AndreaE Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Hei! Jeg og samboer er et par på 24-26 år som bor på Kampen i Oslo (et rolig område litt utenfor sentrum). Vi har en 60 kvm leilighet som vi akkurat har flyttet til - og nå ønsker vi hund. Vi har tenkt mye på rasen nova scotia duck tolling retriever, men jeg spekulerer også i om Eurasier kan være et fint valg. Vi er i mye aktivitet og går lange turer hver dag, så det må være en hund som liker å gå tur. Noen som har erfaring med disse hundene evt foreslår en annen rase? Vi vi helst ha en hund med god pels og som er mellomstor og kan trenes opp. Et stort pluss om den liker å bade og. 😍
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #3 Skrevet 8. juli 2018 Eventuelt FOD gården? Er jo ikke lange stykke fra dere Anonymkode: 36435...699
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #4 Skrevet 8. juli 2018 Du skriver ikke så veldig mye om dere skal bruke hunden til noe bortsett fra å gå tur. Kanskje en engelsk cocker spaniel. Anonymkode: e5f39...7fd
Oddy Skrevet 8. juli 2018 #5 Skrevet 8. juli 2018 (endret) Pembroke welsh corgi - Veldig lett å lære opp - Mener de fleste liker å bade - Tykk pels Endret 8. juli 2018 av Oddy
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #6 Skrevet 8. juli 2018 Nova Scotia Duck Tolling Retriever er som ja en retriver, godlynt, glad, omgjengelig, intelligent, glad i å bade og elsker å gå på tur. I forhold til Eurasier tenker jeg at Retriveren er en mer lett-trent hund og også ikke minst, en hund som en kan ha løs uten at det skremmer folk, ingen blir redd av en godslig retriver liksom. Eurasieren kjenner jeg ikke så godt til, men har hørt at den kan være tøffere å trene, og også, det med innkalling kan være problematisk, den vil helst bare stikke av. Men ja, viktigste kriteria for valg av hund er å å spørre seg selv hvor mye tur en går og mental trening man kan gi, men det ser ut som du vet TS Anonymkode: 674a7...639 1
AndreaE Skrevet 8. juli 2018 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2018 1 hour ago, Oddy said: Pembroke welsh corgi - Veldig lett å lære opp - Mener de fleste liker å bade - Tykk pels Vi skal trene den opp i agility og ta den med på fjellturer. Samt daglig kaste og løpe trening 🙂 Vi vil ha en lykkelig hund og er klar over jobben det medfører!! 🙂
AndreaE Skrevet 8. juli 2018 Forfatter #8 Skrevet 8. juli 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Eventuelt FOD gården? Er jo ikke lange stykke fra dere Anonymkode: 36435...699 Vi har tenkt på det, vi drar nok en tur dit. Men vi vil i utgangspunktet ha en valp som vi kan trene opp helt fra grunnen av.
AndreaE Skrevet 8. juli 2018 Forfatter #9 Skrevet 8. juli 2018 2 hours ago, Mr. Kilmister said: En pomeranien😂 😂
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #10 Skrevet 8. juli 2018 Lhasa apso! Litt pelsstell, men holder man den kortklippet er det minimalt, og den røyter ikke. Utrolig flott personlighet, og veldig lettlært. Også en veldig sunn og frisk rase. Ikke la deg lure av størrelsen! De kan gå krevende fjellturer, og har stor utholdenhet. Men passer likevel fint i leilighet, for selv om de lett kan gå lange turer har de ikke behov for det hver dag, og de er svært bedagelige og behagelige når de er hjemme. Anonymkode: b2368...885 1
AndreaE Skrevet 8. juli 2018 Forfatter #11 Skrevet 8. juli 2018 27 minutter siden, AnonymBruker said: Lhasa apso! Litt pelsstell, men holder man den kortklippet er det minimalt, og den røyter ikke. Utrolig flott personlighet, og veldig lettlært. Også en veldig sunn og frisk rase. Ikke la deg lure av størrelsen! De kan gå krevende fjellturer, og har stor utholdenhet. Men passer likevel fint i leilighet, for selv om de lett kan gå lange turer har de ikke behov for det hver dag, og de er svært bedagelige og behagelige når de er hjemme. Anonymkode: b2368...885 Den var søt! Takk for tips, jeg skal gjøre litt research på denne rasen! Jeg merker jeg blir mer og mer dratt mot toller, men jeg vil ikke ta noen forhastede avgjørelser.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #12 Skrevet 8. juli 2018 3 timer siden, AndreaE skrev: Hei! Jeg og samboer er et par på 24-26 år som bor på Kampen i Oslo (et rolig område litt utenfor sentrum). Vi har en 60 kvm leilighet som vi akkurat har flyttet til - og nå ønsker vi hund. Vi har tenkt mye på rasen nova scotia duck tolling retriever, men jeg spekulerer også i om Eurasier kan være et fint valg. Vi er i mye aktivitet og går lange turer hver dag, så det må være en hund som liker å gå tur. Noen som har erfaring med disse hundene evt foreslår en annen rase? Vi vi helst ha en hund med god pels og som er mellomstor og kan trenes opp. Et stort pluss om den liker å bade og. 😍 Dette må du avgjøre basert på tid og interesser. En hund lever leeenge.. Anonymkode: f9b2f...ed6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #14 Skrevet 8. juli 2018 Har en klein spitz, vi går lange turer sammen Anonymkode: 0281a...701 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå