AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Hei! Jeg har jobbet for å gå ned 15-20 kg de siste 2-3mnd. Men har blitt veldig demotivert av vekten, den går seeeent nedover. Men nå passer jeg klær som jeg overhode ikke fikk på meg, når jeg kun veide ca 3kg mer. Nå veier jeg ca 80kg, jeg må ned til 68kg innen september pga en operasjon. Fikk streng beskjed av lege og sykehuset. Jeg trodde jeg skulle klare det da jeg hadde godt tid, men nå begynner tiden å renne ut. Det kan ikke være muskler, for det er begrenset for aktivitet etter skade (derfor jeg skal opereres) er det mulig at kg’ne henger litt etter ? At jeg plutselig kan miste mye over kort tid? Har noen erfaring med det? Anonymkode: c2537...2b4
jenny_d_b Skrevet 8. juli 2018 #2 Skrevet 8. juli 2018 Det er ingen grunn til å bli demotivert, vekta kan "lyve" litt - at du har blitt smalere og får plass til andre klær, viser jo at du er på god vei! Men når det gjelder ditt konkrete spørsmål - man KAN gå ned veldig mye raskt (da jeg slutta å drikke 3-4 glass saft hver dag etter skolen, raste jeg vel ned rundt fem kilo på en måned), men det er ikke så "normalt" og heller ikke anbefalt. Om vekta står stille kan det tyde på at du enten har fått mer muskler (selv om du sier du ikke tror det), eller at du "lurer" deg ved selv og har beholdt en eller annen gjenstridig uvane. Ting jeg fort kan glemme hvor mye kalorier det er i, er ost (type 10 gram manchego osv. har 40 kalorier i seg), sjokolade (40-50 kalorier PER bit), olivenolje (over 800 kcal per 100g) og lignende. Da kan man fort bruke litt mer av dette enn man trenger.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #3 Skrevet 10. juli 2018 Takk for svar! ingen flere som hsr peiling ? Anonymkode: c2537...2b4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #4 Skrevet 10. juli 2018 Hallooo, jeg vet det er vanskelig å gå ned i vekt, men når du har "fått streng fra lege og sykehus" så bør jo det være mer en god nok motivasjon. Når det er helsen din det gjelder. Bruk alt du har av selvdisiplin. Selv gikk jeg ned 10 kg på en måned (fra 65 til 55 kg) ved å spise litt under det det er lov å skrive her når det gjelder kcal inntak. Jeg var veldig streng med meg selv og hadde null utskeielser på den måneden, men jeg sultet meg ikke. Vil ikke anbefale et så raskt vekttap når man allerede veier lite, men nevner det bare her for å vise at det er fullt mulig Anonymkode: e7e44...ba6 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #5 Skrevet 10. juli 2018 Har du lagt på deg muskler vil du miste fettprosent. Så du kan ha snevret inn midjen, men fått mer muskler på armer. For eks. Muskelr veier mer enn fett. Om du trener mye vil vekten gå ned saktere fordi du legger på deg muskler og mister fett. Det er ikke negativt, det betyr at du får bedre former på kroppen Anonymkode: 14a34...0ca
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2018 #6 Skrevet 11. juli 2018 22 hours ago, AnonymBruker said: Hallooo, jeg vet det er vanskelig å gå ned i vekt, men når du har "fått streng fra lege og sykehus" så bør jo det være mer en god nok motivasjon. Når det er helsen din det gjelder. Bruk alt du har av selvdisiplin. Selv gikk jeg ned 10 kg på en måned (fra 65 til 55 kg) ved å spise litt under det det er lov å skrive her når det gjelder kcal inntak. Jeg var veldig streng med meg selv og hadde null utskeielser på den måneden, men jeg sultet meg ikke. Vil ikke anbefale et så raskt vekttap når man allerede veier lite, men nevner det bare her for å vise at det er fullt mulig Anonymkode: e7e44...ba6 Men hvor mye trente du?! 10kg fra 65-55 på en mnd er jo litt ekstremt (bra jobba!) men det er jo hardere jo mindre en er.. regner med at du er «normal høy» Anonymkode: c2537...2b4
Calypso Skrevet 11. juli 2018 #7 Skrevet 11. juli 2018 På 10.7.2018 den 14.34, AnonymBruker skrev: Hallooo, jeg vet det er vanskelig å gå ned i vekt, men når du har "fått streng fra lege og sykehus" så bør jo det være mer en god nok motivasjon. Når det er helsen din det gjelder. Bruk alt du har av selvdisiplin. Anonymkode: e7e44...ba6 Du bør være klar over at folk har forskjellige kropper når det kommer til vektnedgang, jeg sliter veldig selv men en av grunnene er fordi jeg har problemer med stoffskiftet, en annen grunn at jeg har "fucket opp" forbrenningen min fordi jeg har hatt perioder hvor jeg nesten ikke har spist og da hjelper det ikke at jeg har nok av selvdisiplin... så selv om ting gikk greit for deg så betyr ikke det at du har fasitsvaret og at det er like lett for alle. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå