Gå til innhold

Forelsket i mann i forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

OK, så da har jeg altså falt for en fyr i forhold.. Kjent han veldig lenge og alltid vært interessert uten å gjøre noe med den saken, og det har visst gått begge veier i årevis har jeg funnet ut nå. Begynte kanskje å tråkke mer og mer over grensene med små skritt for et år siden. Mest på hans initiativ. Vi har holdt relasjonen til et minimum fysisk, men emosjonelt har det eskalert nå. Er jeg som har holdt mest tilbake på begge deler, men kjenner jeg mister mer og mer kontroll og begynner å bli forelsket. 

Han er litt i tenkeboksen på forholdet, og det er ikke bare noe han sier. Det er virkelig noe sterkt gjensidig mellom oss. Jeg har sagt at han først må gjøre det slutt hjemme, og da fordi det er noe som burde være slutt uavhengig av meg, ikke kun fordi han er betatt av meg.

Men forholdet er nok ikke så dårlig at det hadde tatt slutt uten min "hjelp"... Altså at vi må finne ut av oss to før han eventuelt tar det store steget. Så jeg føler jeg er litt i limbo nå, vil ikke ha en affære med en i forhold, samtidig som det er det jeg må gjøre dersom det skal bli oss en dag. Men det føles så risikabelt, både det stygge med den handlingen og ikke minst at det jo typisk ender med at han blir hos henne til slutt når alt kommer til alt.

Noen som har opplevd det samme, hva gjorde dere?

Jeg vet jo egentlig hva folk vil svare her, at det bare er å drite i det, men trenger kanskje høre det også. Eventuelt er det kanskje flere nyanser her. Hører gjerne andres meninger og erfaringer iallfall, sitter litt alene med grublingen min nå 💔

Anonymkode: af816...8a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, som en som har vært i kjærestens hans situasjon så vil jeg bare si ligg unna, ligg langt unna. Det finnes ikke nyanser her, dette er en situasjon hvor jeg mener det er ganske så svart/hvitt. Du sier dere begynte å tråkke så smått over grensene for et helt år siden, og han har fortsatt ikke tatt et valg? Han er opptatt, ta valget for ham, ligg unna. 

Anonymkode: 03676...060

• Liker 7
Skrevet

Vil du virkelig ha en mann som gjør noe slikt? Helt ærlig? Blir dere sammen, kommer du alltid til å lure på om han har et nytt "prosjekt" på gang, hvis dere har en dårlig periode.

Det er to typer menn: de som har sterk moral, ærlighet og samvittighet - de som holder ord og tenker på de rundt seg. Og så har du de som tenker mest på seg selv.

Det triste er vel hvis han gjør det samme mot deg senere. Da har du liksom ingenting du skulle ha sagt, for du har jo vært med på det selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ha litt klasse. Vil han virkelig ha deg, slår han opp med dama først. Er ikke slik at han bare kan "prøvekjøre" deg, for så å falle tilbake til kjæresten. Don't be the other woman. 

Anonymkode: 1085f...2f3

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Det er faktisk ikke nødvendigvis sånn at han kommer til å være utro mot deg i fremtiden dersom dere blir sammen. Alle forhold er forskjellige, og å være utro er ikke en personlig egenskap eller noe man ikke kan endre på. Det er bare en myte at man alltid er utro i alle forhold.

Dog vil jeg nok si at han helt klart har hatt stor nok sjanse til å avslutte det eksisterende forholdet, og det at han ikke avslutter betyr ikke at du må være med på å tråkke over stadig flere grenser. Jeg mener at han får klare å ta et valg basert på det dere har gjort så langt, og hvis han ikke klarer det ser jeg ingen grunn til at du skal fortsette. 

Gjest ilsep
Skrevet

Han er nok ikke så interessert nei. Ellers hadde han vært ute av det forholdet for lenge siden.

Skrevet (endret)

Så lenge du synes det et helt i orden at han bedrar deg i fremtiden, så er det jo bare å kjøre på.

Jeg skjønner ikke at dere klarer å stole på sånne folk.

Aldri i livet om jeg ville involvert meg med en som er i ett forhold. Om det hadde kommet for en dag etter flere treff med han, så hadde det blitt slutt med en gang. Jeg hadde også informert dama hans om det for å gjøre henne oppmerksom på hvilken drittsekk han er.

Endret av EvaLena
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, EvaLena skrev:

Så lenge du synes det et helt i orden at han bedrar deg i fremtiden, så er det jo bare å kjøre på.

Jeg skjønner ikke at dere klarer å stole på sånne folk.

Aldri i livet om jeg ville involvert meg med en som er i ett forhold. Om det hadde kommet for en dag etter flere treff med han, så hadde det blitt slutt med en gang. Jeg hadde også informert dama hans om det for å gjøre henne oppmerksom på hvilken drittsekk han er.

Ikke alltid. Det ER ikke alltid sånn at selv om noen har vært utro i et annet forhold så må det være sånn at de vil være det i nytt forhold også. Livet er ikke alltid svart/hvitt. 

Det er heller ikke nødvendigvis sant at et forhold som startet med utroskap ender i utroskap. 

TS: Jeg tenker at her er det lurest å kutte kontakten med denne mannen. Gi han klar beskjed om at du vil ha han, men bare dersom han har gått fra kona først. Gjør han ikke det så er det nok best å trekke seg unna. 

Anonymkode: 26405...1b3

AnonymBruker
Skrevet

Broren min hadde ei dame som deg. Han valge den nye og de fikk første barn etter 11 mnd og er gift og veletablerte på 9. året nå. Har aldri sett han så forelsket og lykkelig noen gang.

Det hender faktisk at det handler om kjærlifhet og kjemi, ikke utroskap. 

Anonymkode: 9322a...e02

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Broren min hadde ei dame som deg. Han valge den nye og de fikk første barn etter 11 mnd og er gift og veletablerte på 9. året nå. Har aldri sett han så forelsket og lykkelig noen gang.

Så lenge de innleder ett forhold FØR de gjør slutt med den første så er det utroskap uansett hvordan du vender og vrir på det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 8.7.2018 den 15.35, Overrasket skrev:

Det er faktisk ikke nødvendigvis sånn at han kommer til å være utro mot deg i fremtiden dersom dere blir sammen. Alle forhold er forskjellige, og å være utro er ikke en personlig egenskap eller noe man ikke kan endre på. Det er bare en myte at man alltid er utro i alle forhold.

Dog vil jeg nok si at han helt klart har hatt stor nok sjanse til å avslutte det eksisterende forholdet, og det at han ikke avslutter betyr ikke at du må være med på å tråkke over stadig flere grenser. Jeg mener at han får klare å ta et valg basert på det dere har gjort så langt, og hvis han ikke klarer det ser jeg ingen grunn til at du skal fortsette. 

På 8.7.2018 den 16.00, ilsep skrev:

Han er nok ikke så interessert nei. Ellers hadde han vært ute av det forholdet for lenge siden.

Jeg har kanskje ordlagt meg feil. Med små skritt så mener jeg SMÅ skritt. Litt øyenkontakt, ha god kjemi som begge har merket, så har han sagt han liker meg noen ganger men uten at det var veldig "dypt", og vi har klint og tafset litt i fylla. Med veldig lange mellomrom over dette året, da vi bare har møttes sjelden og tilfeldig via venner og ingen har tatt initiativ til noe mer møter, ikke ringt eller tekstet (før i det siste) eller hatt noen form for affære. Jeg har datet andre, jeg har avvist han seksuelt og bare sagt at vi kan gå på en date hvis han blir singel en dag men om det blir oss vet jeg jo ikke. Holder det ikke mot han at han ikke brøt opp et langt samboerskap, solgte huset og delte bestikket så fort han tenkte tanken at jeg var spennende, hadde ikke vært mange forhold i verden om det var alt som skulle til.

Det er jo det som er litt kjernen i dilemmaet her, dersom jeg avviser han blankt og vi avslutter kontakt, aldri flørter, aldri har sex, aldri snakker om følelsene våre for hverandre eller våre håp og drømmer for livet eller hva det nå skal være, så kommer vi heller ikke til å bli noe, og da kommer han heller aldri til å bryte opp et samboerskap og ødelegge et annet menneske fordi han er ulykkelig forelsket i det som kanskje bare er en fantasi. Alle kan være enige om at overlapping er umoralsk og stygt, samtidig skjønner jeg det litt nå.. Dersom det er en annen person som er hovedgrunnen til at man går fra eksisterende forhold, så skal du være bombesikker på at det er den rette liksom, du gambler ikke med sånt.

Men er litt enig med deg @Overrasket, som sagt har det eskalert veldig i det siste, han begynner å få litt å gå på.. men ikke nok føler jeg, og jeg skjønner godt at han utsetter dilemmaet sitt og vil utforske med meg på si. Kanskje vi ikke hadde fungert som et par engang, who knows. Er derfor jeg føler veldig på det om dagen, før har det ikke vært noe stress eller dilemma med at vi hadde en flørt eller kjemi, men NÅ har det nådd det punktet hvor jeg faktisk må bestemme meg for om jeg skal lukke den døra eller om jeg skal følge hjertet og risikere at det blir knust i tusen biter. Føler jeg står på kanten av et stup egentlig. Sier kanskje seg selv at man ikke skal hoppe da 

AnonymBruker
Skrevet
På 8.7.2018 den 15.33, AnonymBruker skrev:

Ha litt klasse. Vil han virkelig ha deg, slår han opp med dama først. Er ikke slik at han bare kan "prøvekjøre" deg, for så å falle tilbake til kjæresten. Don't be the other woman. 

Anonymkode: 1085f...2f3

På 8.7.2018 den 16.21, AnonymBruker skrev:

Ikke alltid. Det ER ikke alltid sånn at selv om noen har vært utro i et annet forhold så må det være sånn at de vil være det i nytt forhold også. Livet er ikke alltid svart/hvitt. 

Det er heller ikke nødvendigvis sant at et forhold som startet med utroskap ender i utroskap. 

TS: Jeg tenker at her er det lurest å kutte kontakten med denne mannen. Gi han klar beskjed om at du vil ha han, men bare dersom han har gått fra kona først. Gjør han ikke det så er det nok best å trekke seg unna. 

Anonymkode: 26405...1b3

Dere to over har nok rett..

På 8.7.2018 den 16.29, AnonymBruker skrev:

...samtidig kan du også ha rett.

Det er en del som blir sammen ganske unge, og så bare slurer og går det på en måte og det skal litt til å få opp øynene for at selv om hun var den rette da og har vært en man har bygget noe med og som er en del av livet og en man selvsagt elsker, så er det kanskje noen andre som er rette nå og som hadde gjort deg lykkeligere de neste årene av ditt liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...