Del Skrevet 7. mars 2005 Mamma fikk smykke og øredobber i trefarget gull da hun fyllte femti, av oss jentene. Dersom de har dag omtrent samtidig, ville jeg nok gått for en opplevelse, som fex en helaften med fex en teaterforestilling, og overnatting på et fint hotell i byen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 7. mars 2005 #11 Del Skrevet 7. mars 2005 Friluftsutstyr er tingen! Kjøp medlemsskap til dem i DNT (Turforeningen) hvis de ikke har det fra før, noen kartbøker / info om fjellturer og hytter, og turutstyr. F.eks. kniv, primus, fjellsko, bukse/jakke, kompass, .... det er mye gøy å få tak i, som er kjempefine gaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arielle ikke pålogget Skrevet 7. mars 2005 #12 Del Skrevet 7. mars 2005 Dette var vanskelig gitt. Mange brae forslag her! MEN...Fjellutstyr har de i opp og i mente fra før. Tur på hotell er ikke noe særlig, fordi svigermoren min er ordfører og bor på hotell 2-3 ganger i uken noen ganger, og er litt lei av det. Hvis vi skulle sendt dem på hotell, måtte det vært en by de ikke hadde vært i før, og det kan bli dyrt siden vi bor i Nord- Norge, der det ikke akkurat er flust av byer å ta av. De bor på landet, så teater og kino og sånn blir vanskelig å kjøpe, kunst har de massevis av selv. De har kjempemasse kopper og kar og glass av alle slag, og badekåper Trenger fortsatt tips Vi pleier vanligvis ikke å kjøpe gaver i nærheten av 2000 kr engang, men vi ville gi dem noe spesielt siden de blir 50 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 8. mars 2005 #13 Del Skrevet 8. mars 2005 Da pappa ble 50 gjorde jeg og søsknene mine følgende: Vi leide et videokamera, og filmet oss selv mens vi sang og spilte en sang han pleide å synge i dusjen under hele oppveksten vår. (Vi laget ny tekst) I vår familie har vi aldri hatt videokamera eller tatt opp film med oss selv på, så dette var ganske unikt. Utover festen på kvelden tok vi opp mye, dansing, taler, filmet maten etc, og likeens på den store frokosten dagen etter. Litt utpå formiddagen ovverrekte vi ham gaven, altså den ferdige videokassetten. Kjempeamatørmessige opptak men gøy å ha likevel (håper jeg han synes, da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. mars 2005 #14 Del Skrevet 8. mars 2005 Gi dem en opplevelse. De fleste har stort sett nok ting når man begynner å bli såpass "voksne". Skjønner at spa-opphold el. kan bli vanskelig - men finnes det ikke noen "kurbad" el. på andre siden av grensen da?? Eller en storby-weekend i Sverige/Finland/Russland med avreise fra der de bor. Ellers er jo feks. en video med minner noe som alltid er vellykket. Har dere gamle 8mm filmer kan de spilles over til video - og sett gjerne sammen med nyere ting av barn/barnebarn etc. Eller lag en fantastisk kurv med alt mulig godt fra den lekreste luksusmat til champagne/vin etc. så de virkelig kan bare kose seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 8. mars 2005 #15 Del Skrevet 8. mars 2005 Da prøver jeg igjen med noen forslag: Gassgrill Hagemøbler Terrassevarmer Ny inngangsdør (hvis den gamle er slitt) Teppe til stua Abonnement på blad Ettbinds leksikon, kan jo hende det gamle de har er litt utgått? Andre bøker, en hel bokserie, kanskje. Astri Lindgrens samlede, som de kan lese for even. barnebarn...? Penger til et godt formål, der de lager et diplom/aksjebrev eller lignende Et lass med ved hvis de har peis... Alkohol Vinkarafler Sølvtøy Kompostbinge Postkasse (finnes mange fine, t.o.m med varslingssystem når posten er kommet...) Gavekort på klesbutikk (et orførerpar trenger vel representasjonstøy...) Fine ute-fakler Nei, nå kommer jeg ikke på noe mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå