AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 hei, jeg tenker å skaffe hund men er litt usikker på hvilken vi bør gå for, barna er 4 og 3 år gamle. Vil ha en liten til mellom stor hund og en som ikke trenger så mye pelsstell og som ikke krever mye mosjon, alle hunder trenger så klart turer men vet at det er noen raser som trenger mer enn andre. Noen som har noen forslag til hvilken jeg bør gå for? Anonymkode: 9d592...860
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #2 Skrevet 8. juli 2018 Har noen av dere voksne hatt hund før? Anonymkode: e8f13...206
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #3 Skrevet 8. juli 2018 Her er det jo mange faktorer som spille inn andre enn de du nevner. Har dere erfaring med hund? Har dere hus eller elilighet? Har dere hage hunden kan være ute i? Kan hunden bjeffe eller forstyrrer det naboene? Skal den være allergivennlig? Har dere andre dyr? Hva er mye mosjon? For noen folk er 1 time om dagen mye, for andre er det lite. Reiser dere mye så den å kunne få plass i flykabinen eller er det uaktuell problemstilling? Vil type hund ha noe å si for om dere får pass når det trengs? Kan det være en hund som vokter? Skal hunden være lett å trene? Hvor mye må hunden være alene hjemme? Og ikke minst, hvorfor ønsker dere hund? Anonymkode: a5e56...8d4 6
Anonymu Skrevet 8. juli 2018 #4 Skrevet 8. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har noen av dere voksne hatt hund før? Anonymkode: e8f13...206 Jeg er vokst opp med hund men aldri eid min egen hund
Portvinpiken Skrevet 8. juli 2018 #5 Skrevet 8. juli 2018 Jeg blir ikke sånn kjempeimponert over overskriften "skaffe hund til familien". Ville snudd spørsmålet til: hva kan vi tilby en hund hos oss? Og naturligvis tenkt over hva dere kan tilby av tid og omsorg. Men relativt unge barn må dere også være forberedt på å lære barna om hvordan de skal omgås hunden. Anbefaler boken Barn og hund. Den er super!https://www.bokkilden.no/hunder-som-kjaeledyr/barn-og-hund-dagmar-cutka/produkt.do?produktId=4849480 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #6 Skrevet 8. juli 2018 Jeg ville ventet til barna var i skolealder, så små barn og hund er i utgangspunktet en dårlig match. Barna er for små til å hjelpe til med hunden og den vil ha behov for andre aktiviteter enn det barna har, så det blir litt dobbelt opp for dere voksne. Hvis dere går for å skaffe dere hund er du på rett spor ved å finne en som ikke er så krevende. Har ingen forslag til raser siden jeg er motsatt og vil gå masse tur, men du får google lavenergihunder, familiehunder og selskapshunder. Anonymkode: 455d7...3e6
Julie Skrevet 8. juli 2018 #7 Skrevet 8. juli 2018 For både din,ungenes og hunden sin del: vent til barna blir større. Oppriktig velment råd. Og en liten bønn før dere ev kjøper hund: sjekk barna for allergi FØR kjøp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå