Gå til innhold

Hvordan reservere sete med sas?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bestilt flyreise med sas men fikk ikke opp noe valg omgå velge sete. Det står at jeg må logge inn for å kunne reservere sete (mot betaling selvfølgelig og det er greit) men finner ingensted hvor det er noe valg av sete! Blir så frustrert. Har forsøkt å ringe men det var 76 minutter ventetid. ...

Anonymkode: a2e91...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor skal du? Mange flygninger har bare fritt valg, altså at du setter deg der hvor du vil når du kommer om bord. Pleier ofte å være tilfelle på innenlandsflygninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Hvor skal du? Mange flygninger har bare fritt valg, altså at du setter deg der hvor du vil når du kommer om bord. Pleier ofte å være tilfelle på innenlandsflygninger. 

Er utenlands. Norden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er utenlands. Norden.

Lenge siden jeg har tatt turen til Sverige eller Danmark, men godt mulig at du ikke kan reservere her heller. 

Men uansett så ville jeg heller sendt dem epost eller chattet med dem i stedet for å vente på telefonen i over en time. Men lurer på om de har slik tilbakeringingsfunksjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Mange år siden SAS hadde free seating. 

Merkelig at TS ikke finner dette, for det skal være tilgjengelig.

Men når det er sagt SAS er beryktet for at folk ikke for plassene de har reservert. Av den enkle grunn at SAS har veldig mange modeller, har vel 5 forskjellige modeller av 737. I tillegg til dette har mange av modellene forskjellig konfigurasjon selv om det er samme modell. Når jeg snakker modell her så er for eks 737-800 en modell mens 737-700 en annen modell.

Og så er saken at da du reserverer sete så er flygningen satt opp med en modell med en setekonfigurasjon, og så blir den plutselig byttet enten modell eller konfigurasjon. Og da gjøres setefordelingen på nytt av digitale systemer, og disse ser ikke hva folk i utgangspunktet har reservert. Så plutselig får du et mittsete i stedenfor valgte vindus eller midtgangsete. Eller familie/venner blir piuttselig splittet. Dette kan skje flere ganger, til og med etter at du har kommet til flyplassen, sjekket inn fått og fått boardingpass. I det du skal gå ombord piper det og vips har du fått en helt annen plass en det du hadde da BP ble skrevet ut.

Dette er viktigste grunn til at jeg stort sett holder meg så langt som mulig unna SAS når jeg skal ut og fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, Kjetil E skrev:

Mange år siden SAS hadde free seating. 

Merkelig at TS ikke finner dette, for det skal være tilgjengelig.

Men når det er sagt SAS er beryktet for at folk ikke for plassene de har reservert. Av den enkle grunn at SAS har veldig mange modeller, har vel 5 forskjellige modeller av 737. I tillegg til dette har mange av modellene forskjellig konfigurasjon selv om det er samme modell. Når jeg snakker modell her så er for eks 737-800 en modell mens 737-700 en annen modell.

Og så er saken at da du reserverer sete så er flygningen satt opp med en modell med en setekonfigurasjon, og så blir den plutselig byttet enten modell eller konfigurasjon. Og da gjøres setefordelingen på nytt av digitale systemer, og disse ser ikke hva folk i utgangspunktet har reservert. Så plutselig får du et mittsete i stedenfor valgte vindus eller midtgangsete. Eller familie/venner blir piuttselig splittet. Dette kan skje flere ganger, til og med etter at du har kommet til flyplassen, sjekket inn fått og fått boardingpass. I det du skal gå ombord piper det og vips har du fått en helt annen plass en det du hadde da BP ble skrevet ut.

Dette er viktigste grunn til at jeg stort sett holder meg så langt som mulig unna SAS når jeg skal ut og fly.

Jeg har forsøkt med både mobil og data for å se om det er noe jeg misser. Jeg får opp Velg ditt sete; bestill ditt sete her. Jeg trykker på den linken og får beskjed om å logge inn for å se bestillingen min. Jeg logger inn og får opp detaljene for reisen min men absolutt ingen valg om å kunne reservere sete. Jeg scroller i hytt og pine og trykker på alt som kan trykkes på men ingen ting fører meg noe nærmere å kunne reservere ett sete. Utrolig irriterende! Har ikke reist med sas selv på evigheter og jeg synes å huske hvorfor nå......

Utrolig kjipt opplegg de kjører når man betaler for denne varen (om man i det hele tatt får til å reservere da...). Jeg ønsker svært gjerne å sitte ved midtgangen siden jeg skal fly med en baby. Skrekk og gru om jeg må sitte i midten  eller vinduet! Og det blir kjipt for de andre reisende også som må reise seg i tide og utide for å slippe oss forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du logger inn, og går på "dine bestillinger" så kommer det opp at du kan legge til tilleggstjenester til den aktuelle strekningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forsøkt med både mobil og data for å se om det er noe jeg misser. Jeg får opp Velg ditt sete; bestill ditt sete her. Jeg trykker på den linken og får beskjed om å logge inn for å se bestillingen min. Jeg logger inn og får opp detaljene for reisen min men absolutt ingen valg om å kunne reservere sete. Jeg scroller i hytt og pine og trykker på alt som kan trykkes på men ingen ting fører meg noe nærmere å kunne reservere ett sete. Utrolig irriterende! Har ikke reist med sas selv på evigheter og jeg synes å huske hvorfor nå......

Utrolig kjipt opplegg de kjører når man betaler for denne varen (om man i det hele tatt får til å reservere da...). Jeg ønsker svært gjerne å sitte ved midtgangen siden jeg skal fly med en baby. Skrekk og gru om jeg må sitte i midten  eller vinduet! Og det blir kjipt for de andre reisende også som må reise seg i tide og utide for å slippe oss forbi.

Beklager, har ikke selv fløyet med SAS siden før det var mulig å reservere sete på forhånd, så da kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Når du logger inn, og går på "dine bestillinger" så kommer det opp at du kan legge til tilleggstjenester til den aktuelle strekningen. 

Ja man skulle jo tro det men det dukker altså ikke opp til meg... eller så er både jeg og mannen min blind på begge øynene. Har logget inn flere ganger og ser ikke at jeg kan legge til noe som helst på reisen.

Kan det være fordi reisen flys av flybe og etter mellomlandingen så flyr vi videre med cityjet? 

Eneste valgmuligheten jeg får er å legge til bagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsøkt på classic.sas.no? Ofte mye tull med de nye sidene.

Anonymkode: e81cc...90f

Du er en KNUPP!! Endelig gikk det an å reservere sete 😁

De nye nettsidene til SAS er rævva for å si det mildt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du er en KNUPP!! Endelig gikk det an å reservere sete 😁

De nye nettsidene til SAS er rævva for å si det mildt..

Så bra! :) Ja, helt enig. Er vel derfor de fortsatt holder de gamle sidene oppe, vi som flyr mye med SAS kjenner til denne muligheten her når de nye blir bare rot. :)

Anonymkode: e81cc...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan jo være nettleseren din som ikke viste disse funksjonene, og dermed ikke direkte SAS sin feil. Bruk IE, så burde dette gå greit. 

Anonymkode: c7038...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være nettleseren din som ikke viste disse funksjonene, og dermed ikke direkte SAS sin feil. Bruk IE, så burde dette gå greit. 

Jeg forsøkte med mobilen min, mannen sin datamaskin og svigermors datamaskin. Har hørt flere har klaget på de nye nettsidene til SAS så det er vel en grunn til at de har beholdt de gamle i tillegg vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsøkte med mobilen min, mannen sin datamaskin og svigermors datamaskin. Har hørt flere har klaget på de nye nettsidene til SAS så det er vel en grunn til at de har beholdt de gamle i tillegg vil jeg tro.

Ja, men var det IE (Internet Explorer) du brukte på alle dem, eller var det Chrome, Firefox, Opera o. l. De fleste app'er fungerer på IE, fordi den er mest utbredt, men kan ha ulike issues på andre nettlesere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...