AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #1 Skrevet 8. juli 2018 Hva tenker dere om dem som dere plaget fortsatt sliter etter dette? Har dere dårlig samvittighet? Eller skylder dere på gruppepress eller at man ikke viste bedre som 16-åringer? Anonymkode: 7f65a...705 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #2 Skrevet 8. juli 2018 Det tenker jeg ikke på i det hele tatt fordi det har ingenting med hvem jeg er i dag å gjøre. Jeg har helt normal empati og behandler folk ordentlig og med respekt i dag. Jeg har ikke dårlig samvittighet for jeg var et barn uten forståelse for konsekvenser av egne handlinger. Anonymkode: aca68...390 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #3 Skrevet 8. juli 2018 Jeg ville vært forundret om hun som mobbet meg ikke tenker noe mer på dette i dag og ikke har dårlig samvittighet eller skammer seg for det som ble gjort. Når du som 15-åring oppretter mange falske profiler på internett, også stjeler andres identitet ved å utgi seg for å være dem, for så å skrive stygge meldinger til meg. Jeg ville iallefall ha skammet meg til den dagen jeg døde. Anonymkode: 76351...f74 31
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 8. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tenker jeg ikke på i det hele tatt fordi det har ingenting med hvem jeg er i dag å gjøre. Jeg har helt normal empati og behandler folk ordentlig og med respekt i dag. Jeg har ikke dårlig samvittighet for jeg var et barn uten forståelse for konsekvenser av egne handlinger. Anonymkode: aca68...390 Du mener du er en annen person i dag, enn du var som barn. Det ville også mobbeofferet ditt vært om h*n hadde hatt en annen barndom. De fleste mobbeofre sliter, i større eller mindre grad, i voksenlivet som følge av mobbing i barn-/ungdommmen. At du ikke har dårlig samvittighet for dette, tyder på at du absolutt ikke har normal empati, sev i dag. Anonymkode: 80f8b...47e 77
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 Populært innlegg #5 Skrevet 8. juli 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tenker jeg ikke på i det hele tatt fordi det har ingenting med hvem jeg er i dag å gjøre. Jeg har helt normal empati og behandler folk ordentlig og med respekt i dag. Jeg har ikke dårlig samvittighet for jeg var et barn uten forståelse for konsekvenser av egne handlinger. Anonymkode: aca68...390 I tenårene visste du bedre. Tenåringer vet at de mobber. Anonymkode: fe718...725 52
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #6 Skrevet 8. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener du er en annen person i dag, enn du var som barn. Det ville også mobbeofferet ditt vært om h*n hadde hatt en annen barndom. De fleste mobbeofre sliter, i større eller mindre grad, i voksenlivet som følge av mobbing i barn-/ungdommmen. At du ikke har dårlig samvittighet for dette, tyder på at du absolutt ikke har normal empati, sev i dag. Anonymkode: 80f8b...47e Jeg kan ikke ha dårlig samvittighet for noe jeg ikke forsto konsekvensene av. Hva godt gjør det noen at jeg skal gå rundt å skamme meg for noe jeg gjorde som 13-15 åring når det ligger 20 år bak i tid. Hvorfor skal 2 år som tenåring definere meg som person i de 20 årene som har gått? Anonymkode: aca68...390 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #7 Skrevet 8. juli 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tenker jeg ikke på i det hele tatt fordi det har ingenting med hvem jeg er i dag å gjøre. Jeg har helt normal empati og behandler folk ordentlig og med respekt i dag. Jeg har ikke dårlig samvittighet for jeg var et barn uten forståelse for konsekvenser av egne handlinger. Anonymkode: aca68...390 Du var et mindre begavet barn, eller lite empatisk? Du forsto ikke at en annen fikk vondt av det du gjorde/sa, eller så brydde du deg ikke? Anonymkode: 41ca9...9fa 47
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #8 Skrevet 8. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du var et mindre begavet barn, eller lite empatisk? Du forsto ikke at en annen fikk vondt av det du gjorde/sa, eller så brydde du deg ikke? Anonymkode: 41ca9...9fa Jeg brydde meg ikke. Da jeg begynte på videregående var det helt utenkelig for meg å mobbe noen eller å komme med stygge slengbemerkninger og spydige småstikk. Anonymkode: aca68...390 3
Tibbie Skrevet 8. juli 2018 #9 Skrevet 8. juli 2018 (endret) Dette var mer på ungdomsskolen, men jeg var slem med noen fordi andre var slem mot meg. Jeg lå vel sånn midt på tréet i popularitetsskalaen, og de "kule" likte å påvise hvor ukul jeg var (sier ikke at de tok feil ). For å klatre litt lengre opp på "rangstigen", så var jeg også sånn mot de som var under meg igjen. Den logikken funker ikke voksenverdenen. Dette var da jeg var 13-14 år, da. Nå forstår jeg selvfølgelig bedre 😒 Barn/tenåringer lever i en helt annen verden enn voksne, og jeg er så sykelig glad for at jeg er ferdig med den tiden! Endret 9. juli 2018 av Tibbie 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #10 Skrevet 8. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg brydde meg ikke. Da jeg begynte på videregående var det helt utenkelig for meg å mobbe noen eller å komme med stygge slengbemerkninger og spydige småstikk. Anonymkode: aca68...390 Beklager, jeg tror deg ikke når du sier at du som voksen har «normal empati». Anonymkode: 41ca9...9fa 41
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #11 Skrevet 8. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Beklager, jeg tror deg ikke når du sier at du som voksen har «normal empati». Anonymkode: 41ca9...9fa Fordi jeg ikke plages med dårlig samvittighet. Jeg var en hormonell tenåring i opposisjon til det meste. Egentlig en ganske normal en. Anonymkode: aca68...390
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 Populært innlegg #12 Skrevet 8. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg ikke plages med dårlig samvittighet. Jeg var en hormonell tenåring i opposisjon til det meste. Egentlig en ganske normal en. Anonymkode: aca68...390 Å mobbe fordi man er en hormonell tenåring er ikke ganske normalt. Det er avvikende. Anonymkode: fe718...725 51
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #13 Skrevet 8. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi jeg ikke plages med dårlig samvittighet. Jeg var en hormonell tenåring i opposisjon til det meste. Egentlig en ganske normal en. Anonymkode: aca68...390 De fleste normale, hormonelle tenåringer går gjennom disse årene uten å mobbe andre. De fleste tenåringer har også utviklet empati for andre på dette stadiet, og gjemmer seg ikke som voksne bak unnskyldningen «jeg forsto ikke», som egentlig tydeligvis var «jeg brydde meg ikke» Anonymkode: 41ca9...9fa 39
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #14 Skrevet 8. juli 2018 I dag er jeg sosiallærer på ungdomsskole og forholder både til mobbere og de som blir mobbet. Det er en fordel at jeg ikke var en hyggelig tenåring. Anonymkode: aca68...390 2
Gjest GiftMann38 Skrevet 8. juli 2018 #15 Skrevet 8. juli 2018 Vi hadde et mobbeoffer på barneskolen og ungdomsskolen. Jeg var aldri spesielt aktiv som mobber, men jeg gjorde lite eller ingenting for å stoppe det, noe jeg fremdeles har dårlig samvittighet for. Det hadde vært nok at en litt høyere i statushierarkiet sa fra. Jeg tenker på det nesten hver dag og forstår ikke at skolen ikke gjorde mer for å stoppe det.
Tibbie Skrevet 8. juli 2018 #16 Skrevet 8. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å mobbe fordi man er en hormonell tenåring er ikke ganske normalt. Det er avvikende. Anonymkode: fe718...725 Jeg er ikke den du siterer, men føler at jeg må bryte inn. Det er ikke normalt? Det er veldig normalt! Det skjer på alle skoler i hele verden, hele tiden. Det er veldig normalt. Vi vet alle at mobbing er galt, men en voksen person kan ikke sammenlignes med en 13-åring! Tror du ikke at barn oppfører seg annerledes? Man tenker ikke konsekvenser, og det er ikke like enkelt å se ting fra andre sin side. Det er noe man lærer seg med årene. 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #17 Skrevet 8. juli 2018 4 minutter siden, Tibbie skrev: Jeg er ikke den du siterer, men føler at jeg må bryte inn. Det er ikke normalt? Det er veldig normalt! Det skjer på alle skoler i hele verden, hele tiden. Det er veldig normalt. Vi vet alle at mobbing er galt, men en voksen person kan ikke sammenlignes med en 13-åring! Tror du ikke at barn oppfører seg annerledes? Man tenker ikke konsekvenser, og det er ikke like enkelt å se ting fra andre sin side. Det er noe man lærer seg med årene. Man kan sammenlikne en 13-åring med andre 13-åringer. De aller fleste 13-åringer mobber ikke. De fleste har på dette stadiet utviklet empati og konsekvenstenkning, dog ikke i samme grad som en voksen. Anonymkode: 41ca9...9fa 27
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #18 Skrevet 8. juli 2018 Mange av mobberne slet også hjemme, så de er nok mest opptatt av sine egne skader som alle andre. Det er sjelden bare et offer. Anonymkode: 2eb49...99d 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #19 Skrevet 8. juli 2018 10 minutter siden, Tibbie skrev: Jeg er ikke den du siterer, men føler at jeg må bryte inn. Det er ikke normalt? Det er veldig normalt! Det skjer på alle skoler i hele verden, hele tiden. Det er veldig normalt. Vi vet alle at mobbing er galt, men en voksen person kan ikke sammenlignes med en 13-åring! Tror du ikke at barn oppfører seg annerledes? Man tenker ikke konsekvenser, og det er ikke like enkelt å se ting fra andre sin side. Det er noe man lærer seg med årene. Det at noe forekommer hele tiden, betyr ikke at det er vanlig/normal atferd. Tyveri skjer også ofte, det betyr ikke at det er «normalt». Anonymkode: 41ca9...9fa 18
Tibbie Skrevet 8. juli 2018 #20 Skrevet 8. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at noe forekommer hele tiden, betyr ikke at det er vanlig/normal atferd. Tyveri skjer også ofte, det betyr ikke at det er «normalt». Anonymkode: 41ca9...9fa Jo, det er jo akkurat det det betyr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå